Kaip lengviau užvesti variklį atšalus orams: 5 praktiški profesionalų patarimai  (5)

Paspaudęs šaltis ne vienam vairuotojui primena senas automobilio ligas. Galbūt neužtenka nusilpusio akumuliatoriaus energijos, gal streikuoja elektros įranga, o galbūt stingsta nepakeista alyva?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Dažniausiai su šiomis problemomis susiduria dyzelinu varomų automobilių šeimininkai, bet aktualu ir vairuojantiems benzininius modelius.

Kruopšti priežiūra leidžia išvengti daugumos problemų, tačiau yra metodų, kurie palengvina ir itin nuvargusio automobilio užvedimą.

Alyva linkusi stingti

Į pastarąjį faktorių vairuotojai itin retai atkreipia dėmesį. Tačiau temperatūrai krentant žemiau minus 20 laipsnių, tai gali turėti didžiulę įtaką.

Patyrę variklių meistrai pasakoja apie atvejus, kai žiemą netgi nepavyksta išleisti seno tepalo. Dėl eksploatacijos metu atsirandančių priemaišų jo savybės pakinta, todėl stingti pradeda greičiau.

Problemų gali kilti ir užvedant variklius, kuriuose alyva dar neužteršta, tačiau didelio klampumo. Šąlant ji taip pat sutirštėja.

Dėl prasto tepimo dažnai nepasiekiami reikiami alkūninio veleno sūkiai. Juos fiksuojantys davikliai neperduos signalo degalų tiekimo sistemai, todėl variklio užvesti bus neįmanoma.

Mažesni energijos resursai

Šąlant akumuliatoriaus charakteristikos prastėja ir jei jis nėra naujas, startinės srovės gali neužtekti.

Tai itin skaudžiai pajunta dyzelinių automobilių savininkai, mat jų motorų prasukimui reikalingas didelis sukimo momentas, kuris išvystomas prie pakankamai stiprios startinės srovės.

Prižiūrint dyzelinį variklį taip pat reikia pasirūpinti, kad nepriekaištingai veiktų pakaitinimo žvakės. Jei šios tvarkingos, patikrinkite, kad iki jų ateina elektros įtampa.

Norint išvengti problemų žiemą taip pat vertėtų piltis šiam sezonui pritaikytus degalus. Taip pat baką stengtis pildyti tik didžiųjų tinklų degalinėse.

Patarimai, kurie palengvins automobilio užvedimą spaudžiant šaltukui

1. Nuspauskite sankabą

Kol tepalas šaltas starteriui yra sunku sukti variklį. Paprasčiausias būdas sutaupyti sukimo energiją automobiliuose su mechaninėmis pavarų dėžėmis – išminti sankabos pedalą.

2. „Pažadinkite“ variklį

Dyzelinius variklius šaltais žiemos rytais patartina „žadinti“. Tai daroma keletą kartų pasukant raktelį iki padėties, kai įjungiamas degimas, bet ne daugiau.

Palaukite, kol prietaisų skydelyje užsižiebs lemputės, bet automobilio neveskite. Tokioje pozicijoje raktelį palaikykite keletą sekundžių, o po to išjunkite degimą. Taip padarę ketvertą ar penketą kartų bandykite užvesti motorą švelniai spausdami akceleratorių.

3. Nekankinkite starterio

Jei nepavyksta užvesti iš karto, neverta kankinti starterio ir akumuliatoriaus. Užvedimo impulsai turėtų būti trumpi – nuo trijų iki penkių sekundžių.

Po to derėtų duoti elektros sistemai pusę minutės poilsio. Trumpi starterio pasukimai išjudins sustingusį tepalą, tačiau desperatiškos pastangos šiam mazgui kenkia.

4. Taupykite energiją

Akumuliatoriaus pajėgumas esant žemai temperatūrai yra mažesnis, todėl taupykite jame dar likusią energiją.

Išjunkite visus įmanomus elektros prietaisus – žibintus, salono ventiliaciją, langų ir sėdynių šildymą, taip pat ir radijo imtuvą.

Jei starteris vos pasuka alkūninį veleną, sūkiai silpni, o prietaisų skydelio apšvietimas prigęsta, gali būti, kad akumuliatorius tiesiog išsikrovė.

5. Venkite aukštų sūkių

Jei galiausiai pavyko užvesti variklį, venkite aukštų sūkių tol, kol alyva pasieks darbinę temperatūrą.

Sušalusi ir klampi ji neužtikrina gero judančių detalių tepimo, todėl spustelėjus akceleratorių, jos ims greičiau dėvėtis.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(48)
(9)
(39)

Komentarai (5)