„Michelin“ sukūrė vasarinę padangą, tinkamą naudoti ir žiemą  (1)

Padangų gamintoja „Michelin“ giriasi sukūrusi vasarinę padangą sunkvežimams „Agilis CrossClimate“, tinkamą naudoti ir žiemą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Michelin“ padanga „Agilis CrossClimate“ sukurta atlikus pastarųjų penkerių metų Prancūzijos, Vokietijos, Turkijos ir Didžiosios Britanijos naudotojų poreikių analizę, skelbiama padangų gamintojos pranešime žiniasklaidai.

Rinkos tyrimų įmonės „GMV Conseil“ atlikti tyrimai parodė, kad naudotojai iš padangų pirmiausia tikisi patvarumo, traukos, sukibimo ir patikimumo visais metų laikais, visomis oro sąlygomis bei važiuojant visomis kelio dangomis, o taip pat – atsparumo pažeidimams, ypač miestuose, kur dažnai užkliudomi šaligatvių kraštai ir pasitaiko kitų kliūčių.

Naudojo kelis mišinius

Padangų gamintoja pabrėžė, kad yra pasirengusi įtikti vartotojams. Padangos V formos protektoriaus reljefas turi tvirtus protektoriaus blokelius viršutinėje šonų dalyje. Patvarumą užtikrina apsauginiai skydeliai, „pasiskolinti“ iš kariuomenei skirtų „Michelin“ sunkvežimių padangų.

Padangos protektoriuje naudojamos trys skirtingos, iš sintetinių elastomerų pagamintų gumos mišinių rūšys. Tai reiškia, kad reikiamu momentu veikia tas mišinys, kuris geriausiai atitinka esamas oro sąlygas: „žieminis“ mišinys – esant žemai temperatūrai, „šlapias“ mišinys – kai kelio danga slidi ir „sausas“ mišinys – kai kelio danga sausa.

Padangos protektorių sudaro du sluoksniai – viršutinis ir po juo esantis vidinis. Tai leidžia sumažinti protektoriaus kaitimą sudėtingomis sąlygomis ir išlaikyti tuos pačius rezultatus, nepriklausomai nuo naudojimo sąlygų.

Sukurtai padangai skirtas vienodas A klasės įvertinimas, tiek stabdant ant šlapios dangos vasarą, tiek žiemą. Taip pat padanga turi 3PMSF ir M+S sertifikatą – ją leidžiama naudoti važiuojant per sniegą.

Bandė Alpėse ir prie poliarinio rato

Padangų, tinkamų naudoti visais metų laikais ir visomis oro sąlygomis, projektavimas yra iššūkis. Nors įmanoma sukurti trumpas atkarpas ir jose atlikti bandymus, kaip padanga veikia ant šlapios, apsnigusios ar apledijusios dangos, bet vis tiek tai tebus tikrųjų krovininių automobilių naudojimo žiemą sąlygų imitacija.

„Michelin“ turi galimybę naudotis aukščiausiai Europoje esančiais keliais (2715 metrų virš jūros lygio), Alpių trasa „Col de la Bonette“. Vėlyvą rudenį, kai trasoje uždaromas eismas, pasirodo „Michelin“ komanda, kuri išbando savo žiemines padangas.

Ilgiau nei aštuonias savaites, nuo gruodžio vidurio iki 2018 m. vasario pabaigos, keturi vairuotojai pasikeisdami bandė padangas naująsias padangas, o projektavimo darbus prižiūrėjo įmonės bandymų ir plėtros centro komanda, kuri atidžiai tyrė kiekvieną padangų rezultatų, kurie pasiekiami 15 km ilgio ir specialiai paruoštoje trasoje, aspektą.

Nuo 0 °C iki -15 °C temperatūroje išbandomas padangos greitėjimas, stabdymas, trauka ir skersinis sukibimas ant sniego. Kad bandymo sąlygos būtų kartotinės, prieš kiekvieną bandymą trasa paruošiama ratrakais ir matuojamos sniego charakteristikos.

„Michelin“ turi ir kitą bandymų stovyklą Ivalo vietovėje, Suomijoje, 300 km šiauriau poliarinio rato. Dėl gana aukšto oro drėgnio sniegas Alpėse yra sunkus ir lipnus su didesnėmis snaigėmis, o Ivale sniegas yra birus ir purus, todėl „Michelin“ padangas išbando dviejose vietose, kurios viena nuo kitos nutolusios beveik 4 000 km. Tai padeda „Michelin“ specialistams gauti duomenis, kaip padangos veikia važiuojant per skirtingų savybių sniegą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(0)
(5)
(-5)

Komentarai (1)

Susijusios žymos: