Kokie automobilių gamintojai yra patys vertingiausi? Naujas lyderis pralenkė ir „Toyota“, ir BMW  ()

Per metus įvykęs įspūdingas 24 proc. vertės šuolis leido „Mercedes-Benz“ pagaliau aplenkti ne tik BMW, bet ir „Toyota“. Vokietijos automobilių gamintojo prekės ženklas šiuo metu vertinamas 43,9 mlrd. dolerių (35,6 mlrd. eurų).

Naujausioje „Brand Finance“ ataskaitoje rašoma, kad tokį šio prekės ženklo vertės prieaugį lėmė ženkliai išaugusi pelno prognozė. Tam daugiausiai įtakos turėjo 9,9 proc. (iki 2,3 mln. automobilių) išaugę „Mercedes-Benz“ pardavimai.

Lėmė svarbiausia rinka

„Toyota“ prarado aukščiausią poziciją, tačiau japonų koncerno prekės ženklas net ir po 6 proc. smuktelėjimo vertinamas 43,7 mlrd. dolerių (35,5 mlrd. eurų).

Analogiško dydžio, tačiau teigiamas vertės pokytis trečioje vietoje leido atsidurti BMW. Bavarų koncerno prekės ženklas vertinamas 41,8 mlrd. dolerių (33,9 mlrd. euro).

Japonų koncernui neigiamus pokyčius daugiausiai lėmė susilpnėjusi pozicija Kinijos rinkoje. Šios šalies vartotojai atsisako jų gaminamų mašinų ir vis dažniau renkasi prabangius automobilius siūlančių kompanijų, tokių kaip „Mercedes-Benz“, produkciją.

Sėkmę lydi abejonės

„Toyota“ ir BMW stengėsi formuoti naują strategiją, kurioje vidaus degimo variklių svarba palaipsniui mažėtų. Naujos kartos „Toyota Prius“ ir BMW i3 išsiskiria ryškiu stiliumi – kitaip nei kukliai atrodantis „Nissan Leaf“. Pastarojo gamintojo prekės ženklo vertė praėjusiais metais krito 22 proc. ir dabar siekia 19,4 mlrd. dolerių (15,75 mlrd. eurų).

Amerikiečių novatorių „Tesla“ prekės ženklo vertė išaugo net 106 proc. ir šiuo metu yra 5,7 mlrd. dolerių (4,6 mlrd. eurų). Viso pasaulio automobilių gamintojų sąraše per metus ši kompanija pakilo iš 30 į 19 vietą. Tokius rezultatus lėmė ryškus elektromobilių stilius ir į tolimesnę plėtrą orientuota strategija. Rinkoje jau artimiausiu metu turėtų pasirodyti platesniam pirkėjų ratui įperkamas modelis. Visgi ekspertai abejoja, ar „Tesla“ gamybos pajėgumai leis patenkinti augančios rinkos poreikius. Pastaruoju metu jau kalbama ne tik apie apimtis, bet ir kokybės parametrus.

Kinai vejasi pasaulį

Prie geriausiųjų dešimtuko sparčiai artėja Kinijos automobilių gamintojai, kuriems tam užtenka gerų rezultatų didžiausioje pasaulyje vidinėje rinkoje.

Tarp didžiausią vertę šiuo metu turinčių kiniškų prekės ženklų yra „Haval“ (124 proc. prieaugis ir 6,8 mlrd. dolerių (5,5 mlrd. eurų) vertė), „Geely“ (62 proc., 6 mlrd. dolerių (4,9 mlrd. eurų), BYD (211 proc., 3,4 mlrd. dolerių (2,8 mlrd. eurų), „Baojun“ (98 proc., 1,8 mlrd. dolerių (1,46 mlrd. eurų) ir „Foton“ (90 proc., 1 mlrd. dolerių (0,81 mlrd. eurų).

Visai neseniai „Geely“ įsigijo 9,7 prod. „Daimler“ koncerno akcijų. Šio konglomerato specialistai dirbs tobulindami elektromobilius, o juos žada prižiūrėti Vokietijos vyriausybė.

Netikėtas britų pasiekimas

Visgi labiausiai per metus išaugo ne kurio nors Kinijos gamintojo, o britiškojo „Aston Martin“ prekės ženklo vertė. Prieaugis per metus siekė 268 proc., o sparnuotas ženkliukas šiuo metu vertinamas 3,6 mlrd. dolerių (2,92 mlrd. eurų). Praėję metai šiai kompanijai buvo kaip niekada geri – pirmą kartą per pastarąjį dešimtmetį buvo užfiksuotas pelnas. Jį padidino ir po „Brexit“ nuvertėjęs svaras. Tai leido toliau užtikrinti aukštą gaminių kokybę, tačiau tarptautinėse rinkose jų kaina sumažėjo.

10 vertingiausių automobilių prekės ženklų

1. „Mercedes-Benz“, 43,9 mlrd. dolerių (35,6 mlrd. eurų),

2. „Toyota“, 43,7 mlrd. dolerių (35,5 mlrd. eurų),

3. BMW, 41,8 mlrd. dolerių (33,9 mlrd. euro),

4. „Volkswagen“, 33,7 mlrd. dolerių (27,4 mlrd. euro),

5. „Honda“, 22,1 mlrd. dolerių (17,9 mlrd. euro),

6. „Nissan“, 19,4 mlrd. dolerių (15,8 mlrd. euro),

7. „Porsche“, 19,1 mlrd. dolerių (15,5 mlrd. euro),

8. „Ford“, 17,3 mlrd. dolerių (14 mlrd. eurų),

9. „Audi“, 15 mlrd. dolerių (12,2 mlrd. eurų),

10. „Chevrolet“, 12,8 mlrd. dolerių (10,4 mlrd. eurų).

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt

(4)
(2)
(2)

Komentarai ()