Išardė „Tesla Model 3“ ir liko sužavėti: Japonijos inžinierius – „mes taip padaryti tiesiog negalime. Jie Toyota ir Volkswagen yra aplenkę 6 metais“

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Berserkas 2020-02-21 11:21
Bet kai yra daug modulių tai jie ir apsiriboja tik po viena funkcija, o čia šį hardware gali panaudoti daugybei dalykų, realiai tik reikia sugalvoti. Va, gali Netflix žiūrėti per planšete, gali nuobodžiai žaidimukus žaisti, įvairūs kiti dalykai. Sau krauni elektromobilį, hotdogą amerikietis valgo ir kokio serialo serija žiūri. Sau sumąstė, iš kamerų padarė dashcamų funkcija. Sumąstė, padarė sentry mode. Sumąstė, padarė funkcija gyvūnams mašinoj kuri apsaugotų nuo karščio. Būtent koks yra privalumas didžiausias, kad turi didele skaičiavimo galia ir yra vienos bendros smegenys į kur viskas sueina. Tada tereikia tobulinti software ant jo ir vos ne viskas priklauso nuo tavo lakios vaizduotės ir kaip tai išpildysi. Taip pat labai didelis pliusas paprastume. Tesla apskritai turi mažai judančių detalių, greičiu dėžė atlaiko milžiniškus atstumus ir tiesiog vienos pavaros, vienos bendros smegenys. Viskas padaryta, kad kuo mažiau priežiūros reikalautų elektromobilis. Tai stipriai nurungia konservatyviųjų automobilių gamintojus. Ir tie jų pliusai daug daug prastesni nei minusai. Atrodo, kad pats nesupratai iš straipsnio, ką norėjo pasakyti inžinierius. Tesla nesipelno taip kaip tiek senieji auto gamintojai. O tu dar drįsti sakyti, kad čia Tesla aukštinimas. Tai ką Tesla daro yra ateitis. Vienos bendros galingos smegenys, o ne kažkokie šu**kai kiekvienam atskirai.
kestutisz 2020-02-21 11:34
Čia aš irgi nematau kažkokio stebuklo/kitaip nei kiti. Neabejoju, kad tas "superkompas" nevaldo visų funkcijų pats "asmeniškai", kad ten irgii koks milijonas atskirų kontrolerių. Tam jau prieš turbūt keliasdešimt metų buvo sugalvota CAN bus(?) sistema, vien tam kad sutaupyti keletą kilometrų kabelių einančių nuo pagrindinio "kompo" iki už kiekvieną funkciją atsakingo kontrolerio kuris jau sėdi pačioj detalėj - ar tai bus veidrodėlis, lango atidarymo mechanizmas ar kuro pompa. Ar čia mintis, kad va labai kažkaip gudriai sujungė pagrindinį ECU su multimedijos sistema ir kameromis? Nesu tikras ar tai gerai (na, tarkim savo senam kibire aš visai džiaugiuosi, kad niekam nešovė tada į galvą mintis sujungti ECU su kasetniku, ir aš jį galėjau tiesiog pakeisti :))
Benediktas 2020-02-21 11:42
Nežinau, aš nešlovinu ir neaukštinu Teklos, bet ir nesakau, kad šlamštas. Labiau komentaruose sutinku, kurie sako šlamštas ir niekuo nepagrindžia nuomonės - tas keisčiausia. Aš sakau - o gerai kad kuria tokias sistemas, nes tai ateitis ir neišvengiama. Anksčiau ar vėliau tokie kompai bus visose markėse ir visų markių automobiliai anksčiau ar vėliau bus autonominiai - čia faktas. Tai kodėl nepasidžiaugus tais, kurie jau dabar imasi tą daryti. Taip infrastruktura tam neparuošta, taip įstatmymai neparuošti, taip programinė įranga dar ne tobula. O ar buvo kažkas pasaulyje sukurta iš karto tobulai - ne.
Bagai 2020-02-21 12:15
Autopilotas ir "Plansete" turi atskiras sistemas, ir sis modulis(autopiloto) pilnai visko tikrai neatlieka. Ps. Nepamenu kur skaiciau, bet jauciu youtube video maciau, kad tesla eina link bevieliu valdikliu
kestutisz 2020-02-21 12:50
Taip, tikrai bus, gal net deja net išstums vairuotojus ir liks tik autonominiai taksi. Bet nebus taip, kad va toks kaip Tesla keps kaip bandeles vis naujesnius ir geresnius geležis, softo updeitus ir pan, o kiti bus atsilikę. Vistiek bus tada prieita prie bendros sistemos, arba kelių lygiaverčių, kurios visokių biurokratinių dalykų dėka į gatves išeis ne greičiau nei nauji vairuotojai dabar (peratestuojami turės būti kiekvieno if'o pakeitimas kode, ką jau ten geležis). Teslai gal net kokį medalį duos už svarų indėlį, gal net patentus pirks, bet kad jie bus vieninteliai ir nepakartojami ir kelyje kažkur nušokę n metų tolyn - ne, grynai dėl to kad niekas nemėgsta monopolių :)
kukulis4 2020-02-21 13:25
Prtarsiu. Decentralization ir redundancy yra du esminiai dalykai garantuojantys didesni sistemos patikimuma, ir sitoj vietoj zvelgiant is vartotojo perspektyvos, tesla neblizga su savo single box in charge of everything. Kita vertus, jeigu pasibaigus garantijai, kaip normalus zmogus, masina stumi i srota, tai koks skirtumas...
