Mokslininkai išsprendė vandenilinių automobilių problemą - jie gali pakeisti hibridus

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Atk 2019-05-15 15:04
Tobulėjant baterijoms ir greito įkrovimo stotelėms bus galima nuvažiuoti 1000 km ir įkrauti per 30 minučių, o papidomus 200 km per 5 minutes.
amas 2019-05-15 15:39
Viskas kas prasideda "Mokslininkai..." yra bybienė, kas tai parašė debilas ir viskas. Tiliau važinėsit su dyzelias ir niekas nepasikeis.
arduain 2019-05-15 15:59
Aš tai su arkliu važinėju, ar man kas nors keisis, ar ne? Pasaulyje naftos gavybos pikas jau praeitas prieš keleta metų, todėl jos gavyba brangs (teks ją išgauti iš vis gilesnių sluoksnių) ir kaina kils (nebent pasaulis įžengtų į recesijos periodą). Todėl alternatyvos yra neišvengiamos, kaip Dievp bausmė. Tiesa, straipsnyje nepaminėta dar viena vandenilio savybė - jis ne tik degus, bet ir nesunkiai sprogsta, kas transporto priemonei yra ypač nesaugu. Galėtų būti naudojamas, nebent kas atrastų būdą labai pigiai jį išgauti iš vandens pačiame automobilyje, bet čia jau iš fantastikos srities, bent jau šiandien.
dzo 2019-05-15 16:33
"Galėtų būti naudojamas, nebent kas atrastų būdą labai pigiai jį išgauti iš vandens pačiame automobilyje, bet čia jau iš fantastikos srities, bent jau šiandien." - o po to verst ji atgal i vandeni deginant? Skamba kaip amzinasis variklis
HardAxe 2019-05-15 18:10
Tiesiog genialu. O įdėt mažą benzininį/dyzelinį generatorių, kuris veikdamas optimaliais sūkiais darytų tą patį tai jau misija neįmanoma, ar kodėl to nematom?
Kyborg 2019-05-15 18:45
Išduosiu paslaptį, tokia technologija jau naudojama ir žmonės tai vadina hibridiniais automobiliais.
bahuriux 2019-05-15 21:14
Jis turi galvoj ne šiaip hibridą, o plug-in hibridą, tai elektromobilis su generatoriumi, generatorius ratų nesuka tik krauna akumą ir užmaitina variklį kelionės metu. Visa tai turėtu būti labai efektyvu, nes VDV generatorius gali dirbti optimaliu rėžimu ir net ne Otto ciklas tam būtu naudojamas, bet Atkinsono ir dar netgi yra variantas kai atidirbusios dujos pagrindiniam cilindre yra dar kartą įleidžiamos padirbti ir atiduoti viską kas liko į kitą didesnį cilindrą. Šiaip jau yra prikuta visokių range extenderių net ir su laisvu elektromagneto valdomu stūmokliu (free piston). Išduosiu paslaptį volvo tokį prototipą su dujų turbina jau buvo sukūręs 1992 en.wikipedia.org/wiki/Volvo_ECC youtube.com/watch?v=2dUc8rpYCMk?t=21 Dar kartą primenu 1992 metai, praėjo ~27 metai, o pasistūmėta nekažką. Valgė jis berods 5 l atidirbtų tepalų, ar tai aliejaus, vienu žodžiu galima deginti bet kokį skystą, dujinį kurą ir net anglies miltus. Galimybės yra neišsemiamos, tik euro eko durniai rėkauja ne apie tai apie ką reikia. O gal mums net nereikia elektromobilių, jei visi lengvieji auto galėtu važiuoti degindami 2,5-3L kuro? Taip pat 1992 metai. en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_Ultralite youtube.com/watch?v=5yxaV8zdEu4
HardAxe 2019-05-15 22:24
BMW i3, extended range modifikacija. Daugiau nežinau nei vieno.
immortallt 2019-05-15 22:59
Vandeniliu krauti akumuliatorių... Ir vadina švariu, kai 97% vandenilio pagaminama tiesiai iš iškastinio kuro? Išsprendė problemą? Naftos gavybos piko dar nepasiekė https://yearbook.enerdata.net/crude-oil ... stics.html Nafta pigs, nes jos liks dar daugiau nei reikia. Toje pačioje Saudo Arabijoje naftos gavyba kainuoja apie 5$ už barelį. Elektra laimės prieš naftą ne dėl to, kad nafta pabrangs ar kad privalome dėl planetos ateities pasistengti (planetai išvis dzin, čia tik mes nukentėsime), o todėl kad elektra visomis prasmėmis tuoj bus pigiau. bahuriux, nu nepradėk sąmokslo teorijų, geriau surašyk kodėl valgė 2,5l ir ar Passat'as ar koks X5 galės su tiek važiuoti. Dzo, jo, iš kosmoso energiją ims?
