ADAC skelbia įdomius duomenius: tyrimas rodo, kad benzininiai automobiliai dabar jau teršia labiau nei dyzeliniai  ()

Naujausi dyzeliniai „Mercedes“, „Opel“ ir BMW modeliai praktiškai neišskiria azoto oksidų arba NOx – tai patvirtinta atlikus griežčiausius testavimus kelyje realiomis sąlygomis, teigia nepriklausomi tyrėjai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Vokietijos automobilių klubas (ADAC) atliko įvairių benzininių ir dyzelinių automobilių realiomis vairavimo sąlygomis išmetamųjų kietųjų dalelių kiekio patikrinimą („real driving emissions“ – RDE), siekdamas įvertinti jų švarą. Paaiškėjo, kad dauguma modelių išskiria gerokai mažiau kietųjų dalelių nei šiuo metu pagal „Euro 6d“ standartą galiojanti 168 mg/km norma.

Dyzelinis „Mercedes“ C220d C klasės automobilis testavimo metu neišskyrė absoliučiai jokio kiekio azoto dioksidų, o „BMW“ 5 serijos 520d išskyrė vos 1 mg kilometrui. Tyrėjams padarė įspūdį ir „Opel Astra“ su 1,6 l dyzeliniu varikliu, kuris išskyrė vos 1 miligramą azoto oksidų kilometrui, o „Citroen Berlingo“ „BlueHDI“ 130 išskyrė vos 7 mg/km. Kai kurie testuoti dyzeliniai automobiliai išskyrė mažiau Nox nei atitinkami benzininiai modeliai.

Šie rezultatai pagrindžia 2018 m. pradžioje „Bosch“ paskelbtus duomenis, kurie atskleidžia, kad kelyje išskiriamo NOx kiekis gali būti sumažintas iki 13 mg/km.

Debatuose apie dyzeliną visada į pirmą planą iškyla NOx emisijos, kurias tyrimai sieja su įvairiomis ligomis – nuo astmos ir kitų plaučių ligų iki širdies ligų bei demencijos.

„Mercedes“ pranešė „Auto Express“, kad C klasės automobilių rezultatus iš dalies nulėmė tai, kad įmonės OM 654 dyzeliniame variklyje buvo įdiegtos išmetamųjų teršalų apdorojimo ir įvairių išmetamųjų dujų recirkuliavimo sistemos. „Mercedes“ pridūrė: „Mūsų tikslas 2020 metams yra sumažinti vidutinį NOx emisijų kiekį iki apytikriai 30 miligramų kilometrui 2 lygio RDE testavimo metu“.

Įsivėlė į teisminius ginčus

ADAC duomenis palankiai įvertins automobilių gamintojai, kurie, kaip pranešama, įdeda nemažai pastangų, kad jų gaminamų automobilių RDE kiekis atitiktų WLTP (pasauliniu mastu suderintų lengvųjų automobilių testavimo procedūrų) standartus. Be to, iki šiol vyksta teisiniai ginčai dėl RDE apribojimo teisėtumo.

Realiomis vairavimo sąlygomis išmetamo NOx kiekio riba yra 80 mg/km dyzeliniams automobiliams ir 60 mg/km benzininiams.

Siekiant suteikti gamintojams laiko taip sutvarkyti automobilius, kad jie atitiktų normas, ir atsižvelgiant į galimus mobilių teršalų kiekio matavimo sistemų, kurios naudojamos atliekant RDE testavimus, netikslumus, buvo susitarta dėl „atitikties veiksnių“, kurie leidžia automobiliams išskirti didesnį kiekį emisijų, nei nustatyta riba.

Dabartinis atitikties veiksnys yra 2,1, tai reiškia, kad automobilis RDE testavimų metu gali išskirti 2,1 karto daugiau NOx nei leistina norma. Nuo 2020 sausio mėn. atitikties veiksnys sumažės iki 1,5, tad dyzeliniams automobiliams RDE testavimų metu bus leidžiama išskirti 120 mg/km NOx.

Vis dėlto 2018 m. pabaigoje Europos Teisingumo Teismas nusprendė, kad Europos Komisija neturi teisės nustatyti šių atitikties veiksnių, o tai reiškia, kad turi galioti griežtas 80 mg/km NOx dalelių apribojimas.

Pranešama, kad Europos Komisija ketina apskųsti šį sprendimą, tačiau jei apeliacija nebus sėkminga, 80 mg/km NOx riba įsigalios po 14 mėn. nuo sprendimo paskelbimo.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(34)
(8)
(26)

Komentarai ()