Elonas Muskas trečiadienį netikėtai paskelbė žinių apie artėjantį markės modelį - „Ačiū, kad sustabdėte mane nuo buvimo kvailiu“  ()

Elonas Muskas, „Tesla“ kompanijos vadovas, trečiadienį visai kasdieniškai rinkai pateikė staigmeną apie kitą markės automobilį. Žinia, paminėta taip, tarsi būtų visai nesvarbi, sukėlė dvejopus jausmus. Vieni dabar mano, kad Muskas nėra toks įsitraukęs į automobilių kūrimo procesą, o kiti – negali atsižavėti teisingais sprendimais, kuriuos vienas po kito pateikia šis verslininkas.

Apie jau visai netrukus pasirodysiantį ir neabejotinai automobilių pasaulio bestseleriu tapsiantį „Model Y“ rašėme ir Technologijos.lt portale. Apie šį krosoverį žinoma palyginti nedaug. Jis galbūt neturės veidrodėlių, turės įprastas duris, kurios, tikimasi, nekels tiek daug problemų kaip garsiosios „falcon-wing“, matomos „Model X“. Naujasis modelis bent jau kurį laiką bus pigiausias kompanijos siūlomas visureigis ir neabejotinai bus labai populiarus – pasiruoškite žinioms apie žmonių eiles priešais „Tesla“ salonus, vos tik prasidės išankstinių užsakymų priėmimas. Kita žinia – „Model Y“ nenaudos jokio kito markės automobilio platformos, nes Muskas mano, kad tai labai riboja automobilio dizainą. Bent jau taip buvo teigiama iš pradžių.

„Aš manau, kad mes padarėme klaidą kurdami „Model X“ ant „Model S“ platformos“, tuomet sakė Elonas Muskas. Unikali platforma suteiktų „Model Y“ unikalių bruožų. Muskas gyrėsi, kad šis automobilis bus kuriamas kaip visureigis nuo pat pradžių, nenaudojant paaukštintos sedano platformos. Kompanijos vadovo nuomone, tai yra vienintelis būdas geram visureigiui sukurti. Visgi, tai ką tik pasikeitė.

Trečiadienį Muskas kasdieniškai pareiškė, kad „Model Y“ visgi bus kuriamas ant „Model 3“ platformos. Kas pasikeitė per laiką nuo gegužės iki praeito trečiadienio? Muskas turėjo laiko padiskutuoti su savo kompanijos inžinieriais, kurie tiesiai šviesiai pareiškė, kad Muskas su savo planais tiesiog nori nušokti nuo uolos. Naujos platformos kūrimas, kai tokio dydžio automobilis jau yra gaminamas, būtų turėjęs katastrofiškų padarinių. Pakeitus sprendimą „Model Y“ rinkoje turėtų pasirodyti anksčiau, o pati gamyba turėtų būti paprastesnė.

„Noriu padėkoti savo komandai, kad sustabdė mano kvailumą“, džiaugėsi Muskas. Daugelis gamintojų vieną platformą naudoja visai eilei modelių. Tai – įprasta praktika, leidžianti sumažinti gamybos kaštus ir padidinti pelną. Tai taip pat taupo laiko – naujus modelius į rinką galima pristatyti kur kas greičiau. Aišku, visureigiai, gaminami ant sedanų ar hečbekų platformų, niekada nėra tokie geri kaip tie, kurie turi unikalią konstrukciją, bet juk niekas visureigių pagal paskirtį jau seniai nebenaudoja.

Tai kas gi iš tikrųjų nutiko? Muskas norėjo apžioti daugiau nei kompanija gali atkąsti? Ar reikėtų dėl to kaltinti kompanijos nepatyrimą, kuris dažnai minimas vardinant žinias apie darbuotojų skundus ir nelaimes „Tesla“ gamyklose?

Aut. teisės: Technologijos.lt

(40)
(5)
(35)

Komentarai ()