Nosfis 2019-05-16 05:42
Čia naudojamas yra kuro elementas, kurių efektyvumas yra apie 80-90 procentų. To su VDV pasiekti yra neimanomą, limitas yra apie 50 proc. Tame ir pagrindinis skirtumas, kad su 1kg vandenilio galima nuvažiuoti 100 km.
bahuriux 2019-05-16 10:32
Nu tai aišku kad iš kosmoso, o iš kur gi dar. Patikslinsiu tokios mašinos stogas ir kapotas būtu apklijuotas saulės panelių plokštėm (Saulė yra kosminis objektas), taip pat jo parkavimo vietos irgi iš saulės panelių, o pačiame elektromobilyje vanduo būtu konvertuojamas elektrolyzeryje į vandenilį ir pompuojamas atgal į vandenilio talpą. Bet ekonomiškai tai gaunasi nesąmonė, nes per brangi investicija į daiktą tapusi vienkartiniu, ta prasme automobilis šiais laikais yra trumpaamžis vienkartinis daiktas.
kestutisz 2019-05-16 10:36
Todėl, kad "ekologija" visada buvo tas dalykas kuriuo baudžiami negalintys susimokėti daugiau...
HDi 2019-05-16 12:05
Mitsubishi Outlander PHEV yra būtent tok hibirdas: miesto rėžimo naudoja baterijas, jei trūksta energijos gerenatoriai gamina elektrą, bet nesuka ratų. Užmiestyje prie didelių greičių prijungia ratus prie VDV. https://www.youtube.com/watch?v=wpOH5F6Q6n0 Chevrolet Volt ir lygtais tik per generatorių krauna baterijas ir ratų nevaro, bet neesu tikras.
AAA000 2019-05-16 18:09
vartotojui svarbu galutine kaina, o ne technologiju naudingumas. vandenilis kaip kuras brangesnis tiek, kad net vdv su savo 35% yra vistiek pigiau. vandenilio reikia pakankamai gryno. ji taip pat sunku saugot - ko visiskai neisprende. cia tik "apsprende" celiu ilgaamziskumo probema - kas is esmes nepagrindinis trukumas... elektroje maziau problemu. ir elektra irgi galima lygiai taip pat nesunkiai "issprest" - padaryt individualius trulikus ar kokius elektromagnetinius maglev kelius butu hybridinis elektromobilis-kabelis. ant akumuliatoriu tevazinetum tik tarp sukabeliuotu keliu ar kur nors miske. o uzvaziaves ant elektrokelio - galetu isikraut vaziuodamas. net rozete nebutina. kaip tai galetu mazdaug atrodyt - galit paziuret kokiam nors technovizijos filme kaip "total recal" ir pan cia labai zemo lygio pasiulymas - daryt hybrida su elektra. su akumuliatoriais ten progresas bent vyksta. o su vandeniliu - progresas stovi vietoje. vieninteliai pliusai - pagamint namie gali principe dykai - jei saules - vejo jegaine turi. ir ekologiskas. viskas. cia ir uzsibaigia pliusai. toliau vien problemos su vandeniliu. ir jos eksplotacines pagrinde... kiek domejausi - nebande gal tik saldymo labai zemose temperaturose... turi minty saugojimo bedas. kur nors kosmose gabut butu normalu...
