Kodėl „Tesla“ autopilotas vis pridaro avarijų? Bandymas parodė, kaip paprastai kelyje gali įvykti tragedija (Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

zet 2018-06-14 16:54
taip ir nepaaiskino techniskai, kaip ta avarija ivyksta video
mindaugas.vaitiekūnas 2018-06-14 18:55
Priekyje važiavęs automobilis pasitraukia, o tada jau Teslai priekyje lieka stovinti kliūtis, iki kurios ji nespėja sustoti. Žvelgiant iš programinės pusės, tai tokiai problemai išspręsti galimi keli variantai: 1. Saugaus atstumo palaikymas: Tesla turi įvertinti savo greitį ir palaikyti tokį minimalų atstumą, kad spėtų sustoti net tuo atveju, jeigu priekyje važiuojanti transporto priemonė sustotų akimirksniu. Čia būtų pats paprasčiausias sprendimas, bet turbūt mažiausiai praktiškas. 2. Užfiksavus priekyje kliūtį (tokiu atveju kaip šis), sekti kitos transporto priemonės trajektoriją. Saugu tai iki to momento, kol "turi gerą vedlį". 3. Užfiksavus priekyje kliūtį (analogišku atveju), apskaičiuoti saugiausią trajektoriją. Deja tokiam žingsniui reikia iššvaistyti šiek tiek laiko, kol kompiuteris parinks saugiausią trajektoriją. 4. Stabdyti kiek įmanoma ilgiau, bet prieš atsitrenkiant pasirinkti vieną iš variantų: sukti į kairę, į dešinę ar tiesiog toliau stabdant trenktis. Realiai reikėtų ištestuoti šituos ir kitus įmanomus variantus realiom sąlygom ir tada pasirinkti tą, kuris yra geriausias.
bahuriux 2018-06-14 19:51
Autopilotui visų pirma reikia laikytis rekomenduojamo palei KET ir palei kelio būklę atstumo nuo priekyje važiuojančios mašinos. jei kliūtis išniro neprognozuotai (kaip video) trauktis į šoną (apvažiuoti/persirikiuoti) jei yra tam erdvės (jei nėra šone kitu TP), jei neina to padaryti stabdyti kiek įmanoma smarkiai pasikliaujant ABS, o ne regeneruoti energiją nekeičiant krypties (problema su tesla model 3 stabdžiais), nes tada mašinų deformacijos zonos palankiausios išgelbėti vairuotojus ir keleivius abiejuose mašinose. O geriausiai išvis jokių autopilotų ir maksimaliai sportinė važiuoklė, o ne minkšta "kaip ant želė". Kiečiau nei įprasta veikiantys amortizatoriai žymiai sutrumpina stabdymo kelią, kai stabdoma ekstremaliai, o tvirti skersiniai stabilizatoriai su tinkamom padangom, daro stebuklus įveikiant posūkius. Jei nemoka padaryti geros važiuoklės ir stabdžių tegu samdo lenktyninių auto kūrimo specialistus, opel nepasididžiavo ir nusisamdė cosworth tam, kad sukurtu gerą važiuoklę (ir kitus lenktyninių auto komponentus) iš to kas vistiek jau gaminama ant konvejerio, rezultatas išėjo tikrai neblogas visų opelių 15-30 metų senumo, turbūt ir toliau bendradarbiauja nežinau.
HDi 2018-06-14 20:15
Problemos padaryti "gerą" važiuoklę tai nėra. Bet kas yra gera važiuoklė? Ką Tau atsakytų gatvėj paklausti random žmonės? Manau vienas požiūris būtų kaip Tavo, bet daug dažnesnis atvejis būtų "kuri minkštai važiuoja". Tai va gamintojai ir aukoja saugumą/stabilumą vardan komforto. Netikiu kad ir pats norėtum kratytis su taburetės tipo važiuokle kokiam kad ir savanorių prospekte Vilniuj Vienintelis optimalus ir idealus sprendimas kasdienai, kurio tikiuosi vis daugės, yra aktyvūs pakabos elementai, kaip kad aktyvus stabilizatoriai ką BMW naudoja, arba dar geriau aktyvūs amortizatoriai ties kuo dirba merso S klasė, ir kažkada eksperimentavo Bose, bet jie velniškai sunkūs buvo. https://www.youtube.com/watch?v=3KPYIaks1UY
bahuriux 2018-06-14 20:34
Nepatikėsi kaip man patinko kratytis su rimtai sportine važiuokle ir jausti kad 100% kontroliuoju mašiną ir jaučių visų ratų ir kiekvieno atskirai sukibimą. O dabartinė mano mašina sunki, komfortiška, minkšta, nemanecringa, nesaugi, jaučiu tik kaip "plaukioju ant karvės pilvo", neatsikratau ja tik dėl to, kad ekonomiška ir pakankamai galinga. Anos mašinos tik truputėli pamodifikuota važiuoklė, nes jau gamintojo buvo padaryta kaip sportiška ir malonus kratymasis duobėtais keliais, nu rimtai tas kratymas nors ir stiprus bet neerzino.
Atk 2018-06-14 20:55
Būtų galima lazeriu greitai nustatyti atstumą iki atsiradusios kliūties, kuri stovi ir nustatyti jos greitį, jei lėtai juda, jei greitis per mažas, tada iš karto jungti stabdžiuis, arba sukti į šoną.
