Rimtas pareiškimas: „nuo 2030-ųjų ES turi uždrausti automobilius su įprastais varikliais“

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

audriusn 2016-10-25 12:05
jei varomoji sistema prasideda ir baigiasi varikliais, tai geriau jau patylet, anal-itege. principine schema tik popieriuj atrodo paprasta.
immortallt 2016-10-25 13:33
Papasakok, kas dar būtina elektromobilyje, kad jis važiuotų be elektrinio variklio, akumuliatoriaus ir diferencialo? Važiuoklė, kuri bet kokiame automobilyje bus? Stabdžiai, kurie elektromobilyje daug rečiau ir mažiau naudojami? Dar 1,001 reikalinga detalė susijusi su VDV sistema, bet nereikalinga elektromobilyje? O elektriniame variklyje, kiek besitrinančių detalių? Oi tiksliai, nė vienos dažniausiai! Koks efektyvumas ir tarnavimo laikas? Jei apsaugų nenuimi - dešimtmečiais.
mch0lic 2016-10-26 00:07
Pasibaigs mokesčių lengvatos ir visas tas tavo santikinis pigimas išgaruos. Didžiausia problema, kad baterija yra vienas iš brangiausiu komponentų, ir nors talpa mažėja pakankamai lėtai (nuvažiavus 160k km teorinė Tesla baterijų talpa bus apie 70%), ankščiau ar vėliau reiks keist arba automobilį arba bateriją ir tai tikrai nebus pigus malonumas. Tuo labiau bus pakankamai sunku parduot devėtų automobilių rinkoje. Aš pats už elektromobilius, bet bent artimiausius 10 metų nemanau, kad kažkas stipriai pasikeis. 10-15k€ Ford Ka dydžio miesto automobiliukai (100-150km range) gal ir sulauktu kažkokio pasisekimo, bet ir tai tik tarp tų kurie turėtų garažus žiemai ir įkrovimo stoteles namuose ar darbe.
shift 2016-10-26 01:18
Kiek galima dar tą kvailą šaltų žiemų argumentą gromuliuoti? Tu manai, kad norvegai yra tokie kvaili, kad perka elektromobilius masiškai negalvodami apie žiemą? Važiuoja EV pas juos kuo puikiausiai, krovimo stotelių pilna. O mes kaip visada su savo kaimietišku skepticizmu ir įtarumu atsiliekam nuo viso civilizuoto pasaulio.
immortallt 2016-10-26 09:24
mch0lic, pasižiūrėk kainų tendencijas. Akumai pinga sparčiai. Kas dėl 160k km ir 70%, kad pagal Tesla, prarastų tik ~8% talpos, per tokią ridą. Maži elektromobiliai dar nebus konkurencingi bent kokius 7 metus, nes kaip teisingai pastebėjai, daug kainuoja akumuliatoriai. Subsidijos elektromobiliams baigsis, užtat bus pagaliau apmokestinta, bent jau netiesiogiai, tarša. Įves Euro7 standartą ir dar pabrangs, kad sumažintų taršą. Vėliau lauks Euro8 standartas ir pereis visi, bent kiek didesni automobiliai ant elektros. Generatorių nebent įstatys dyzelinį.
mch0lic 2016-10-26 12:43
70% talpa nuvažiavus 100k mylių yra Teslos skaičiai iš kažkurios prezentacijos. Gal kažkas nuo to laiko pasikeitė, nesiginčysiu tikrai nežinau. Taip pat gali būt, kad koks P100D praranda tik 8% dėl didesnio celių skaičiaus lyginant su 60kWh. modeliu. Euro 7/8 vis tiek nepabrangins 12-18k€ kainuojančių automobilių iki 30k€, net jei elektromobiliai ir atpigtu iki 25k€ eurų už base modelius, vis tiek jie komplektacija ir patogumu (degalų pildymo greičiu ir nuvažiuojamu atstumu) nusileis VDV. Tuo labiau neišstums iš rinkos 5-10 metų senumo naudotų automobilių artimiausioje perspektyvoje.
