Tikrieji monstrai ant 4 ratų: legendiniai aukščiausio lygio automobiliai su V12 formos varikliais  ()

Kalbėdami apie įspūdingiausius automobilius vairuotojai dažnai akcentuoja jų galią ar didžiausią greitį, bet tai toli gražu dar ne viskas.

Tikri galingiausių ir prabangiausių automobilių gerbėjai atkreipia dėmesį ne tik į variklio galią, bet ir į jo formą. Nuo jos priklauso variklio darbo sklandumas, tolygumas ir, be abejo, garsas.

V6 ar V8 formos varikliai išduoda, kad modelis nėra paprastas, bet aukščiausio lygio automobilių „širdys“ – gryna galia ir įspūdingu riaumojimu garsėjantys V12 formos varikliai.

Išradimas tapo legenda

1889 metais Wilhelmo Maybacho išrastas 12 cilindrų variklis iš pradžių buvo naudojamas lenktyninėms jachtoms ir karo lėktuvams.

Bet jau ketvirtajame dešimtmetyje jis tapo ir turtingiausių vairuotojų privilegija, o kai po Antrojo pasaulinio karo V12 variklius savo sportiniams automobiliams ėmė kurti pats Enzo Ferrari, jie tapo tikru greičio simboliu.

Šiais laikais automobilių pramonę vis labiau užvaldo taupumo ir aplinkosaugos idėjos, todėl V12 formos varikliai po truputį traukiasi į užmarštį. Dauguma gamintojų renkasi kurti vis mažesnius variklius, o papildomos galios jiems suteikia turbinomis ar turbokompresoriais.

Tačiau tikrieji vairavimo gurmanai labiau vertina variklius be tokių priedų, nes varikliai su turbinomis esant mažesniems sūkiams delsia pasiekti maksimalią galią ir ne taip sklandžiai reaguoja į akceleratoriaus spustelėjimą.

Tokio trūkumo neturi vis labiau plintantys elektriniai varikliai, bet kad ir kur pasisuktų automobilių pramonės ateitis, šie penki automobiliai su atmosferiniais V12 formos varikliais išliks tikros legendos.

„Ferrari 250 GTO“

300 arklio galių turintis V12 formos variklis šiais laikais atrodo ne toks ir galingas, vos 880 kg svorio įspūdingo dizaino „Ferrari“ automobiliui to pakako, kad praėjus 50 metų nuo gamybos pradžios taptų geidžiamiausiu modeliu pasaulyje.

Tokių automobilių pagaminta vos 39, o vienas jų, 1963-iųjų „250 GTO“, pagamintas specialiai lenktynininkui Stirlingui Mossui, buvo parduotas už rekordinę 52 mln. JAV dolerių (apie 46,5 mln. eurų) sumą ir tapo brangiausiu automobiliu pasaulyje.

Superautomobilių erą pradėjęs modelis net neturi spidometro. E. Ferrari nutarė taip sutaupyti automobilio svorio ir tvirtino, kad greitį reikia jausti kūnu, o ne žiūrėti į skaičius.

„McLaren F1“

1992-aisiais, kai tarp lenktyninių ir kasdienių automobilių jau buvo įsitvirtinusi didžiulė atskirtis, „McLaren“ pristatė „Formulės 1“ technologijų prikimštą superautomobilį. Net vairuotojo sėdynė buvo įstatyta per vidurį, kaip bolide, o jam už nugaros buvo įrengtos dar dvi keleivių vietos.

Variklis buvo bene vienintelė detalė, kurios „McLaren“ nepasiskolino iš lenktynių. 6,1 litro darbo tūrio, 636 AG V12 formos variklį specialiai šiam modeliui sukūrė BMW.

O kad automobilio kėbulas būtų apsaugotas nuo milžiniškos jėgainės skleidžiamo karščio, gamintojas visą variklio skyrių padengė tikru auksu.

„Lamborghini Countach“

1974 metais pristatytas aštrių formų „Countach“ akimirksniu virto visų berniukų svajone. 4 litrų darbo tūrio 370 AG variklis buvo įmontuotas tiesiai vairuotojui ir keleiviui už nugarų, o jam degalus paduodavo net šeši karbiuratoriai.

„Countach“ Pjemonto italų kalba reiškia džiaugsmingą ištiktuką, nuostabą – būtent tokią emociją, kokią šis automobilis kėlė pirmą kartą pasirodęs ir tebekelia iki šiol.

„Ferrari F12 Berlinetta“

2012-aisiais pristatytas F12 tapo superautomobilių su atmosferiniais V12 formos varikliais gulbės giesme - vienu iš paskutinių modelių su V12 formos atmosferiniu varikliu.

Jo galimybės tiesiog neįtikėtinos – 6,3 litro darbo tūrio variklis turi net 740 AG, o iki 100 km/val. F12 įsibėgėja vos per 3,1 sek.

Vis dėlto inžinieriai sutaria, kad tai yra „natūraliai kvėpuojančių“ variklių ribos. Gerokai paprasčiau dar didesnę galią išgauti turbinomis arba gaminant hibridą su elektra.

Šios technologijos gali turėti tam tikrų trūkumų, bet kartu jos suteikia galimybę didesne galia pasimėgauti ne vien išrinktiesiems.

„Rolls-Royce Phantom“

Ypač prabangus ir nepavaldus laikui modelis gaminamas jau 14 metų ir nepasiduoda nei besikeičiančioms madoms, nei ekonomikos nuopuoliams.

Įspūdingas sedanas varomas 6,75 litro darbo tūrio 460 AG varikliu – ne todėl, kad tiek galios jam reikėtų, bet todėl, kad mažiau būtų tiesiog nederama.

Vis tik ant atnaujinto „Phantom" V12 motoro jau yra uždėtos dvi turbinos. Su natūraliai kvėpuojančiu V12 motoru atsisveikino net toks klasikos sinonimas, kaip „Rolls-Royce".

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Ilona Steponėnė

(16)
(8)
(8)

Komentarai ()