kestutisz 2020-02-21 14:54
Tie du jų čipai ant plokštės ir yra jų redundancy, jie nepriklausomi vienas kitą dubliuoja etc. Bet aš asmeniškai nepasitikėčiau jų dėjimu į vieną bendrą plokštę, su bendru aušinimu :) Gal nereiks laukti kol kaip lėktuvuose kažkada irgi po matyt kokio eilinio nukritimo dėl kompo/valdymo linijų kaltės jie pradėti dubliuoti. Vėliau turėjo nukristi dar bent vienas, kad susivoktų, jog dubliuojančių sistemų kabelių negalima vesti tomis pačiomis šachtomis...
kukulis4 2020-02-21 16:38
Nu, du kiaushus i viena kibira sudet, tai cia ne redundancy Is kitos puses ziurint, tai masina, visgi, ne lektuvas, ir kiekvienas, net ir kritines sistemos failas nebutinai zmones sius anapilin. Anyways, as, net matydabas tesla kaip gerus produktus gaminancia kompanija, i butent toki ju sprendima zvelgiu kreivai, nors ir suprantu ju motyvus.
Berserkas 2020-02-21 18:19
Visų pirma šita planšete tėra tik ekranėlis prijungtas prie smegenų. Smegenys yra giliau ir jos atlieka autopilotui reikalinga informacijos apdorojimą ir visą kitą. Be to tie kas turėjo HW2.5, jiems nemokamai Tesla atnaujino į HW3, aišku nežinau ar visuose žemynuose taip darė. Taip, kad teoriškai gali net pasikeisti. Tas pirmas HW2.5, o antras HW3. Kalbu apie pirmą paveikslėlį
AAA000 2020-02-21 19:30
tu visiskai nesupranti technologiju esmes. plikas skaiciavimo pajegumas nieko nereiskia savaime. tai tik modulis. davikli pritaikyt siuolaikiniams skaiciavimo pajegumams daznai buna brangiau nei nupirkt ten kokia mikroprocesoriu stampavimo kompanija... tesla nedaro ateities. jie tik isstumineja konkurentus is rinkos. jie naudojasi kad visa davikliu baze paseno. nes jie per leti, per imlus energijai. netinka duomenu perdavimo standartai ir t.t. jie subure sistema - kuri tiesiog geriausiai veikia kaip visuma. ir naudojasi pirmumo padetim. butent autopilotu srity. kaip monopolistai. kitiem gi neparduoda - nes gali ta sau leist (laikinai aisku). auto gamintojai tiesiog per daug situo nesidomejo, galvojo kad nesusije sritys. ir atsiliko visa pramones saka. labai stambus segmentas. cia panasiai kaip CCCP elektronika atsiliko komponentu dydyje. nors rinkos dydis vos ne sestadalis pasaulio buvo. kai gamino "pacias didziausias mikroschemas pasauly" privede prie zlugimo visa sektoriu. lygiai tas pats su autopilotais dabar vyksta. arba praeis bumas, arba labai daug auto gamintoju - kur negales pasiulyt Teslos lygio autopilotu savo automobiliuose (pakankamai pigiai) - uzsilenks. o negales dar bent kelis metus ---------- dar isvis - viruso faktoriu neatmeskit. cia kerta irgi per pardavimus. Tesla daug sukiso i Kinija, o vat sito niekas nenumate. cia yra kai uzsizaidi su monopoliu - monopolio pazeidziamumas nuo netiketumo faktoriu. kitiems gamintojams, kur nesedi ant siauros nisos - tokie ekonominiai nestabilumai taip nepakenkia. gali but kaip su bananais, cavendis ar kokia ten rusis, uzsilenke nuo "bananinio" isskirtinumio o daba niekas per daug neprisimena net... Tesla irgi sitam kelyje deja tupi...