immortallt 2016-10-26 13:19
mch0lic, esi pirkęs naują automobilį? Žinai, ką gali gauti už 18,000€? Aš žinau, nes dar šįmet pirkau. Tai Toyota Yaris klasės hibridas su vidutine komplektacija, o lygini su erdviu sedanu, kas būtų daugmaž VW passat, hyundai i40 ar kokios škoda superb (na žemesnės klasės tik) dydžio. Koks kainų skirtumas tarp jų? O kiek ant kuro išleisi per 7 metus? Dėl baterijų nusidėvėjimo, šiek tiek klydau ir aš, bet nedaug: "Data shows that the Model S’ battery pack generally only loses about 5% of its capacity within the first 50,000 miles and then the degradation significantly slows down with higher mileage. Plug-in America’s data shows several vehicles with over 100,000 miles driven and less than 8% degradation." Kitaip sakant 8% per 160,000km arba 5% per 100,000km (dėl šito buvau teisus). Klydau, kad degrafacija +- tiesinė. Ir klydau skaičiuodamas kaip compound. Pasirodo, vėliau dėvisi net lėčiau. Dar niekas nepravažiavo, bet tikimasi, kad po 500,000 mylių ridos - 800,000km, liks net 80% pradinės talpos. Tikiuosi supranti, kad 800,000km dauguma lengvųjų automobilių neatlaiko ir metami į sąvartyną? https://electrek.co/2016/06/06/tesla-mo ... gradation/ Kaip sakiau, akumuliatorius per metus pinga ~8%. Tesla paspartino pigimą ir realiai 2019-2025 pigimas greičiausiai bus kokie 12%, nes 2020 akumų bus pagaminama tik 4x daugiau nei 2015. Degalų pildymas - prijungti naktį ir giliai dzin, kiek kraunasi. Pagal ES teisę, kiekvieno namo renovacija ar naujo namo statybą vykdant, bus privaloma įrengti krovimo stoteles. Jei perki naują namą - turi požeminį parkingą. Jei dirbsi centre - bus centre kur pajungti krautis kartą savaitėje. Kelionėje, jei daugiau nei 300km sustosi 15min ir pasikrausi 60-70% akumo bei nuvažiuosi dar 200km. Kuris iš jūsų šįmet važiavot nesustodami nė 15min daugiau nei 500km? Po galais, yaris ne hibridas nenuvažiuoja daugiau 440km pilnu baku ir jokių bėdų nesukelia. Kol užsipili kuro ir susimoki, trunki dažniausiai 7-10min. Sugaišti lyšnas 5min man tikrai nebūtų problema. P.S. ant bairio įmečiau, kas būtų, jei pasiimi elektromobilį Tesla 3, kuriam garantija 8 metai ant 7 metų lizingo sutarties. Atmetu 120€ per mėnesį kurui ir lieka 230€ įmoka. Dar reiktų pridėti, kad nėra jokių tepalų keitimų autorizuotuose servizuose. Už 230€ įmoką, jei imi 5 metus, gausi gal Toyota Auris. Gal dar Škoda. Bet komplektacija bus prastesnė. Tiesa, darau prielaidą, kad krauniesi tik viešose stotelėse. Paprastumo dėlei.
mch0lic 2016-10-26 19:18
Aš puikiai suprantu, kad tu negausi erdvaus sedano už 18k€, bet juk aš kalbu apie automobilius kuriuos dar gal kaip nors sugebėtų įpirkt mažesniuose lietuvos miestuose gyvenantys žmonės. 30k€ ir po 10 metų bus kosminiai pinigai gyvenantiems Tauragės, Zarasų ar Joniškio miestuose ir rajonuose (pagal dabartinį darbo užmokestį). Pats būdamas iš mažensio miesto pažystu tik keletą vyresnių žmonių kurie gali sau leist įsigyt tavo minimos Toyota Yaris klasės naujus automobilius, visi kiti perka senus ir naudotus, nes papraščiausiai nieko kito neįperka. Mano bendraamžiai džiaugiasi jei per du metus 30k užkala, apie naują teslą jie iš vis net nesvajoja, tuo labiau, kad pas mus mieste nei vieno įkrovimo taško nėra, ir jei gyveni 30-40 metų senumo bute, tai iš vis good luck kraunantis savo elektramobilį. Aš už elektromobilius ir greičiausiai pats apsvarstysiu model 3 įsigijimą jam pasirodžius, bet aš tikrai nemanau, kad per artimiausius 10 metų lietuvoje kas nors pasikeis.
zet 2016-10-26 19:31
per anksti das draudimas. Einama elektromobiliu keliu ir gerai. Ar pasaulis pasirenges iskepti tiek ekumuliatoriu ?
