Kelininkai nusipirko Lietuvoje dar nematytą įrankį: apskaičiuoja kelio būklės prognozę 8 valandas į priekį  (1)

Švedijos mokslininkų įmonė „Klimator“ sukurta sistema pateikia kelių priežiūrai aktualius duomenis, kurie padeda apskaičiuoti konkretaus kelio ruožo būklės prognozę 8 valandas į priekį.

Tokią sistemą nuo spalio pabaigos naudoja bendrovė „Kelių priežiūra“ valstybinių kelių būklės prognozei.

„Kelių priežiūra tiek technologiniu, tiek organizaciniu požiūriu visiškai priklauso nuo oro sąlygų. Užtikrinti kelių priežiūros kokybę gali padėti tik išsami kelių situacijos prognozė. Anksčiau pasikliaudavome tik bendrine orų prognoze, o dabar, naudodamiesi moksline sistema, matome, kuriame kelio ruože ir kada iškris krituliai.

Tai leidžia iš anksto suplanuoti darbų eigą. Matome, kaip juda orai ir kurie keliai bus paveikti pirmiausia“, - aiškina bendrovės „Kelių priežiūra“ technologijų vystymo projektų vadovė Lauryna Šidlauskaitė.

Jos teigimu, bendrovė nusprendė įsigyti išmanią kelių priežiūros programinę įrangą po atlikto tyrimo apie žiemos kelių būklę. Pastebėta, kad trūksta tikslesnės kelių būklės prognozavimo įrankio.

„Tyrimo metu išsiaiškinome, kad panašią sistemą galime kurti patys, bet nusprendėme neišradinėti dviračio ir pasitikėti jau sukurta ir išbandyta sistema. Tiesa, tinkamiausios sistemos Lietuvos keliams ieškojome ilgą laiką - domėjomės technologijomis Danijoje, Suomijoje, Estijoje, kol sužinojome apie švedų mokslininkų sukurtą sistemą“, - pasakojo L. Šidlauskaitė.

Pasirinkta sistema pradėta kurti dar 1980 m., bet tik pastarąjį dešimtmetį naujausios technologijos padėjo galutinai realizuoti šią sistemą ir ją kelių priežiūroje pritaikyti praktiškai.

„Švedų „Klimator“ įmonė labai glaudžiai bendradarbiauja su mokslu - įmonės darbuotojai yra šalies universitetuose dėstantys mokslininkai.

Šią sistemą nusprendėme įsigyti todėl, kad ji nuolat tobulėja, o jos kūrėjai naudoja naujausius mokslinius metodus, eksperimentuoja, renkasi geriausią variantą ir šį produktą taiko būtent žiemos kelių priežiūrai. Šia sistema jau naudojasi ne tik Švedijos, bet ir Norvegijos bei kelios kitos kelių priežiūros įmonės“, - aiškino L. Šidlauskaitė.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt

(8)
(4)
(4)

Komentarai (1)