Evil Goku 2018-06-14 22:55
Čia dar neaišku ar softo ar hardwar'o problema. Galbūt iki susidūrimo kompas muliažo netraktavo kaip kliūties.
marumbas 2018-06-14 23:32
"Pastatyk" mersa arba bmw i teslos vieta ir rezultatas bus tas pats. Manau tokioje situacijoje >50% vairuotoju ivaziuotu i stovincia. O tie kurie maigo telefona vaziuodami, tai net nespetu stabdzio paspausti.
X-log 2018-06-14 23:53
1. Teslos "autopilotas" (ir kai kurie kiti AEB) nebereguoja i stacionarias kliutis virsijus tam tikra greiti. 2. Nereik ir "neprognozuotai isnirusios kliuties", pries pora menesiu tesla sekmingai ivairavo i betonini skiriamaji barjera kelio issisakojime, nes - zr. pirma punkta. 3. Kaip jums toks bajeris - uzklijavus visus daviklius (ultragarso, kameras) tesla ne tik apie tai nepranesa, bet ir toliau leidzia naudotis "autopilotu" ir neveikiancius daviklisu interpretuoja mazdaug "jeigu nematau, vadinasi nieko ten nera". Ar tikrai nori kad tokia sistema savarankiskai atlikinetu manevrus? 4. Kiek zinau tesla nedaro misraus stabdymo - t.y. jeigu aktyvuoti stabdziai tai tik jie ir veikia, regeneracija vyksta tik atleidus akseleratoriu. Ten ta TM3 problema buvo su ABS kontrolerio kalibravimu - bet ir tai neguodzia, greiciau rodo, kad tesla nevykdo pakankamai baindymu.
Nerkus 2018-06-15 09:08
Tau dažniau reikia važiuoti keliu Vilnius - Utena:) Tada suprasi kietos važiuoklės privalumus, ypač žiemą, kai plokštės susitraukia ir tarp plokščių tarpai padidėja:)
audriusn 2018-06-15 09:45
Butu... Tik chalturscikai Tesla vietoj to, kad atstuma matuot radaru, kaip vokieciai, deda ultragarsinius.
HardAxe 2018-06-15 11:56
na atvairavęs 3 valandas tokioj situacijoj turbūt kas antras padarytų avariją. Šiai dienai aš nemanau, kad tesla vairuoja blogiau už statistinį vairuotoją.
AAA000 2018-06-15 12:03
tiesiog pigios autopilotu sistemos kolkas sunkiai suderinamos su dabartine situacija keliuose... ko jus tikites? pradziai turetu bent kazkokia davikliu standartizacija nusistovet. visokie teisiniai poziuriai i "kas kaltas" ir pan... svarbu, kad toliau testuotu. mes gi atsirinksim - kas geriau gamina
lizunas 2018-06-15 14:05
Visų pirma autoparkas turi atsinaujinti, kai visi automobiliai bus su autopilotu, ar bent su sistema, kuri būtų apsijungus su visais užvestais automobiliais. Tarkim sugenda automobilis, įjungi avarinį rėžimą ir tavo automobilis aplinkiniams siunčia signalą "AŠ ESU KLIUTIS..." Ir visi aplink esantys auto meta pranešimą (pypsi ar pnš), autopilotai iškart pristabdo iki saugaus greičio. Štai ir problemos šalinimas
Fikcija 2018-06-15 16:21
1.Visi tie autopilotai kol nera vieningo standarto tera exprimentine technologija ir dar nepilnavertiskai pratestuota(tokiems dalykams gatveje ne vieta). 2.Tesla an visko taupo ir skuba , tai kad saugumas antram plane lieka. 3.Kai pasipils milijoninei ieskinei teslai uz tokes chalturas tada prades i viska rimciau ziuret (kapitalizme tik pelno praradimas yra veiksminga priemone norint ,kad kazkas pasikeistu).
manciukaz 2018-06-15 20:05
labai abejočiau, jei asmuo pakankamai susitelkes i kelia, ir mašina kaip bmw ar mercedes pakankamai manevringa manau 90% išvengtu avarijos.. tesla kaip ir nei vienas JAV gamybos automobilis neturi nei tokio manevringumo nei stabdymo galimybiu kaip minėtieji Vokiški analogai, nelygink šudo su medum tesla turi viena pliusa greita isibėgėjima ir milijona minusu kaip neveikiantis autopilotas stabdžiai, valdymas ir etc.. tiesiog tipiškas niekam tikes Amerikiečiu automobilis su prastom interjero medžiagom ir užsienietiškom baterijom. Ne veltui Trumpas stebisi kodėl pilni kiemai Vokišku automobiliu JAV, bet Vokietijoje Amerikietišku vienetai Išvis briedas yra kai tokius neištestuotus ir iki galo nebaigtus paleidžia i gatves.. nu čia Jankiu strategija investuotojams reikia greito pelno.. tikiuios ta šlamšta uždraus EU arba tesla bankrutuos
SaMaras 2018-06-15 20:47
Prašau papasakok, kuriuose serijiniuose auto geriau veikiantis autopilotas?
Vi4x 2018-06-15 21:05
Va būtent. Dabar su Audi Allroad kaip ir pusė velnio važiuoti. Pralenkė kažkada subaru sti, tai gaila buvo žiūrėti, kaip jis tabaluojasi.
Vi4x 2018-06-15 21:14
Tarkim išeis koks neatsinaujinės briedis ant kelio ir niekas ten net supypsėt nespės. Turbūt be DI normalaus autopiloto nelabai pavyks sukurti.
SaMaras 2018-06-15 21:23
NI (normalus intelektas) daro klaidas, tai kodėl manai, kad dirbtinis nedarys? Arba kai reikės pasirinkti ką nužudyti (galimai, pagal tikimybes) kas atsakys už žuvusius?