Vairavimo instruktorė paaiškino, kas nutiks jei įsigalios nauja tvarka: keliuose matysime chaosą  (5)

Vidaus reikalų ministerija pristatė siūlymus kardinaliai keisti nustatytą tvarką ne tik automobiliams, bet ir patiems vairuotojams. Buvo akcentuota, kad patvirtinus tokį siūlymą bus keičiama vairuotojų mokymo tvarka, taip pat suteikta didesnė automobilių techninės apžiūros vietų įvairovė. Vidaus reikalų ministras taip pat akcentavo, jog priėmus pataisą būtų draudžiama užsiimti bet kokia pašaline veikla, o tai reiškia, jog prie vairo pusryčiaujantys ar kavą geriantys vairuotojai būtų baudžiami.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pasitikrinkite savo kelių eismo taisyklių žinias manoket.lt. Naujausi KET bilietai 

Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova laidoje DELFI diena teigė, jog žmones mokyti vairuoti nėra taip lengva, kaip atrodo, tačiau pakeisti šią tvarką, anot jos, verta, mat taip būtų galima pamatyti dabar esančias spragas. Visgi anot DELFI pašnekovės, priėmus šią tvarką gali atsirasti keblumų dėl šeimos narių suteikiamo mokymo.

„Žmonės yra linkę skirtingai interpretuoti vienas ar kitas Kelių eismo taisykles (KET), taip pat vyresnių vairuotojų žinios gali būti pasenę. Yra buvęs ne vienas atvejis, kai žmonės mokydami kitus šeimos narius, patys sužinodavo naujas taisykles“, – aiškino O. Židovlenkova.

Instruktorė taip pat pastebėjo, kad tik su tėvais ar kitais šeimos nariais besimokę pradedantieji vairuotojai vargu ar praktinį vairavimo egzaminą „Regitroje“ išlaikys iš pirmo karto. Jos teigimu, dažnai artimieji būna atlaidesni nei egzaminuotojai, todėl neretai koją pakiša tokios klaidos, kaip viršytas leistinas greitis, nesustojimas prie stop juostos, užvažiavimas ant ištisinės juostos ir pan.

Su siūlymu, kad 55 metų sulaukę vairuotojai sveikatą turėtų tikrintis dažniau, instruktorė sutiko, anot jos, vien pavyzdžiai, kai sostinėje įvykdavo eismo įvykiai nes sunegaluodavo autobusų ar troleibusų vairuotojų sveikata, parodo, jog vairuotojams dažniau tikrintis sveikatą reikia. Tiesa, O. Židovlenkova pastebėjo, jog gana dažnai medicinines pažymas vairuotojai tiesiog nusiperka, todėl norint įteisinti šį pakeitimą, pirmiausia reikėtų pagalvoti apie tokių pažeidimų kontrolę.

Itin kritiškai instruktorė komentavo siūlymą leisti techninę automobilių apžiūrą atlikti autoservisuose. DELFI pašnekovės teigimu toks siūlymas itin pablogins situaciją keliuose, mat atsiras galimybė apeiti nustatytą tvarką ir gatvėse atsiras nemažai automobilių, kurie neturėtų būti eksploatuojami.

Dar vienas vidaus reikalų ministerijos siūlymas – drausti rūkyti, valgyti ir gerti vairuojant. Anot O. Židovlenkovos, punktas draudžiantis pašalinę veiklą Kelių eismo taisyklėse jau yra, tačiau dabar buvo detaliau išdėstyta, kokie veiksmai prie vairo draudžiami. Instruktorės teigimu, toks siūlymas yra naudingas ir reikalingas, mat bet koks papildomas veiksmas vairuojant blaško ir gali lemti uždelstą vairuotojo reakciją lemiamu metu.

Visgi griežtesnė tvarka dažnam vairuotojui negalioja, jei nėra griežtos kontrolės, todėl DELFI pašnekovė pasakojo, jog tikimasi, kad tai galės padaryti policija, mat kitose šalyse tokia praktika jau yra pritaikyta ir puikiai veikia.

„Vokietijoje policijos pareigūnai net turi paaukštintus autobusus, kad galėtų kontroliuoti ar vilkikų vairuotojai neužsiima pašaline veikla. Panašią praktiką būtų galima pritaikyti ir lengvųjų automobilių vairuotojams“, – sakė instruktorė.

Visgi O. Židovlenkova teigė, jog siūlymų kontrolė, bendra vizija ir tai, kaip situacija keliuose pasikeistų priėmus pakeitimus, dar nėra visiškai aiški, todėl itin svarbu viską išsiaiškinti, o svarbiausia apibrėžti kontrolę ir jos būdus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
Autoriai: Arnas Mazėtis
(6)
(21)
(-15)

Komentarai (5)