Šveicarai sukūrė tokį elektromobilį, kokio turbūt dar nesiūlo niekas kitas: kainuos nuo 12 tūkst. eurų ir skelbia, kad bus tiesiog idealus didmiesčiams (Video)  (11)

Įprasto automobilio ir elektromobilio epinė kova verčia visus pasitempti. Klausimas, kas liks po saule, kaip niekad visus įaudrinantis. Į rinką ateinantys ambicingi elektrinių mašinų naujokai verčiasi per galvą pristatydami įspūdingas koncepcijas, superautomobilius lenkiančius įsibėgėjimo laikus, vis didesnį nuvažiuojamą atstumą vienu pakrovimu. Ar tai pergalės raktas?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šveicarijoje įsikūrusi elektrinių transporto priemonių gamintoja „Microlino“ į viską pažvelgė kitu kampu. Mobilumas ir pigumas. Tokia koncepcija turėjo būti viešai deklaruota svarbiausioje automobilių pramonės parodoje Ženevoje. Tačiau visą pasaulį kaustanti koronaviruso pandemija sumaišė kortas. Paroda šiemet neįvyko. Viešas pristatymas žurnalistams buvo atšauktas.

Tokia situacija būtų tikra tragedija paprasto automobilio gamintojui. Galimos finansų krizės ženklai verstų griebtis už galvos bandančius nustebinti nauju ypač prabangiu sportiniu elektromobiliu. Tačiau planuojama šveicarų  auditorija visai kitokia. Tai gali būti tiesiausias kelias į šio automobiliuko sėkmę.

Mažas burbulas su keturiais ratais. Kažkur matyta? Niekas net nebando slėpti, kad šio kūrinio dizainas turi labai daug panašumo su legendine „Isetta“. Pokario laikais daugelyje šalių gaminta mažyle mašina.

Negalingas motociklo motoras varė nediduką automobiliuką turintį visavertį uždarą kėbulą. „Isetta“ netiko tolimoms kelionėms, bet į netolimą darbą, visomis oro sąlygomis, buvo kur kas patogiau nei motociklu ar dviračiu. O ir kuro sąnaudos buvo juokingos. Vos kelios liros, kai tuo tarpu senų ikikarinių didelio litražo automobilių varikliai reikalaudavo dešimčių.

„Microlino 2.0“ idėja tokia pati. Tik šįsyk bus alternatyva ne vien vidaus variklius turinčioms mašinoms, bet ir kitiems elektromobiliams, kurie yra pastarųjų klonai. Su didelėmis ir brangiomis baterijomis leidžiančiomis važiuoti šimtus kilometrus. Visais įmanomais prabangos aspektais. Siūlomos tiems, kurie įveikia vos po kelias dešimtis kilometrų per dieną. Bent pusę to atstumo nuvažiuojančių, bandant surasti laisvą stovėjimo vietą perpildytame didmiestyje.

11 kW variklis leidžia 513 kg svorio automobiliu per 5 sekundes įsibėgėti iki 50km/h. Taip, iki penkiasdešimties, nes šimtą pasiektų nebent laisvu kritimu iš labai aukštai. Maksimalus greitis siekia 90 km/h, tačiau legaliai mieste pasinaudoti didesniu ir taip negalima.

Įlipti įmanoma tik pro vienerias duris, kurios kartu yra šio automobilio visa priekinė dalis. Tai ne tik istorinis „Isetta“ reliktas ar vien svorį taupantis sprendimas. Tai leis vos 2,4 metro dydžio dvivietę mašiną parkuoti praktiškai bet kur. Į įprastos mašinos stovėjimo vietą galima sutalpinti iki trijų „Microlino“. Tik reikės saugoti, kad jos kas neužstatytų iš priekio.

Bagažinės talpa 220 l. Kūrėjai juokauja, kad jos užteks trims dėžėms alaus. Tai tikrai ne šeimos automobilis, tačiau apsipirkti su juo įmanoma.

Planuojamos naudoti dvi skirtingo dydžio baterijas. Mažesnė leis įveikti 125 km atstumą, su didesne apie 200 km. Bateriją kraunant iš elektros tinklo, automobilis bus pilnai paruoštas kelionei per 4 valandas. Jei bus prijungtas prie „Type 1“ jungties, pilnai pasikraus per valandą.

Skaičiai neįspūdingi. Kodėl kažkas norėtų tokios mašinos? Europos sąjungos sertifikavimas ją leido į bendro naudojimo kelius. Pirmosios masiniam pardavimui paruoštos mašinos į kelius turėtų išriedėti jau 2021 metais. Kaina nuo 12 tūkst. eurų. Tai gali būti daugelio jaunuolių pirmoji mašina. Lengva įsigyti. Pigi išlaikyti. Leidžianti keliauti.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(44)
(5)
(39)

Komentarai (11)