Trys dalykai, kurie po „Apple iPhone 8“ pristatymo ir vėl pasikeis negrįžtamai: nesvarbu, ką sakytų „Samsung“ ir „Xiaomi“, bet pasauliui tai bus atradimas  (25)

Jeigu kada nors žiūrėjote naujų „Apple“ produktų pristatymo transliaciją, turėtumėte prisiminti, kad kiekvieną kartą parodant naują produktą beveik privalomai būna panaudojamas teiginys, kad tas produktas „pakeis viską“. Rinkodarininkų šūkiams atsparesni žmonės nusėdus dulkėms įvertina: nieko tas naujas „iPhone“ nepakeitė ir jokios revoliucijos nesukėlė (na, gal išskyrus pirmąjį).


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Apple“, kaip ir daugelis kitų technologijų bendrovių, savo ambicingiausių tikslų siekia etapais, tad revoliucijos iš tiesų išsitęsia į ilgalaikę, pažingsninę evoliuciją.

Tačiau dabar, belaukiant dar vieno žiniasklaidos (ir įmonės gerbėjų) itin akylai stebimų renginių, galima išskirti tris akivaizdžias vietas, kuriose „iPhone 8“ (ar koks bebūtų naujojo jų telefono pavadinimas) iš tiesų paskatins labai svarbius, negrįžtamus pokyčius, rašo „The Verge“ žurnalistas Vladas Savovas.

Telefonų ekranai

Technologijų (ir ypač išmaniųjų telefonų) naujienų skaitytojai jau turėtų būti susipažinę su mintimi, kad ekraną supantys rėmeliai nyksta.

Šios mados pionieriais dar pernai tapo „Xiaomi“ ir jų modelis „Mi Mix“, šiemet tos pačios tendencijos laikėsi „Samsung“ (su „Galaxy S8“ ir „Note 8“ serijos telefonais) bei LG (pristatė G6 ir V30).

Bet jeigu akyliems technologijų naujienų stebėtojams tokie ekranai jau tapo natūraliu dalyku, tai didesnė žmonių dauguma dar nėra mačiusi telefonų ekranų be rėmelių – bent jau ne gyvai.

Ir nemažai jų daliai pirmasis kontaktas su berėmiu telefono ekranu bus būtent per „iPhone 8“.

Naujasis „iPhone“ bus vizualiai stipriausiai pasikeitęs „Apple“ išmaniojo telefono modelis nuo pat jo pirmojo pristatymo prieš dešimtmetį.

Praėjusiais metais prapuolė mechaninis „Namų mygtukas“ – jį pakeitė fiksuota įžeminta aikštelė su taktiliniu grįžtamuoju ryšiu.

O šiemet ir tos aikštelės neliks. Įsimintinasis siluetas – du stori rėmelio sluoksniai virš ekrano ir po juo, su dideliu apvaliu „Namų“ mygtuku išnyks visiems laikams.

Turbūt nedaug kas iki galo suvokia, kokia bus pasaulinė šio pokyčio reikšmė, kokio stiprumo bus žmonių reakcija.

Taip, kai kuriems technologijų naujienų mėgėjams nykstantis rėmelis apie ekraną įspūdžio nebedaro, bet juk dauguma net nežino, ką naujo parodys „Apple“, o kai jau tai parodys, tai be jokios abejonės jie bus tie pirmieji, kurie parodė kryptį.

„Samsung“ ir „Xiaomi“ gali rodyti savo nepasitenkinimą iki paraudonavimo, tačiau tik rugsėjo 12 d. dauguma žmonių sužinos, kas yra berėmis ekranas.

Ir būtent „Apple“ žmonių atmintyse įsirėš kaip berėmio ekrano „išradėjai“. Įdomi paralelė su pirmuoju „iPhone“: prieš dešimtmetį LG telefoną, valdomą vien per lietimui jautrų ekraną, pristatė anksčiau nei „Apple“ tačiau tenka pripažinti, kad LG gaminys buvo prastokas, todėl nukeliavo užmarštin.

LG ir šiemet aplenkė „Apple“, pristatydama net du išmaniuosius įrenginius su itin plonais ekrano rėmeliais, bet tik V30 turi bent kiek vilčių kažkiek išpopuliarėti.

Kaip bebūtų, kuomet po savaitės „iPhone“ išmes savo jubiliejinę išmaniąją „bombą“, visi žmonės – net ir tie, kuriems technologijos yra kažkas, kas vyksta toli už jų interesų ribų – į „iPhone 8“ berėmį ekraną žiūrės tįstančiomis seilėmis, tarsi tai būtų naujas idealaus dizaino etalonas.

