Turbūt liūdniausia įmanoma laivo istorijos baigtis - kur pradingo kruizinis „Lyubov Orlova“?  (5)

Laivai – ypatingos mašinos. Jie statomi, o ne gaminami, todėl kiekvienas laivas savaip ypatingas. Kiekvienas turi vardą, istoriją, randus ir kapitoną, kuris pasiruošęs su juo numirti. Tik ne kruizinis „Lyubov Orlova“ kadaise džiuginęs turistus Antarktidos kraštovaizdžiais - jo baigtis yra tokia liūdna, kad net neaišku, kokia.

„Lyubov Orlova“ buvo pastatytas Sovietų Sąjungoje 1975 metais. Šis laivas buvo kuriamas specialiai laivybai poliariniuose regionuose. Jo storas korpusas buvo nepramušamas ledui, o vidus buvo įrengtas taip, kad net tvyrant labai žemai temperatūrai jame būtų patogu gyventi. Iš pradžių „Lyubov Orlova“ turėjo būti skirtas tyrinėjimams, tačiau galiausiai jis tapo nedideliu kruiziniu laivu.

1999 metais „Lyubov Orlova“ buvo atnaujintas, o 2002-aisiais - rimtai suremontuotas. Tuo metu laivas jau buvo senas. Reikia nepamiršti, kad jis buvo pagamintas Sovietų Sąjungoje, o jį visą gyvenimą daužė ledo luitai. 2006 metais, kuomet „Lyubov Orlova“ jau plaukiojo su Kuko salų vėliava, laivas užplaukė ant seklumos ir buvo stipriai apgadintas. Tačiau ir tuomet buvo suremontuotas. Galiausiai, atėjo lemtingi 2010 metai, kuomet „Lyubov Orlova“ buvo areštuotas už skolas, susidariusias, kuomet laivas negalėjo įvykdyti įsipareigojimų kruizų kompanijai. Kanadoje areštuotas „Lyubov Orlova“ turėjo paleisti 51 žmogaus įgulą, kuriai jau kurį laiką nebuvo mokamas atlyginimas.

Apleistas „Lyubov Orlova“ uoste prastovėjo du metus, kol buvo parduotas kaip metalo laužas. Visgi, net tokia lemtis „Lyubov Orlova“ buvo per gera - tempiamas į Dominikos respubliką laivas nutrūko audringuose Atlanto vandenyse. Taigi, gyvenimo pabaigoje „Lyubov Orlova“ tapo grėsme regione veikiančioms naftos ir dujų kompanijoms. Pabėgusiam laivui pagauti buvo nusamdytas didelis vilkikas „Atlantic Hawk“, kuris sėkmingai prisikabino „Lyubov Orlova“ ir nutempė jį į tarptautinius vandenis. Ten buvo nuspręsta, kad srovė apleisto laivo nebesugrąžins į Kanadą, jis nekelia grėsmės laivybai ir vandenyno gyventojams, todėl 2013 metų vasario 7 dieną „Lyubov Orlova“ buvo paleistas laisvai dreifuoti.

Toks tad prastas „Lyubov Orlova“ likimas. Laivas buvo nurašytas, bet neperdirbtas, prarastas, bet nenuskendęs. Tiesa, dėl pastarojo teiginio niekas nėra aišku. Vasario 23 dieną „Lyubov Orlova“ buvo pastebėta prisiartinusi prie Airijos per 2400 km. Tai, aišku, supykdė Airiją, nepasitenkinimą išreiškė ir Islandija. Kanados laivybos specialistai į pastabas neįsiklausė ir pakartojo, kad laivo paleidimas buvo saugus. Mažesni laivai buvo perspėti, kad regione sukiojasi nevaldomas dreifuojantis laivas, tačiau jau po savaitės, kovo 1 dieną „Lyubov Orlova“ išsiuntė pagalbos signalą.

Automatinis signalas buvo išsiųstas  „Lyubov Orlova“ priartėjus prie Airijos per 1300 km. Jį išsiuntė specialus prietaisas, kuris signalą išsiunčia tik tada, kai sušlampa. Taigi,  „Lyubov Orlova“ skendo. Tikriausiai taip ir pranyko kažkur šiaurės Atlante. Kita vertus, 2014 metais atsirado teigiančių, kad  „Lyubov Orlova“ vis dar dreifuoja ir yra pilnas žiurkių. Niekas šių teiginių patvirtinti negalėjo, todėl manoma, kad  „Lyubov Orlova“ jau guli vandenyno dugne.

Aut. teisės: Technologijos.lt

(35)
(5)
(30)

Komentarai (5)