Sugalvojo unikalų traukinį, kuriam oro uoste pritvirtinami sparnai: investuotojų susidomėjimas milžiniškas, tai galėtų būti tikroji aviacijos ateitis (Video)  (3)

Akka kompanija sugalvojo traukinį, kuriam oro uoste pritvirtinami sparnai


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Įsivaizduokite, atsidūrėte filme apie Jamesą Bondą. Vienas iš filmo herojų, agentas Q, nuolat tiekiantis agentui 007 šnipinėjimo įrangą ir pažangiausias technologijas, pasakoja jums apie unikalaus lėktuvo koncepciją. Aparatas gali leistis ant kelio, fiuzelažas atsiskiria nuo sparnų ir toliau važiuoja bėgiais jau kaip greitasis traukinys. Visa tai – ne fantazijos vaisius, o tikras kompanijos Akka projektas, pavadintas Link & Fly. Kalbėdamasis su Bloomberg, kompanijos CEO Maurice Ricci tvirtina, kad ši idėja – skrydžių ateitis.

Štai kaip veikia futuristinė Akka koncepcija: keleiviai atvyksta į specialias geležinkelio stotis, kuriose sulaipinami į vamzdį primenantį traukinį, kuris nuvyksta į oro uostą, kur jam pritaisomi sparnai. Transformacija į lėktuvą pabaigta, aparatas kyla į orą.

Pasak Ricci, šis klipas sugebėjo pritraukti investuotojus iš Azijos, kurie netgi nežinojo, kokia kompanija lėktuvo kūrimu užsiima – taip juos sužavėjo pati koncepcija. Skraidančio traukinio idėją verslininkai siūlo ir stambiems aviacijos rinkos žaidėjams – Boeing Co. atstovai buvo susitikę su Ricci aptarti Link & Fly.

Ricci labai aiškiai nusako projekto misiją ⁠– maksimaliai supaprastinus keleivių įlaipinimą, pagerinti kelionės kokybę. Su Link & Fly visas būtinos procedūros atliekamos jau geležinkelio stotyje, ir vėliau keleivių niekas netrukdo iki pat kelionės tikslo, nes aparatas į oro uostą atvyksta, aplenkdamas visus patikrinimo ir bagažo pridavimo punktus.

Ricci įsitikinęs, kad transporto srautų skirstymas tokiais projektais, kaip Link & Fly – transporto ateitis. Verslininkas mano, kad vos žmonija ims naudoti autonominius automobilius, ši technologinė revoliucija būtinai ateis ir į aviaciją.

Akka netgi nesiekia įsiūlyti save stambiam aviacijos koncernui. Pasak Ricci, kur kas svarbiau paskleisti pačią hibridinio aviatransporto idėją, kuri pritrauktų kitų rinkos žaidėjų dėmesį ir anksčiau ar vėliau būtų realizuota keleivių pervežimuose. Kompanija, kurios rinkos vertė viršija milijardą eurų, tokią poziciją užima ne pirmą kartą: nuo 2008 metų Akka kūrė bepiločio automobilio koncepciją, tačiau jau po 2014 metų dažniau konsultavo kitų gamintojų projektuose, o ne vystė savo.

Pastaraisiais metais atsirado ne viena naujo tipo transporto koncepcija, kurioje derinamos įvairių judėjimo priemonių funkcijos. Ryškiausias pavyzdys – skraidantys taksi.

Airbus vysto Vahana projektą, kurio užduotis – bepiločio skraidančio taksi masiniam vartojimui sukūrimas. 2018 metų vasarį kompanijos aparatas atliko pirmąjį bandomąjį skrydį. Aerotaksi Alpha One buvo bandomas Pedletono aerodrome, Oregono valstijoje. Pirmasis skrydis truko 53 sekundes, aparatas savarankiškai pakilo į penkių metrų aukštį ir sėkmingai nusileido. Vėliau buvo atliktas ir antrasis skrydis.

Bandymuose naudotas realaus dydžio aerotaksi prototipas. Jo matmenys: ilgis – 5,7 m, plotis – 6,2 m, aukštis – 2,8 m. Maksimali aparato pakilimo masė – 745 kilogramai.

Be Airbus, savo bepiločių skraidančių taksi prototipus išbandė Vokietijos kompanija Volocopter ir Kinijos Ehang. Savo projektą turi ir Uber – jis pavadintas Elevate. Šio projekto skraidantys aparatai galės judėti mieste nedideliais atstumais tarp specialių Uber Skyport platformų, įrengtų ant namų stogų.

Skraidančių taksi koncepciją Uber pirmą kartą pristatė 2016 metų rudenį. Kompanija pranešė tirianti vertikalaus pakilimo ir nusileidimo technologiją, kad skraidantys taksi galėtų leistis miestuose. Taksi kūrime dalyvauja ir NASA – ji užsiims skraidančių aparatų maršrutų kontrolės programinės įrangos kūrimu. Visu pajėgumu projektą planuojama paleisti iki 2023 metų. Pirmoji prezentacija įvyks 2020 metais Dubajuje.

N. Sokolov
Republic redaktorius
republic.ru

(12)
(5)
(7)

Komentarai (3)