AAA000 2016-10-26 21:35
Is kur tu trauki sita nesamone? Del viso kito galiu sutikt - bet cia tai tavo fantazija niekuo neparemta. Pigimas turi but pagristas realia technologija, o ne kazkokiom metinem 8% imortallt fantazijom. Tesla su savo "gigafaktorium" pasieks kazkur 30% vienkartini atpiginima masines gamybos saskaita - bet cia joks ne technologinis licio akumu proverzis. Tiesiog logistika. Ir viskas. Tolesnio tavo sufantazuoto 8% pigimo nebus. Galesi deliot tuos 30% atpiginima nebe ant 4 metu, o ant 5, 6, 7, ir stebet kaip rozine "8% kasmetinio immortallt licio akumu atpigimo" svajone issisklaido kaip dumas. Remkis realiu pasauliu gal kai kada. Su licio akumais yra kruvos papildomu problemu. Ne tik talpos praradimas. Cia tas talpos praradimas yra fignia. Prasideda baisesni dalykai, kaip pvz ikrovos nelaikymas. Tada krauk nekroves ta suknista akuma, pasieks tokia stadija, kad issikraudines greciau nei ikraudinesi Ten isvis, degraduoja elektrodai, celes putinetis pradeda, dar ziurek prasides Samsung tipo sproginejimai. Tik su Teslom butu idomiau Pagamint kokybiska licio akuma yra brangu. Subankrutavo nemazai gamintoju jau ant to licio... O net licio celiu bloko standartas joks normalus neissirutuliojo... Na gal apsistos ties 36V... Bet tendencijos manes visai nedziugina kazko... Net nesiformuoja antrine licio supirkinejimo rinka, kaip yra su svino akumais. Terenka kaip siuksles... Nematau as to masinio atpigimo niekaip... Immortal, tu negalvok kad automobiliniai akumai yra kazkoks rimtas veiksnys. Tu pigesniu akumu laukia principe bet kokios sritys susijusios su energetika. Automobilizme nu geriausiu atveju tesudarys tik 5-10% nuo pasaulinio poreikio. Atpigimo laukianciuju daug - o pasiulos kaip ner - taip ner ... Milijardus tik isleistus visi skaiciuoja... As aplamai manau kad elektromobiliu pagrindine stumiamoji jega SIUO METU yra dazninio elektros varikliu valdymo atsiradimas. Dazninis tolygus apsuku reguliavimas. O Muskas is to padare bizni, sukures is daznines pavaros privalumo pries pakopines mechanines komfortiska elektromobili. Dar pridejo visokiu automatizacijos navarotu ir pasiseke jam. Bet akumu problema nuo to deja niekur nedingo. Vokieciai ir svedai teisigai galvoja, kad reikia skatint ir ismetinet vidaus degomo variklius. Gal taip pavyks isprest akumu problema greiciau - jei daugau verslo tuo uzsiims. Taip kad cia manau teisingi politiku sprendimai ir toks dirbtinis spaudimas verslui. Bet viso to kaina gali but ziauri, ypac Lietuvai...
immortallt 2016-10-26 22:59
mch0lic, o tai kodėl visi staiga turi pulti pirkti tik naujus automobilius po 10 metų? Kodėl visi turi pulti pirkti tik elektromobilius po 10 metų? AAA000, 8% yra daugiau nei 15-os metų vidurkis. Susirink statistiką iš 30+ šaltinių (dauguma viešai praktiškai neprieinami), susidėliok scatterplot'ą ir išsivesk trend'ą ir pamatysi. Arba nueik į vieną iš analitinių kompanijų, ištrauk 2,000-5,000€ ir tau paduos padarytą darbą. Taip, gigafactory duos šuolį atpigimo dėl masinės gamybos, bet gigafactory taip pat ir technologijas naujas pritaiko. Negana to, gigafactory tik padvigubins 2015 metų ličio akumuliatorių gamybą 2020 metais. Nors tikint naujausiais duomenim, gali net iki 30% išplėsti gamybą virš plano. Kiti gamintojai dar pridės tiek gamybos, kiek du gigafactory iki 2020 metų. Ir tai jau investuojami pinigai ir kylančios gamyklos. Tik gigafactory didžiausia. Taip, prisigalvojai problemų, kurių nepasitaikė dar nė vienos tarp virš milijono pagamintų elektromobilių. Vajetau kaip baisu. Tesla akumuliatorius sudėtingesnis nei esantis telefone. Stebima temperatūra, turi nuosavą aušinimo sistemą. Šiaurinėms rinkoms skirtos versijos turi akumuliatoriaus šildymą. Antrinė ličio supirkinėjimo rinka? Dar ne kiekių normalių nėra. O šiaip šiuo metu žinau tris kompanijas, kurios vysto ličio akumuliatorių perdirbimo technologijas. Taip, akumuliatorių talpesnių laukia daug kas, bet jau 2018 elektromobiliai sudarys ~60% akumuliatorių rinkos. 2020 sudarys greičiausiai 80%. Žinių pas tave nulis. Domėjimosi irgi. Kokia kaina Lietuvai? Automobilių pramonę turim? Kažkur pasiklydęs. Truputį pasidomėjęs, bet realiai nieko nežinai. Juokini bent kiek besidominčius ir tiek.
