Kad gyvendami mieste nepami(r)štume: patvirtinta, kada ir kokius garsus turės skleisti elektromobiliai (Video)  ()

JAV Nacionalinė saugaus eismo valdyba (NHTSA) patvirtino elektromobiliams ir hibridiniams automobiliams skirtą naują standartą. Pagal jį, nuo 2019 metų rugsėjo visi nauji elektromobiliai privalės turėti įmontuotą garso šaltinį, kad juos galėtų girdėti aklieji ir silpnaregiai.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2016-11-16 Kad gyvendami mieste nepami(r)štume: patvirtinta, kada ir kokius garsus turės skleisti elektromobiliai (Video)  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai, važiuojantys elektriniu režimu ir nedideliu greičiu, praktiškai neskleidžia garsų. Dėl to netyčia gali kilti avarinės situacijos, kai pėstieji, neišgirdę besiartinančio automobilio, išeina į važiuojamąją kelio dalį. Kasmet dėl tylių automobilių įvairias traumas patiria vidutiniškai 2400 pėsčiųjų.

Pagal naująjį standartą, garsinį signalą privalės skleisti visi elektromobiliai ir hibridai, kurių bendra masė mažesnė, nei 4,5 tonos (neskaitant keleivių ir krovinio svorio). Garso signalas privalo įsijungti, jei tokia transporto priemonė važiuoja atbuline pavara, arba į priekį mažesniu, nei 30 km/h greičiu.

NHTSA nuomone, didesniu, nei 30 kilometrų per valandą greičiu judančioms transporto priemonėms akliesiems ir silpnaregiams informaciją apie greta esantį automobilį teikiantis signalas nereikalingas. Mat greitai važiuojantis elektromobilis ir be specialaus signalo skleidžia pakankamai triukšmo, kad būtų pastebėtas. Turimas galvoje padangų ir aerodinaminis triukšmas.


Kokį konkrečiai garsinį signalą turės skleisti lėtai važiuojantys elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai, NHTSA nepatikslina. Remiantis 2010 metais įsigaliojusiu elektromobilių saugumą pėstiesiems reglamentuojančiu ir įpareigojančiu NHTSA sukurti naują standartą įstatymu, elektromobilių garsinis signalas gali būti monotoninis arba multitoninis.

Tokio lėtai važiuojančio elektromobilio skleidžiamo garso dažnis turi būti 315-5000 Hz ribose. Be to, garsas privalo būti toks, kad aklasis pėsčiasis juo remdamasis, galėtų nustatyti ne tik elektromobilio judėjimą, bet ir atliekamus manevrus: stabdo, važiuoja tolygiai ar greitėja, daro posūkį. Stovintis bet įjungtas elektromobilis taip pat turi skleisti garsą.

Keli automobilių gamintojai jau dabar naudoja specialius įspėjančius signalus savo elektromobiliuose ir hibriduose. O būtent, tokius signalus skleidžia Nissan Leaf, Chevrolet Volt, Honda FCX Clarity, Infiniti M35 ir Hyundai Sonata Hybrid. Specialius signalus kuria Citroen, Ford ir Lotus.

Nuo 2012 metų visuose Japonijos rinkai skirtuose hibridiniuose Toyota Prius automobiliuose būna įrengta speciali garso sintezavimo sistema. Ši gali skleisti veikiančio VDV garsą, kai Prius juda lėčiau nei 25 km/h. Automobiliui stabdant, garso dažnis mažėja, o greitėjant – auga.

V.Syčev
nplus1.ru

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(13)
(0)
(13)

Komentarai ()