Ministerijos išaiškinimas sukėlė tikrą audrą: „kur praeiti elektrinės riedlentės techninę apžiūrą, kaip ant jos uždėti numerius ir kokios kategorijos teises gauti?“

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

zet 2017-09-05 12:16
Kaip gali balsuoti uz valstiecius? Jei ne motociklas, tai dviratis - auksine logika. Apsileidimas ir visiskas atotrukis nuo realybes.
zet 2017-09-05 12:20
Kondratovičius mano nuomone yra dinozauras, kuris deevoliucinavavo. O jei pvz invalidas, elektriniame vezimelyje, tai nei dviratis, nei pesciomis, reiskias invalidui negalima nei pesciuju, nei dviraciu takais.
zet 2017-09-05 12:22
Liaudis ismintis: uz kvaili gali buti blogiau tik aktyvus kvailys.
kestutisz 2017-09-05 13:41
Visiškas idiotizmas. Jei jau drausti (ta prasme ir pirkti draudimą) riedlentę/dviratį/etc tai gal verta ir elektrinius fenus drausti - jie irgi būna nemažų galingumų, o ir esu beveik įsitikinęs, kad nuo jų žūva kur kas daugiau žmonių nei nuo riedlenčių. Taip, gali sužeisti ką nors, bet būdamas neatsargus gali sužeisti ir paprastu dviračiu, gali net be jo kažką blogo padaryt. Kaip draudimas tokiem atvejam? Kur galėčiau apsidraust, kad galėčiau ramiai sau mėtyti akmenis į žmonės - net su tarkim kokių 100e frančize?
HardAxe 2017-09-05 14:22
ne riedlentės ir neįgaliųjų vežimėliai turbūt neviršyja 25km/h. Manau gana normalus įstatymas, kad šalitgaviu ir dviračių takais gali važinėti iki 25km/h, motoroleris laikomas iki 45km/h o toliau rimtesnės transporto priemonės. Čia kaiptik buvo kažkokia skylė, kad galėjai vairuoti 10kw elektrinį dviratį būdamas 15metų ir lakstyt šaligatviais. Turint omeny, kad 50km/h statistiškai yra tas greitis, kai avarijos metu pėstieji vietoj sunkių traumų miršta. p.s. lygiai tas pats galioja vairuotojo saugumo reikalavimui: iki 25km/h užtenka dviračio šalmo, toliau jau reikia normalaus šalmo, kas mūsų elektrikam dažnai būna dzin.
zet 2017-09-05 15:22
O jei riedlente vaziuoja 25km/h greiciu tal galima dviraciu takais ar ne?
bat0nas 2017-09-05 15:59
Kol kas žiūriu teigiamai į šiuos išaiškinimus. Pasivaikščiojus po Vingio parką Vilniuje labai nesunkiai galima susidurti su tieisoginiu šių greitų transporto priemonių pavojumi. Avarinės situacijos dėl didelio greičio (kaip taisyklė - elektriniai dviračiai/triračiai iš nuomos) ten įvyksta praktiškai kasdien (matau tai nuolat; lankausi VP beveik kiekvieną dieną).
HardAxe 2017-09-05 16:14
O neelektrine riedlente galima važiuot dviračių taku? Ką sako įstatymas, tai motorai iki 25km/h nesiskaito kaip motorai.
kestutisz 2017-09-05 17:14
Lygiai taip pat ir ten galima nesunkiai padėt ką nors į pavėsį paspirtuku/longboardu. Be jokios elektros - tiesiog nesėkmingai nusileidus nuo kalniuko. Kodėl tada užtektų commonsenso ir ATPK/BK, bet va elektra ta jau kelia siaubą ir reikia drausti papildomai?
bat0nas 2017-09-05 19:11
Nemaišyk. Ne elektra čia kelia siaubą. O galia ir pasiekiamas greitis. Jeigu transporto priemonės šie du skaičiai patenka į mopedo kategoriją, tai.. pats supranti. Pagal tavo logiką - su mopedais turėtume leisti važinėti pėsčiųjų takais.
Berserkas 2017-09-05 19:17
Dviračių takais ir šaligatviu iki 25km/h... Tai ką, kai važinėju 60km/h neelektriniu dviračiu tai jau man reikia "normalaus šalmo"? Didesnė problema kai močiutės, o jei dar su savo "šuniukas-voverė" vaikšto dviračio takų arba išvis nežiūri kur eina. Eina viduryje dviračio tako, po to skundžiasi. P.S. jokio šalmo iš vis nenaudoju P.S.S dviratis taip pat nėra įspūdingas, 24 pavarų (3x8) P.S.S.S. Neturėjau omenyje jog važinėju 60km/h pastoviai, čia tik trumpą laiką pasiekiant, tačiau nesunku pasiekti 50km/h
Berserkas 2017-09-05 19:19
O tai aš jau nebedviratininkas?