immortallt 2019-05-16 18:39
Nosfis, o kokiu efektyvumu gamina vandenilį ir kiek jo tiesiog išgaruoja kol sunaudojamas? Efektyvumas visos grandinės lieka ne didesnis nei VDV. bahuriux, dabar pats ir surašei priežastis, kodėl to ir dabar nėra - nes mašina išbrangtų iki padebesių ir niekas nepirktų. ES smaugdama per reikalavimus ir verčia gamintojus ieškoti ekonomiškai naudingiausių sprendimų. Kaip matai išlengvinti automobilį kainuoja labai brangiai. Ir tai nepakeis poreikio elektrifikuoti. Išlengvinimas dar daugiau naudos duos elektromobiliui. Na ES nėra itin pasisakanti už draudimus. Tas su X5 tegul susimoka pilną kainą už jo padaromą taršą ir tiek žinių. Pvz. kaip Norvegijoje, 100-300% įsigyjant automobilio vertės + kuras vos ne 2x brangesnis dėl mokesčių. Fotovoltonika ant mašinos gali palengvinti savininko gyvenimą ir vidutiniškai per metus duoti 8000 nemokamų kilometrų, jei krausi ličio jonų akumuliatorių, bet jei gaminsi vandenilį, žiūrėk kad bent 3000 km liktų. Man patinka žodis "baudžiami". Baudžiami labiausiai tie, kurie negali apsisaugoti nuo klimato kaitos. Ir būti "ekologiškam" nieko nekainuoja, net sutaupysi. Bet vat atsisakyti tuštybės tai reikės.
Nosfis 2019-05-16 19:09
Kuro elementams yra dabar žiūrimas laikymas, tirpale, NaBH4 pavidale. Šarminiame vandenyje ši medžiaga yra stabili, bet praėjus pro katalizatoriu ji pradeda skilti ir gaminti vandenilį, taip pats kuras prieš reakcija yra saugus, nedegus ir lengvai laikomas, kol nepatenka kur jam reikia. Didžiausia problema tai dabar yra patys kuro elementai, jie pokolkas plačiai nėra naudojami, todėl mažai ištobulinta technologija, bei dar nesurasta pigių ir kartu efektyvių katalizatorių.
AAA000 2019-05-16 20:33
gal jau nebesvaik buhalteri yra teorija - kieki galima ir yra REALI eksplotacine praktika - kiek pavyksta. fotovoltika ant masinos absoliuciai viso imanomo pavirsiaus geriausiu atveju tegali tik palaikyt masinos sistemu gyvybinguma. ir jei ijungt visisko ekonomiskumo rezima - viska beveik atjungt ir tik vien vaziuot - leistu nuvaziuot apie iki 10-15km vasara ir kokius 0,5-1km ziema (greiciais iki 30km/h)... cia imant viena diena. jei bus nesauleta - bus visiska sikna... jei bus idealiai sauleta - masina stoves visiskai apsviestoje vietoje visa diena (idealiam buhaltertiniam lauke kazkokiam ) - prailges atstumas vasara iki kokiu 20-25km. va tiek isgali fotovoltika ant automobilio. jei akumas bus padevetas (sakykim po 2-3 metu eksplotacijos), energijos greiciausiai net neuzteks akumo vidiniams energetiniams nuostoliams padengt... kiek zinau - dabartiniam momente fotovoltika ant masinos pavirsiaus net neatsiperka iki automobilio tipinio ismetimo.... ji net nebus dedama standartiskai... tik pagal uzsakyma - visokiems buhalteriams ----------- jei fotovoltika ant garazo stogo ir erdve neriboja - visai kitas reikalas. sistema gali sumontuot pagal poreiki, zenkliai mazesne savikaina (nes tipiniai standartizuoti moduliai) ir pilnai patenkint savo elektromobili. turint minty kad vazinesi ne tolesniais kaip 100km atstumais aplink garaza. ----------- vandenilis isvis egzotika kolkas... daroma tik del duomenu surinkimo arba kokiu nors buhalteriskai propagandisku tikslu - pvz kad rusai ir binladenas nepultu ir pan
immortallt 2019-05-17 21:17
Taip, bet vandenilis duok die dėl gamybos ir naudojimo nuostolių pasiektų 60% efektyvumą. Ir vandenilis neturės šansų prieš akumuliatorius, bent jau su dabar sugalvotom technologijom skaičiuojant jų teorinį efektyvumą. Esmė ta kad tiek infrastruktūra vandenilio labai brangi, tiek ir gamybos bei panaudojimo įranga. Ir argumentas, kad gamins vandenilį kai elektra pigi yra netinkamas, nes akumuliatorius irgi kraus, kai elektra bus pigi. Economist įdomų dalyką paskaičiavo, kad 2030-ais metais dėvėtų akumuliatorių iš automobilių bus tiek, kad pilnai patenkins viso pasaulio elektros tinklų poreikius pirminiam rezervui. 2035 metais - antriniam.