Nepraeis nei mėnuo, ir visi pradės reikalauti tik telefonų su berėmiais ekranais. Dar net parduotuvėse nepasirodę „Sony Xperia XZ1“ telefonai iškart keliaus į užmarštį – juos į dugną nutemps ekrano rėmeliai, primenantys gūdžius 2012 metus.

Netgi „OnePlus 5“ ir „HTC U11“ – išmanieji, kuriuos tikrai verta rekomenduoti – atrodys beviltiškai atsilikę nuo šiuolaikinių išmaniųjų mados tendencijų.

Asmeninė nuomonė apie ekrano rėmelių storumą pasidarys niekam nebeįdomi: tai įvyks su visais telefonais ir tai bus neišvengiama, o „Apple“ idėjos taps reaktyviniu permainų varikliu.

Visi telefonų gamintojai, kurie dar nėra paruošę telefono su berėmiu ekrano dizaino, turės didinti apsukas ir vytis.

Po šešių mėnesių, kai Barselonoje, „Mobile World Congress“ parodoje susipažinsime su didžiausia kasmetine naujų išmaniųjų aparatų banga, įmonės turės ieškoti pasiteisinimų, dėl kokio apsileidimo apie jų ekranus dar matosi rėmelis.

Praėjus dar šešiems mėnesiams žmonės tikriausiai slėps savo senus, storarėmius telefonus gudriuose, vizualiai rėmelį ploninančiuose dėkluose, kad tik nebūtų gėda.

O iki 2019 m. storarėmiai telefonai domins tik hipsterius, kurie „protestuos prieš ultra-modernią visuomenę“.

Flagmanų kainos

Šiuo atveju padėtis bus tokia pati, kaip ir su ekranais: už kitus išmaniuosius brangesni naujieji „iPhone“ bus ne išimtis, o tik bangos, nusirisiančios per visą mobiliųjų įrenginių pramonę, pirmieji lašai.

Nutekėję duomenys apie būsimas kainas rodo, kad naujieji „iPhone“ kainuos nuo 1000 JAV dolerių. Tai bus pats pastebimiausias kainos padidinimas per visą „iPhone“ istoriją, nors net ir nepaisant tokios žvėriškos kainos esama ženklų, kad paklausa viršys pasiūlą.

Apskritai visų 2017 m. tendencija yra tokia, kad brangsta visi telefonai. „Huawei P9“ buvo viena iš retų gerų 2016 metų naujienų – flagmanas už kuklią kainą.

Tą patį galima pasakyti ir apie „OnePlus 3“ bei 3T modelius – telefonai, kurie buvo verti daugiau, nei už juos prašoma.

O štai 2017 metais „Huawei“ apetitas išaugo – už P10 jau prašoma gerokai daugiau, į naują lygį kainas pakėlė ir „OnePlus“, išleidę 5 modelį. Neatsilieka ir kitos kompanijos – pavyzdžiui, „Sony“ su savo „Xperia XZ Premium“ nusprendė migruoti į „super flagmanų“ teritoriją.

Paradoksalu, kad technologijų pramonėje pradėjus mažėti inovacijų apsukoms, kuomet akivaizdžių patobulinimų tenka laukti vis ilgiau ir ilgiau, kainos ne krenta, o auga.

Norint pagaminti tokį berėmį ekraną, kokį jau pademonstravo „Samsung“, „Xiaomi“ ir LG, o netrukus parodys ir „Apple“, ne vienerius metus tenka dirbti milžiniškiems mokslinių tyrimų ir inžinerijos skyriams.

Daugelis įmonių nusprendė, kad tinkamiausias kelias jiems yra judėti aukštyn išmaniųjų telefonų mitybos grandinėje – įdiegti dvigubas kameras, korpusus gaminti iš prabangesnių medžiagų, kaip keramika ar titanas – o ne bandyti pasiūlyti kiek mažesnių patobulinimų už kuklesnę kainą. Tokia yra šiandienos išmaniųjų telefonų rinkos realybė ir natūralu tikėtis, kad naujoji „Apple iPhone“ kainodara turės įtakos ir kitų gamintojų būsimų įrenginių kainoms.

Kita vertus, „iPhone“ užkeltos kainos tikriausiai leis ramiau atsikvėpti konkurentams iš „Android“ stovyklos.

Pritils kritika anksčiau mažų kainų, bet aukštos kokybės rinkos segmente dirbusių „OnePlus“ ir „Huawei“ atžvilgiu – šios įmonės kažkuria prasme nuvylė savo gerbėjus, kurie tikėjosi, kad kokybiškus telefonus galės ir toliau pirkti pigiau, nei siūlo konkurentai.

Jeigu „Apple“ išmaniųjų telefonų gamintojams atvers naujus, dar netyrinėtus aukštų kainų plotus, apskritai visi kiti gamintojai santykinai atrodys geriau.