AAA000 2016-10-27 00:49
Gal tu straipsni koki parasyk immortallt, nes rasineji tikrai idomiai, bet ne velnio neitikinamai. Vien kazkokie gandai ir aiskinimai, kad maciau - girdejau - beveik ciupinejau; bet reikia moket nerealiai dideles babkes vien uz paspoksojima...
Arns 2016-10-27 02:21
kaip miestuose mažina galimybes rasti automobiliui vietą, gyvenamuosius namus stato kaip biurus, taip priversdami naujakurius turimus automobilius pievose statyti. Jau vienoj temoj klausiau, žinoma "išmintingai" nusiplovei nuo nepatogaus klausimo. O kas su įprastu automobiliu kasdien suka į degalinę? Kitas mažai važinėjantis gali ir visą mėnesį jos pusėn nė nežiūrėti. Su elektromobiliu reikės rasti kur jį pakrauti jei savo garažo neturi. Na bus prie daugiabučio(utopija) vienas ar du taškai, prie darbo(irgi utopija, ypač senamiesčiuose) 5-10, taikysi ankščiau atvažiuoti, kad kas kitassavo mašiniuko visai dienai nenumestu toje vietoje? Ar staiga visos stovėjimo vietos bus elektrifikuotos
vazzy 2016-10-27 06:51
Nu kodėl, gi nebūtina viską daryti tik iš idėjos, galima bandyt iš to ir uždirbti, kad ir tam pačiam ESO, jeigu bus daug vartotojų, o normaliai naudojamas elektromobilis sunaudoja daugiau elektros nei vid. butas tai galima, kad ir 100 tų stotelių vienoje vietoje padaryt kur daugiau galios yra, nes nieko nereik tam pakrovimui, pajungi laidą nuo SP šynų per kelis automatus ir rėles ir jau žiūrėk krovimo stotelė. nu 100 gal ne, bet aikštutę su 20 pakrovimo vietų aš laisvai įsivaizduoju. Apkrova palyginus maža, stebūklų nėra kažkokių padaryt tokią.
mch0lic 2016-10-27 07:19
).
audriusn 2016-10-27 09:08
Nebesvaikit su norge ir teslom. nuo 2018 baigs su PVM langvata, nuo 2020 keliu mokesciai bus kaip ir visiem. Leis municipaliniam lygmeny reguliuot vaziavima viesojo transporto juostom ir nemokama parkavima. Ir viskas bus kaip buvo.
immortallt 2016-10-27 09:27
AAA000, tai, kas nėra viešai prieinama negaliu naudoti. Konfidencialumo sutartis neleidžia. Straipsnių šia tema yra, ir viešų, tik ne tokių išsamių. Tereikia nepatingėti viską susirasti. mch0lic, fiat500 iškilo stipriai dėl citybee ir kitų įmonių, kurios pirko mašinas važinėjimui mieste. Taip, vidutiniškai išleidžia ~22,000€. O kurui? Elektromobilis yra investicija į priekį, kaip ir LED lemputė prieš paprasšą kaitrinę. Taip, Lietuvoje devėtų automobilių rinka domiuoja ir perka kažkue ~6-8 metų senumo, ir važiuoja kol subyra, todėl ir amžius 15 metų. Tai koks tau bus skirtumas pirkti devėtą elektromobilį ar devėtą VDV? Tiesa, rida bus kritus max 70%, bet po 15 metų akumai nekainuos nė pusės tiek, kiek dabar. Lietuvoje šiuo metu yra nupirkta virš 250 elektromobilių. "Niekas" yra stiprus žodis. Užpernai buvo tik 8. Audriusn, nebebus jau kaip buvo, nebebus. PVM ir automokesčiai eina pagal taršą taip pat. Reikės mokėti kiek brangiau, bet tai vis tiek turėtų likti pigiau (kai bus model 3), nei VDV alternatyvos. Prabangiausios versijos nebeapsimokės pirkti, bet ir taip ten mažai kas įpirkdavo BMW7, Mercedes S ar panašios klasės automobilius.
Arns 2016-10-27 11:11
Na va ir išlindo faktas, kodėl taip bandai idėjas taranu prastumti. Koks nors teslos atstovas ar firmos bandančios prastumti kažkam akumuliatorius veikėjas būsi? Jokio krislo, kaip tikras pardavėjas, nesurandi. Vieni pliusai ir dar didesnė vertė, tik spėk imti, nes neliks.