Ar dar pamirksite šviesomis, perspėdami kitus vairuotojus apie kelyje stovinčiu policijos pareigūnus? Ką apie tai sako vairuotojai profesionalai ir pati policija

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Kubietis 2018-07-24 09:11
Kai važiuoja dužusi boba ar klebantis senis su įjungtomis ilgomis, ar apsisnarglėjęs piemenis su priešrūkinėmis dienos metu, kad ir sutemus, tai viskas gerai? Patrulių tūnojimas krūmuose normalu? Tos policijos darbas - tik kosmetinis, stabdymas vidury dienos - kamščių ir avarinių situacijų sukėlimas. Išvažinėjęs pusę Europos esu, nemačiau tokio įžulumo kaip pas mus - stovinčius krūmuose. Išvis tik kartą ne Lietuvoje buvau sustabdytas dėl perdegusio galinės lempos gabarito. Mes gyvename kažkokiame durnyne, labai akcentuojamas saugus eismas, bet kokie mūsų keliai? Ar įmanomas saugus eismas, kai asfaltas primena bulvių laukus? Lakstančių ir girtų visada buvo ir bus, baudos nekeičia požiūrio į vairavimo stilių. Sugrąžintų baudos taškus, o pijokams nuo 1.5 ar 2 promilių atimtų teises visam gyvenimui. Tuomet ir pasijustų efektas. Tie agurkai pakelėse ne prevencinė priemonė, kažkada teko girdėti, kad jiems net liepta per pamainą išrašyti tiek ir tiek baudų, kaip kokiam fabriko darbininkui, dirbančiam prie konvejerio.
mindaugas.vaitiekūnas 2018-07-24 11:33
O taip - finansinius planus tai jau jie turi! Maždaug po 10mln. ketvirčiui Šiaip su tavim sutinku išskyrus dėl 1: priešrūkinių žibintų. Be reikalo įjungtas galinis priešrūkinis žibintas tikrai akina, tad be reikalo jo naudoti nereikėtų. O vat priekinis jau visai kita kalba (nekalbu apie netvarkingus žibintus, kur į dangų šviečia). Asmeniškai nematau aš tame jokio auto grožio (kaip bmw'istai daro) - tai tik papildomas kelio apšvietimas. Kai vairuoji auto be xenon, tai tas labai pasijaučia. Ir jeigu priešrūkinio žibinto įjungimas mechaninis (ne kompiuterinis mygtuko spustelėjimu, kai po auto užgesinimo funkcija vėl išsijungia), tai su įjungtais priešrūkiniais važiuoju visą parą. Tiesa visokie bmw'istai dažnai šiuos žibintus naudoja savo auto grožiui/negrožiui išryškinti: įsijungia priešrūkinius ir angel-light'us, o artimos šviesos lieka išjungtos. Tada taip - priešrūkiniai yra naudojami BE REIKALO!
FtBall 2018-07-24 12:26
Kokiu atstumu šviečia priešrūkiniai žibintai? Per kiek laiko tas atstumas nuvažiuojama važiuojant 30km/h? 50km/h? 70 ar 90? Koks žmogaus reakcijos laikas, nuo pamatymo iki pedalo nuspaudimo? Tikslių atsakymų nežinau, bet abejoju, ar važiuojant 50km/h+ greičiu, priešrūkiniai žibintai duoda bent kokią nors minimalią galimybę pamatyt kliūtį nors 0.001s anksčiau. --------------- Pats esu tos nuomonės, jog ilgos šviesios perspėja apie priekyje esantį pavojų. Todėl, kai pamatau, jog žmogus važiuoja be šviesų - aš jam pamirksiu ilgomis. Kažkiek malonu, kai nesusipratėlis kerta per stabdžius.
mindaugas.vaitiekūnas 2018-07-24 12:53
Gal tiesiog pabandyk pats juos įsijungti ir savo akimis pasižiūrėti - nereikės čia niekam technologinių matavimų atlikinėti įrodinėjant akivaizdžią tiesą
FtBall 2018-07-24 13:05
https://www.15min.lt/gazas/naujiena/sau ... 787-662385
Kyborg 2018-07-24 14:12
Priešrūkiniai tik nedideliu atstumu pagerina matomumą. Tačiau tas atstumas toks, kad vairuotojas realiai nespėtų sureaguot. Tuo tarpu toliau vairuotojas kaip tik mato blogiau, nes pats save akina su geru apšvietimu už kelių metrų. Tad tas geresnis matomumas yra saviaupgaulė, nes geriau, ryškiau matai tą zoną kur jau vargiai ką suspėsi padaryt, o zonos kur dar spėtum sureaguot matomumą kaip tik sau pablogini.