AAA000 2020-02-21 20:24
tu nesuvoki autopiloto niuansu - ten butinas greitis tarp stebejimo ir skaiciavimo galingumo koncentracija kartu. autopilotas is esmes yra smegenys ir pora labai greitu davikliu - sakykim analogai butu - akys ir ausys. o tai apie ka tu sneki - yra jau tik vienkryptes valdymo komandos - letos - i rankas ar kojas. ir jei tebutu tik leta autopiloto reakcija - pagal sakykim lietimo pojuti - kuris labai letas - aitopilotas tiesiog darytu daug avariju. teslos ta sistema - tai kaip modulis "akiu, ausu ir smegenu". o ta valdymo sistema kur tu sneki - ji netenkina greicio parametru. apsikeitime duomenimis is saplinkos. ji tinka tik pvz is autopiloto sistemos nusiust signala i rankas ir kojas. nu ten i varikli, stabdzius ar vaira - atitinkamai. o vat stebejime - netinka. ir reikia pazangesnes sistemos. o cia Tesla monopolini gamini turi isdirbe. ir nieko tu jiems nepadarysi technologiskai (nu kaip japaske tas skiedzia - kad net penkis metus , as manau maziau laiko yra is tikro. bet tikrai yra)
AAA000 2020-02-21 20:58
tas blokas be softo ir davikliu sistemos - atskirai - keliu euru nevertas. pagamint irgi - verte nedidele - keliu euru eiles, jei masiskai gamint. net su visais davbikliais ir softu - tekainuoja gal iki 100€ savikaina. o visumoje gali paimt kelis tukstancius euru is pirkejo ar remontuojant/keiciant va cia ir yra uzkasta Teslos "verte", ant ko viskas ten laikosi. realiai vos ne telefonu lygio kompanija kur gamina "firminius" nisinio sektoriaus auto vat tokio elektroninio mazgo monopolio deka... cia is esmes "komforto blokas" - jei lygint su kitais auto gamintojais. nu tai kai paziuri koks kitu gamintoju blokas ir koks Teslos - niekam ir nekyla abejoniu kas cia lyderiai net pora ventiliatoriu turi ir kitaicai tikrai jau turi panasaus lygio sistemu. cia japonai atsilike tuos "5 metus" - nes izoliacine politika patys sau taiko... na ir yra fanatu euforijos bumas kazkoks... va ir viskas.
Berserkas 2020-02-21 22:36
Nebūtina nieko pačiam kurti, jeigu turi pinigų tai panašius gamyklose tau gali iškepti tiek Samsung, tiek TSMC. Aišku nežinau ar ten reikia už patentus susimokėti (tie kas gali pasiūlyti savo hardware) ar kaip ten susitaria. Tačiau patys kinai nei kažkokių procesorių, nei GPU nelabai ir turi. Yra ten vieni kurie naudoja AMD technologijas senesnių kartų, tai jiems kurti nieko ir nereikėjo realiai, tiesiog viskas pagal kitų šabloną, aišku už tai susimoka. O daugiau kaip ir viskas. Visi procesoriai iškepti kinų gamyklose naudoja ne kinų technologijas. Kinai turi tik gamyklas kur kepti galima, patys nieko nesukūrė. Net tose gamyklose yra vakariečių įranga su kuria kepa.
AAA000 2020-02-21 22:47
as nesuprantu i ka tu cia apeliuoji? kas medalius gaus? vartotojams i tai giliai nusisvilpt. jie uzdirbineja pinigus ir nori nusipirkt preke. jei kinai turi pigiau preke - Teslai ragas. kaip jie ten susiveike gamybos linija - koks skirtumas? tas japaske juk nusipirko irgi issiardymui ir paziurejimui. ivertino ar iseis padaryt patiems. o kinai jau daro. korejieciai irgi pradzioje tebuvo japonu ekonomines pletros projektelis - verslo antraeile kolonija kazkokia. o dabar ekonominiu centru su savo korporaciniais gigantais tapo. japonu ten nebent tik smulkiu akcininku liko kokiu neformaliu. pats autopilotas kaip sistema nemanau kad sudetingumumu pralenkia paciu procesoriu gamybos lygio technologija. tikrai paprastesne. tiesiog tai dar pakankamai nauja kaip reiskinys. as manau ateity tai tebus tik standartizuota valdiklio platforma. kaip kokios atmegos pvz. ir softas isvis nemokamas. ir susistatys viskas i savo buvusias vietas. jei Tesla neisitvirtins kaip patikimas ilgalaikis auto gamintojas - o tam jie aiskiai nededa pastangu - nu tai burbulelis subliuks ir tiek.
Berserkas 2020-02-21 23:44
Na aš manau, kad autopilotas sudėtingiau nei susiveikti, kad iškeptų tau lustus, o po to į pagrindinę plokštę sudėti su RAM'ais, FLASH atmintimi ir visais kitais š. Ten kiek programavime darbo įdėta, iš viso kaip jie ten atseka visas eilutes kai jų ten pilną.
Berserkas 2020-02-21 23:49
Ai, ir bendrai taip išeina 144 TOPS iš NPU, per du chipus. Pats NPU yra Custom Teslos. Na, tai jau pasiekimas.
Berserkas 2020-02-22 00:03
HardAxe 2020-02-22 00:59
tai realiai teslą nuo pilno autopiloto, bent jau normaliais keliais skiria tik vienas firmware update - autopiloto įjungimas?
miiinnde 2020-02-22 01:22
AAA000, tau laikas drauge susirasti
immortallt 2020-02-22 08:04
Visi labai čia diskutuoja, kad centralizuota nepatikimiau, o kiek šitų plokščių yra sugedusių? Jei per visą eksploatacijos laikotarpį tikimybė, kad suges, viso labo 1/100, tai kokios problemos? Visada lengviau užtikrinti, kad vienas veiktų itin patikimai, nei 100 atskirų dalių.