Kuria tokią GPS navigaciją, kaip iš fantastinių filmų: sudėjus žmogaus ir dirbtinį intelektą vairuotojai įgytų kone antžmogiškų savybių  ()

Ko gero kiekvienas vairuotojas yra naudoję GPS navigacijos programėlę ir ne kartą atsidūręs situacijoje, kai, pavyzdžiui, važiuojant rajone su daug namų ir gatvių, sistema praneša: „Už 300 metrų sukite į kairę“. Jūs dairotės pro langą ir murmate: „Sukti čia? Ar toliau?“


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Navigacijos sistema jūsų negirdi, tad lieka tartis pačiam su savimi.

Ši problema ypač opi tokiose šalyse kaip Japonija, kurios tankiai apgyvendintus miestus vagoja ištisi gatvelių labirintai su kone identiškais namais.

Tad būtent Japonijos bendrovė ir rado sprendimą, skelbia „The Drive“.

„Mitsubishi Electric“ biure Tokijuje buvo surengtas išankstinis šios patobulintos sistemos pristatymas. Oficialiai jį pristatyti ketinama kitą mėnesį.

Vairuotojui sumurmėjus: „Sukti čia? Ar toliau?“, navigacija atsakė: „Ne šis įvažiavimas. Kitas.“

Vis dėlto, kaip aiškina „Mitsubishi“ inžinieriai, šią nepaprastai paslaugią sistemą nelengva tinkamai įdiegti.

„Kameros stebi žmogaus lūpas ir akis ir nustato, kas kalba, ir kur kalbantysis žiūri“, – sako „Mitsubishi“ atstovas Masahiro Abukawa.

Nustatyti, kas kalba, reikia tam, kad sistema nereaguotų į patarimus žarstančių keleivių komentarus. Kai automobilio gale sėdintys vaikai klausinėja: „Ar jau atvažiavome? Ar jau greit?“, sistema tiesiog tyli.

Tam, kad dirbtinis intelektas suprastų, kas sumurmėjo: „Sukti čia? Ar toliau?“, sistema turi nustatyti, kuria kryptimi vairuotojas žiūri.

Taip pat buvo pristatyta kito įrankio, padedančio išgyventi miesto džiunglėse, demonstracinė versija: tai pačiame automobilio priekyje pritaisoma nedidelė kamera (arba pritaikyti turimos įrangos jutikliai), kuri pasako vairuotojui, ar kelias laisvas, kai reikia išvažiuoti iš garažo ar siauros gatvelės. Kameros ir atitinkami nedideli monitoriai stebi vairuotojo akių judesius.

Bendrovės teigimu, abi technologijos yra esminės „Mitsubishi Electric“ kuriamos „Maisart“ dirbtinio intelekto technologijos sudedamosios dalys.

„Maisart“ nesistengia ignoruoti vairuotojo ir siekia suteikti vairuotojams kiek įmanoma daugiau pagalbos, kad sudėjus žmogaus ir dirbtinį intelektą vairuotojai įgytų kone antžmogiškų savybių.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(7)
(3)
(4)

Komentarai ()