mindaugas.vaitiekūnas 2018-07-24 15:20
Viskas priklauso nuo automobilio modelio ir jo lempų. Pvz. seniau vairavau saab 93 (2004) su paprastais žibintais, kurie šviečia kaip žvakės! Dėjau ir tas 130% efektyvumo lemputes, poliravau stiklus, perdažiau reflektorius - rezultatas matėsi tik ant stendo, bet ne gatvėje. Ypatingai blogas apšvietimas būdavo vakare kai šlapia - atrodydavo, kad lempos apskritai išjungtos. Įjungus priešrūkinius žibintus apsišviečia kelio kraštai, nors ir netoli, bet vis šis tas. O taip pat paryškėja važiuojamosios dalies vaizdas, t.y. aiškiau matosi duobės ar panašaus pobūdžio kliūtys, kurias paprastai apvažiuoji pasukdamas vairą, o ne stabdai. Nežinau kaip pats reaguoji į kliūtis, bet man paprastai mieste užtenka poros metrų, kad spėčiau pasukti vairą ir išvengti duobės. Dėl to savęs apakinimo tai kiek perdedi - priešrūkiniai žibintai šviečia žemai ir tokiu kampu, kad kaip tik kuo mažiau akintų rūko/lietaus ar sniego metu. O jei kalbi apie akinimą esant gerom eismo sąlygom, tai nelabai įsivaizduoju, kas ten gali akinti: juodas asfaltas ar baltas kelio ženklinimas? Tvarkingi priekiniai priešrūkiniai žibintai lygiame kelyje kitų vairuotojų neakina - šviesos spindulys panašus į artimųjų šviesų spindulį (akinimo prasme). Akins jie tik tuo atveju, jeigu sėdėsi kokiam F1 bolide, kur tavo galva bus mano priešrūkinių žibintų lygyje
FtBall 2018-07-24 17:08
Taigi, realiai važiuiojant 30km/h - dar yra naudos, nes turi 1.8 sekundės sureagavimui. Mažiau nei sekundė(~55km/h+) - ir jau nebespėji sureaguot. * PonasNulis youtube video - ekstremalus pavyzdys, kad realiai gali būti visiškai netikėtų dalykų. Pavažiavus kelis šimtus metrų, matotumas nukrito iki kelioliko metrų. Realiai - pats tokiu atveju tikrai būčiau stabdęs. Filmavęs vairuotojas irgi visai saugiai prilėtino. Deja, kiti paprasčiausiai - nepasirinko saugaus greičio, atsižvelgiant į eismo sąlygas.
mindaugas.vaitiekūnas 2018-07-24 17:50
Na reakcijos laikas yra labai individualus reikalas. Taip pat jeigu matuosi reakcijos laiką nuo kritinio momento užfiksavimo iki stabdžio paspaudimo tai gausi blogesnį rezultatą negu nuo kritinio momento užfiksavimo iki vairo pasukimo. Taip pat stabdymo kelias bus ilgesnis negu atstumas, kurį nuvažiuoji į šoną bandydamas išvengti kliūties. Taip pat žala bus didesnė jeigu trenksiesi nei kiek nestabdęs į kliūtį, t.y. net 0.1sek. stabdymo gali būti ta riba, kai "išgelbėjama" gyvybė. Žinoma tuo metu niekas negalvos, kad kažką išgelbėjai, veikiau jau, kad kažko nepražudei Dar grįžtant prie šviesų lygio ir akinimo - neakinimo, tai va puikus pavyzdys (nuo 10:00) kaip turi šviesti šviesos. Tai nežinau per kur čia tie priešrūkiniai gali akinti, kai trumpų šviesų apačia yra priešrūkinių viršus. https://www.youtube.com/watch?v=qDudMM4J-ZE?t=9m56s
professor XXX 2018-07-24 18:16
Kol dar žibintai švarūs ir tvarkingi- tai ir šviečia tvarkingai.
lizunas 2018-07-25 01:41
Kai kelio danga šlapia ar lyja tai rūko žibintai tikrai akina
Kyborg 2018-07-25 05:49
Gali padaryt elementarų eksperimetą: naktį išvažiuok į kokią aikštelę ir pasikviesk savo kokį priešrūkinį kentą. Atsistokit vienas prieš kitą per 5m. atstumą. Įjunk trumpas ir grožėkis vaizdu, po minutės paprašyk, kad tavo gimininga debiliška siela įjungtų tik priešrūkines. Ir tuomet čia sugrįžęs galėsi papasakot, kad priešrūkinės tau buvo visiškai nematomos ir matomumo nepablogino.
mindaugas.vaitiekūnas 2018-07-25 13:19
Ne nu tai tu pasiimk savo meškafoną, prisiklijuok prie snukio taip, kad LED šviestų tiesiai į akis, o po valandos galėsi papasakot kiek danguje žvaigždžių matai - analogiškas eksperimentas! Jei jau siūlai daryti kažkokius eksperimentus, tai bent jau realias sąlygas sukurtum, o ne žiūrėjimą tiesiai į šviesas. Nuo posūkio lemputės gali lygiai taip pat apžlibti su tokiais eksperimentais!
FtBall 2018-07-25 15:57
Tokiu atveju ir reikia įsijungti priešrūkinius žibintus, pasak KET.