Arns 2017-09-05 19:29
dėl tokių idiotų kaip tu ir reikia draudimų. Nori lėkti, lėk gatve. kai šalia dviračių takas ir pėsčiųjų, visko būna. O ir neretai valdininkai pridirba. Daug kur dviratininkams atiduotas normalus šaligatvis, o pėstieji turi lyg girti vaikštinėti tarp medžių ir apšvietimo stulpų palei gatvę. Kur tada vaiką vežimėlyje stumiančiam ar tašes ir parduotuvės nešančiam dėtis? Arba dar gražiau, kai padaromos vaikų žaidimo aikštelės, bet priėjimo takeliai tik dviratininkams. Pagal taisykles pėsčiom tik per žolę... Iš vis greit važiuojantys turi būti gatvėje. Kas jei vaikas išlįs, vedžiojamas šuo su pavadėliu pasisuks? Tada avarija ir keiskmai ant partrenktojo. O kad lėkei ant 40 ir laviravai tarp visų, rankenom braukei kitų alkūnes tai mat nesiskaito. Tipo tau kelia ir tau tavo norimos taisyklės. Turi plentinuką ir mink plente kaip priklauso. Mūsų profesionalai dviratininkai varžyboms irgi ruošiasi gatvėse, o ne šaligatviuose vaikydami žmones į važiuojamąją dalį.
Wildpants 2017-09-05 20:01
Koks skirtumas čia tos kategorijos. nei kas stabdys ir tikrins ar juo lab greitį matuos paspirtuko
Berserkas 2017-09-05 21:36
Didesniu greičiu važiuoju kuomet tuščias kelias, kuomet šalia yra pėstieji su šunimis ar vaikai tai aš visada prilėtinu, nes jie gali netikėtai pakeisti kryptį. Visada važiuodamas skenuoju aplinka, kas galėtų sukelti pavoju man ar kitiems. Niekuomet nelaviruoju tarp žmonių, jeigu kažkas ant dviračio tako, prilėtinu ir lėčiau aplenkiu, vėliau vėl didinu greitį. Pas mane nėra plentinukas.
bat0nas 2017-09-05 22:50
Atsakymas į tavo klausimą - straipsnyje.
Shinigami 2017-09-06 06:52
Problemos tame, kad transporto priemonė pasiekti 60 km/h greitį nematau, jei jį jo nepasiekia. Čia kaip ir automobilių keliai. Jei miete galima važiuoti iki 60 km/h greičių, o mašina gali pasiekti 200 km/h greitį, tai nereiškia, kad vairuotojas ir lėks kelių ant 200 km/h. Taip pat tai nereiškia, kad reikia uždrausti mašinas galinčias važiuoti greičiau nei 60 km/h. Bet kaip ir automobilių keliais, jei dviračių keliais greitis apribotas iki 25 km/h tada už greičio viršijimą reikia bausti. Berserkas greitį dviračių takuose viršija daugiau nei 2 kartus, tai atitinkamai reikia ir bausti. P.S. kaip Berserkas sakė, jo dviratis gali važiuoti greičiau nei 25 km/h ir dažnai net važiuoja greičiau nei 25 km/h, tokių atvejų neturėtu būti jokio skirtumo ar tai motorinis ar ne, jei problema greitis. Todėl ir dviračiai kurie gali važiuoti didesniu greičiu nei 25 km/h turėtu buti uždrausti dviračių takuose.
bat0nas 2017-09-06 08:15
Shinigami: Ilgu išvedžiojimu pats ir atsakei į savo klausimą, kad greitis - nėra vienintelė dedamoji. Yra dar ir galia, kuri padeda atskirti transporto priemones vieną nuo kitos.
HardAxe 2017-09-06 10:22
todėl, kad dviračiu lėkdamas 50km/h be draudimo, be numerių.... aš neturiu šansų būti nubaustas kol neprisitrėkšiu. Man jau užtenka to bardako, kurį motoreliai mieste daro. Aš irgi esu važiavęs dviračiu 60+ į pakalnę, aišku gatve. Šaligatviai lietuvoj perdaug duobėti tokiam greičiui. Būtų sprogus padanga, be šalmo kaži kaip atrodyčiau. Nerekomenduoju taip daryti. Turiu vieną transporto priemonę, kuri 100km/h pasiekia per 4sec ir tikrai galėčiau saugiai važiuoti greičiau už leistiną greitį manevruodamas tarp kitų eismo dalyvių (aišku taip nedarau), bet jeigu greičio kartelę pakeltų ir visi praėtų lėkti daug greičiau būtų amen. Tiesiog nebespėtum nieko sužiūrėti. Čia kaip kolega pasakė, reikia laikytis saugaus greičio. Taisyklės nurodo, kad šaligtaviu net dviračiu važiuojant reikia pėsčiuosius aplenkti pėščiųjų greičiu.
Ar_as? 2017-09-06 10:53
Dar kartą paprasta tiesa: protingiems žmonėms taisyklių nereikia. Bėda ta, kad žmonės nėra protingi. Realiai gali visur tilpti visi: ir dviratis ant šaligatvio, jei supranta, kad jis ten svečias, ir pėstysis dviračių take, jei supranta, kad jis ten svečias, ir elektrinis paspirtukas, jei naudotojas nėra idijotas pasididinęs galią ir nuėmęs greičio ribotuvus... Bet taip nėra. Pilna dviratininkų, kurie šaligatvį supranta kaip didijį slalomą, pėsčiųjų, kurie nesidairydami su visom atžalom, šunimis, draugais ir nosimis mobiliakuose ropoja dviračių takais, nes pėsčiųjų takas šalia negražus (kodėl jie neina autostrados viduriu, nes jos pakelės nešienautos?), o internetas jau pilnas tutorial'ų, kaip nuimti gamintojo greičio ribojimus ant elektrinių paspirtukų (vairavimo dievams saugumas negalioja)...