Ar didieji laivai turi raktelius? Kaip užvedami jų varikliai?  (8)

Įsėdate į savo automobilį, paspaudžiate mygtuką ar pasukate raktelius ir jau galite važiuoti - variklis užsiveda per akimirką. Tačiau didieji laivai turi milžiniškus variklius, kuriuos užvesti ne taip jau paprasta. Kiek laiko tai užtrunka? Ar kapitono tiltelyje yra rakteliai?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kapitonai laivo raktelių neturi, nes jų tiesiog nėra. Jei patektumėte į tokį laivą ir žinotumėte, ką darote, per kelias valandas ir jūs galėtumėte užvesti šio laivo variklį ir, galbūt, išplaukti. Aišku, vienam žmogui valdyti didelį laivą yra praktiškai neįmanoma, o ir apsaugos priemonės užkerta kelią tokiems nusikaltimams. Tačiau kaip tie varikliai užkuriami?

Jūsų automobilio variklį pasuka starteris - elektros variklis, kuris leidžia pradėti įprastą keturtakčio variklio ciklą. Cilindruose susidaro reikiamas slėgis, pradedamas degalų ir oro tiekimas, vienokiu ar kitokiu būdu įvyksta degimas ir variklis ima suktis savarankiškai. Tačiau jūsų variklis yra visai nedidelis.

„Wärtsilä-Sulzer RTA96-C“ - tai suomiškas dvitaktis dyzelinis variklis, skirtas didiesiems konteineriniams laivams. Didžiausia šio variklio versija turi 14 cilindrų, tačiau ir 6 cilindrų versijos nėra mažos. Kiekvieno cilindro darbinis tūris - 1810 litrų. Taip, tai - vieno cilindro darbinis tūris. Galingiausia versija išvysto daugiau nei 80 tūkstančių kilovatų. Tikriausiai net nereikia sakyti, kad tokių variklių starteriais užvesti praktiškai neįmanoma.

Tokie jūriniai varikliai užvedami suspaustu oru. Įprastai naudojamos dvi atskiros sistemos - viena atidaro vožtuvus, kita - išjudina cilindrus. Suspaustas oras tarsi įsuka variklį, kad jame susidarytų degimui tinkamas slėgis. Tuomet į jį tiekiamas mazutas, dyzelinas ar kitos rūšies kuras. Procedūra gali būti greita, jei prie variklio suksis daugiau žmonių ir jis bus paruoštas iš anksto, bet gali trukti ir maždaug valandą.

Tačiau tai nėra labai ilgas laikas. Senieji garlaiviai tikrai nenoriai leisdavosi į kelionę - kelionės pradžiai buvo ruošiamasi apie 24 valandas, jei prieš tai sistema būdavo šalta.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(37)
(7)
(30)

Komentarai (8)