Štai ir „Samsung Galaxy Note 8“ parduotuvėse pasirodys panašiu metu, kaip „iPhone“, o iki šiol antakius kilstelėti vertusi jų kaina po savaitės nebeatrodys tokia jau žvėriška – juk bus lyginama su artimiausiu konkurentu, „iPhone“.

Papildytoji realybė

Kalbant apie berėmius telefonų ekranus ir augančias įrenginių kainas galima būtų ginčytis, kad tai yra tendencijos, kurios ir be „Apple“ pagalbos įsivyrautų.

Abiem atvejais, galima sakyti, rinką tam tikra kryptimi stumia platesni technologiniai ir ekonominiai veiksniai, o „Apple“ šiuo atveju veikia ne kaip priežastis, bet tik kaip vienas iš (labai galingų) variklių.

Bet jeigu norite sužinoti apie pokyčius, kuriuos „Apple“ sukurs savo jėgomis, tai pažvelkite į papildytosios realybės (AR, Augmented Reality) technologijas.

„ARKit“ – tai įrankių rinkinys, kurį „Apple“ pristatė kaip savo operacinės sistemos „iOS 11“ dalį. Ir tai yra milžiniškas patobulinimas, pasiūlytas anksčiau už bet kurį konkurentą.

Ši operacinė sistema, kuri bus iš anksto įdiegta į „iPhone 8“ ir kurią bus galima įsikelti į daugelį dabar naudojamų šios įmonės įrenginių, greitai bus naudojama šimtų milijonų žmonių.

Jos pagrindinis privalumas yra tas, jog norint pasinaudoti AR teikiamais privalumais, nereikės jokios papildomos techninės įrangos, kaip „Google Tango“ sistemos atveju.

„ARKit“ pagrindu sukurto programėlės tiesiog veiks išnaudodamos standartinę „iPhone“ arba „iPad“ kamerą. Tad itin paprastas prieinamumas ir sinergija su berėmiu „iPhone 8“ ekranu reiškia, kad ši technologija yra praktiškai pasmerkta sėkmei.

„ARKit“ gali tapti papildytosios realybės programėlių parduotuve. Žinoma, „Nokia“ ir „SonyEricsson“ jau anksčiau turėjo AR programėlių, kurios buvo ir naudingos, ir įdomios naudoti, tačiau būtent „Apple“ pirmieji realizavo patogią ir aiškią mobiliųjų AR programėlių parduotuvę.

„Instagram“ niekada nebūtų tapęs milijardų dolerių vertės verslu, jeigu jis būtų vystomas tik „Nokia Symbian“ platformoje.

Tą patį galima pasakyti ir apie AR programėles: jau tikriausiai praėjo dešimtmetis, kai tai vienur, tai kitur pabandoma sukurti ką nors iš AR srities mobiliesiems įrenginiams, tačiau nebuvo lyderio, kuris AR suorganizuotų ir sudėliotų į aiškią sistemą. Panašu, kad lyderis greitai bus aiškus.

„Apple“ generalinis direktorius Timas Cookas ne kartą išreiškė savo įsitikinimą, kad „papildytoji realybė bus svarbesnė už virtualią realybę“, o dėl „iOS 11“ ir „iPhone 8“ išleidimo tiesiog akimirksniu atsirasianti vartotojų bazė „ARKit“ programėlių kūrėjams žada užtikrintą sėkmę.

„Google“ lipa ant „Apple“ kulnų – neseniai jie pristatė konkuruojantį įrankių rinkinį „ARCore“. Analitikų bendrovės „SuperData Research“ vadovas Joostas van Dreunenas pažymėjo, kad „panašu, jog papildytoji realybė tampa nauja užkariavimų teritorija didžiosioms technologijų įmonėms“.

Tena atkreipti dėmesį, kad išankstinių bandymų pabaigoje „Google“ ketina turėti 100 mln. šią technologiją išnaudoti galinčių įrenginių. „Apple“ pasiekiami penkeriopai didesni skaičiai.

Esamos „Apple“ produkcijos vartotojų bazė ir jų programinės įrangos, kurią bendrovė išlaiko tiek daug metų, vienodumas skirtinguose įrenginiuose padės sustiprinti AR pozicijas jau 2017 metais.

Akivaizdu, kad iš pradžių daug entuziazmo bus susilaukta iš vartotojų, kuriems ši technologija bus staigmena, tačiau vėliau viskas priklausys nuo kūrėjų, kuriems teks užduotis pasiūlyti naudingų AR programėlių.

Pats pirmasis „iPhone“ buvo toli nuo idealo – „Apple“ prireikė kelių metų telefonui ištobulinti. Gali būti, kad tą patį po kurio laiko sakysime ir apie „ARKit“.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
(24)
(74)
(-50)

Komentarai (25)