Ar griežtėjant taršos reikalavimams vis dar verta rinktis dyzelį? Ką apie tai sako automobilių verslo atstovai  (10)

Išmetamųjų dujų emisijos normos griežtėja kiekvienais metais, o su oro tarša kovojantys Europos didmiesčiai ėmė riboti senų dyzelinių automobilių eismą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Vis dažniau kalbama, kad ateitis priklauso elektromobiliams, tačiau ekspertai teigia, kad jos laukiant vis dar verta rinktis naują transporto priemonę su dyzeliniu varikliu.

Saugus pasirinkimas

„Moller Auto“ verslo plėtros vadovas Artūras Cjunskis pastebėjo, kad vis daugiau pirkėjų renkasi naują automobilį pirkti pasinaudodami finansavimo paslaugomis.

Šiuo atveju automobiliams taikomas dviejų tipų finansavimas – veiklos arba finansinė nuoma.

Pasirinkus veiklos nuomą mėnesinė kliento įmoka apskaičiuojama įvertintus automobilio likutinę vertę sutarties pabaigos metu.

Pašnekovas paaiškino, kad skaičiuodami likutinę vertę, gamintojo atstovai pasitelkia specialų įrankį, kuris įvertina automobilio modelio ir komplektacijos kainą, sutarties trukmę, preliminarią kiekvieno modelio ridą.

„Kad tai veiktų, nuolatos vykdome Europos ir Baltijos šalių naudotų automobilių rinkos analizę ir fiksuojame lizingo sutarčiai pasibaigus grąžintų automobilių pardavimo kainas.

Tai leidžia mums išsiaiškinti, kokie tikslūs buvo likutinės vertės skaičiavimai prieš trejus ar penkerius metus“, – sakė A. Cjunskis.

Anot jo, dyzeliniai varikliai išlieka saugus ir pagrįstas pasirinkimas – jie ilgaamžiškesni, paprastesni, dirba mažesniais sūkiais, o tai, palyginus su benzininiais varikliais, leidžia įveikti didesnį atstumą.

Situacija nesikeis

Taip pat dyzeliniai varikliai vis dar naudoja mažiau degalų, o dyzelinas kainuoja pigiau nei benzinas.

Pašnekovas užsiminė, kad yra vairuotojų, kurie mėgsta dyzelinio variklio charakterį – didelį sukimo momentą esant mažiems sūkiams.

Anot plėtros vadovo, Europoje netyla diskusijos dėl dyzelinių variklių, o kai kurie miestai netgi uždraudė seniems dyzeliniams automobiliams įvažiuoti į tam tikras gatves.

Nepaisant to, dyzeliniai automobiliai vis tiek išlieka populiarūs Baltijos šalyse ir Europoje.

„Palyginus su benzininiais, dyzeliniai automobiliai sunaudoja mažiau degalų, todėl ir išmeta mažiau anglies dvideginio.

Dėl šios priežasties jie labai svarbūs įmonėms ir gamintojams, kurie turi atitikti ES nustatytus griežtus rodiklius“, – komentavo A. Cjunskis.

Anot pašnekovo, dyzelinių automobilių likutinės vertės – stabilios. Šiuo metu nėra priežasčių joms augti ar kristi.

Reikia paskaičiuoti

„Sixt“ padalinio Lietuvoje vadovas Algimantas Andrašiūnas pastebėjo, kad asmeninėms ar bendrovės reikmėms automobilio ieškančio kliento pasirinkimas daugiausiai grindžiamas pirkimo kaina ir emociniais aspektais.

Anot jo, likutinei būsimo pirkinio vertei ateityje skiriama mažiausiai. Išimtį sudaro veiklos nuomos ar ilgalaikės nuomos atvejai, kai būsima ar likutinė automobilio vertė klientui būna aiški.

Kokios priežastys lemia dyzelinio, benzininio, hibridinio ar elektrinio variklio pasirinkimą?

A. Andrašiūnas sakė, kad jei tai lemia ekonominiai veiksniai, labai svarbu apsvarstyti automobilio bendrąją nuosavybės kainą.

Ji leidžia apskaičiuoti, kokią ridą pasiekusį automobilį su dyzeliniu varikliu yra ekonomiškai naudingiau rinktis atsižvelgiant į tai, kad jo pirkimo kaina ir remonto išlaidos yra didesnės.

Pašnekovas pastebėjo, kad automobilio likutinei vertei didžiausią įtaką daro padėtis naudotų automobilių rinkoje.

Lemia daug veiksnių

Visgi yra ir daugiau veiksnių, turinčių įtakos automobilių būsimai kainai ar vertei.

Tarp jų yra produkto gyvavimo ciklo etapas, t. y. ar įsigytas visiškai naujas modelis, ar išpardavimo metu prieš pasirodant naujienai rinkoje.

Likutinė vertė taip pat priklauso ir nuo prekės ženklo bei to, ar pasirinkta įranga atitinka automobilio klasę.

Potencialus pirkėjas antrinėje rinkoje gali tikėtis kondicionieriaus, įmontuotos navigacijos, metalo spalvos ir kitų papildomų priedų.

A. Andrašiūnas pastebėjo, kad variklio degalų tipo pasirinkimas anglies dvideginio emisijos mažinimo politikos kontekste automobilių parkus atnaujinančiomis bendrovėmis tampa vis svarbesnis.

„Atsižvelgiant į tai, kad kai kurios šalys uždraudė naudoti automobilius su senais dyzeliniais varikliais, yra pagrindo manyti, kad jie pateks į tų šalių, kuriose toks draudimas netaikomas, antrinę rinką“, – komentavo jis.

Jis pridūrė, kad padidėjus pasiūlai, tikimasi kainų kritimo.

Apsaugoti nuo svyravimų

Visgi reikėtų žinoti, kad pasirinkus veiklos nuomą ir ilgalaikę nuomą su visa priežiūra, automobilio perpirkimo vertė yra fiksuota, o naudotojas yra apsaugotas nuo rinkos svyravimų.

A. Andrašiūnas užsiminė, kad likutinei vertei įtakos turi padėtis naudotų automobilių rinkoje, kurią veikia pasaulinė ekonomikos padėtis, paskolų teikimo sąlygos ir gyventojų mokumas.

Anot pašnekovo, automobilio naudojimo sąnaudas sudaro pirkimo kainos ir perpirkimo vertės ar vertės antrinėje rinkoje skirtumas.

„Būtent todėl renkantis naują automobilį yra svarbu įvertinti visus pirmiau minėtus veiksnius.

Veiklos nuomos laikotarpis paprastai trunka nuo 3 iki 5 metų, kol automobilis yra geros techninės būklės ir išvaizdos, be to, šis laikotarpis dažnai sutampa su gamintojo suteiktu garantiniu laikotarpiu“, – komentavo jis.

A. Andrašiūnas paaiškino, kad šiuo metu ir benzininio, ir dyzelinio automobilio likutinė vertė skaičiuojant procentais nuo pirkimo kainos yra vienoda.

„Lyginant galutines vertes dyzelinio automobilio būtų didesnė, nes ir pradinė jo kaina yra aukštesnė.

Visgi netolimoje ateityje automobilių pardavėjai planuoja nustatyti aukštesnes likutines vertes benzininiams ir hibridiniams automobiliams“, – įspėjo pašnekovas.

Anot jo, nepriklausomai nuo automobilio segmento ir kainos, tiek renkantis benzininį, tiek dyzelinį variklį nauda bus tokia pati.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Saulius Rinkevičius
(3)
(17)
(-14)

Komentarai (10)