Profesionalus vairuotojas išvardino du svarbiausius dalykus, kaip iš tikro galima sutaupyti degalų važiuojat su bet kokiu automobiliu  (2)

Ekonomiškai vairuojant vilkiką galima sutaupyti mažiausiai 2 litrus degalų šimtui kilometrų, o labai pasistengus – ir 7 litrus, tikina ekonomiško vairavimo čempionas Danas Tumosa.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Krovinių vežimo bendrovei „Transeiga“ vadovaujantis D.Tumosa skaičiuoja, kad vienas vilkikas per mėnesį vidutiniškai nuvažiuoja 12 tūkst. km. Tad įmonei, kuri turi, pavyzdžiui, 50 vilkikų, vairuotojai, važiuodami racionaliai, gali sutaupyti 12 tūkst. eurų per mėnesį arba 144 tūkst. eurų per metus.

Skaičiai įspūdingi, bet nemažos naudos gali gauti ir lengvųjų automobilių vairuotojai, laikydamiesi ekonomiško vairavimo taisyklių, kurios abiejų tipų transporto priemonėms panašios.

Vairavimo įgūdžius išbando varžybose

D. Tumosa gilintis į racionalaus vairavimo subtilybes pradėjo nusipirkęs pirmąjį vilkiką. Tais pačiais metais pirmą kartą dalyvavo ekonomiško vairavimo varžybose. Po to jis ir toliau kaupė žinias ir įgūdžius analizuodamas ir apskaičiuodamas transporto priemonės techninius duomenis, tam tikrų atkarpų reljefus bei treniruodamasis.

„Kasdien vairuojant į viską galima žiūrėti paprasčiau, o varžybos reikalauja maksimalaus susikaupimo. Jose svarbu viskas, žinoma, ir degalų sunaudojimas. Reikia „gaudyti“ kiekvieną lašelį, nes skirtumas, vertinant dalyvių varžybų metu sunaudotus degalus, gali būti net dešimt gramų ar mažiau. Domėjimasis, patirtis, įgūdžiai bei treniruotės – tai pagrindiniai veiksniai, lemiantys gerus rezultatus“, – teigia daugkartinis tarptautinių racionalaus vairavimo varžybų prizininkas.

Tolygiai ir be chaoso

„Viena iš pagrindinių ekonomiško vairavimo taisyklių – tolygus važiavimas, pasirinkus pastovų greitį ir naudojant maksimaliai aukštą pavarą. Blogiausia – chaotiškas vairavimas, kai per dažnai ir netaisyklingai perjungiamos pavaraos, nuolat stabdoma ir vėl greitėjama“, – taupaus vairavimo patirtimi dalinasi D. Tumosa.

Vairavimo meistro teigimu, klaidinga manyti, kad vairuoti ekonomiškai reiškia važiuoti lėtai. Svarbiausia pasirinkti geriausią greitį, pasiekiamą naudojant mažiausiai degalų, išlaikyti aukštą vidutinį automobilio greitį, vengiant nereikalingų sustojimų, pristabdymų.

Optimalus vilkiko greitis paprastai yra 80-85 km/val. Važiuojant transporto sraute, reikia tiesiog laikyti atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio, kad kuo mažiau būtų bereikalingų stabdymų ir būtų išlaikytas pastovus greitis. Jeigu važiuojama išlaikant 3-4 šimtų metrų atstumą iki transporto priemonės, tai jei ta transporto priemonė prisistabdo, gali važiuoji savo greičiu, jo nekeisdamas. Kiekvienas prisilietimas prie stabdžių reiškia, kad sumažinamas automobilio vidutinis greitis, kurį vėl reikia atstatyti, o tam be reikalo naudojami degalai.

Riedėkite kuo daugiau

„Ekonomiškai važiuoti labai padeda riedėjimas. Tarkim keturiasdešimties tonų sąstatas turi labai didelę inerciją, išnaudojant kurią galima tiesiog riedėti nespaudžiant greičio pedalo. Riedėdami degalus naudojame minimaliai, tik tiek, kiek reikia, kad palaikytume tuščią variklio eigą. Kuo daugiau riedėsite, tuo mažiau degalų sunaudosite“, – racionalaus vairavimo niuansus atskleidžia D. Tumosa.

Norint vairuoti taupiai, reikia numatyti kelio reljefą, eismą, visada žiūrėti į priekį. Sakykim navigacija rodo, kad už kilometro bus gyvenvietė, reikės mažinti greitį, tada reikėtų atleisti akceleratorių, o mašina nuriedės tą kilometrą išnaudodama savo inercijos jėgą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
(17)
(21)
(-4)

Komentarai (2)