Tokios apgulties internetas dar nematė: praneša apie neįtikėtinus rekordus  ()

Augant COVID-19 protrūkiui, įvairių šalių vyriausybės skatina žmones likti namuose. Per keletą pastarųjų savaičių kone visas gyvenimas persikėlė į skaitmeninę erdvę, kur dirbame, mokomės ir, žinoma, pramogaujame. Žmonėms turint daugiau laisvo laiko namuose, įvairios internetinės platformos skaičiuoja vartotojų rekordus.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Ypač ženkliai išaugo žaidimų sektorius – žaidimų pardavėjai praneša apie rekordinius pardavimus, kūrėjai skelbia apie įspūdingus žaidėjų skaičius, o tokie kanalai kaip „YouTube“ ar „Twitch“ giriasi iki tol nematyta peržiūrų statistika. Visą tai prognozuoja viso žaidimų sektoriaus augimą bent jau iki tol, kol baigsis visuotinis karantinas.

Neįtikėtini rekordai

Tai, kad žaidimų industrija auga ypač sparčiai, įrodo oficiali didžiausių platformų statistika. 2018 metais startavusi „Epic Games Store“ nuo pat karantino pradžios dalina nemokamus žaidimus, o kovo mėnesį peržengė 85 milijonų vartotojų ribą. Be to, didžiausia asmeniniams kompiuteriams skirtų žaidimų platforma „Steam“ paskutinėmis kovo mėnesio savaitėmis paskelbė apie naują prisijungusių aktyvių vartotojų rekordą, kuris per pastarąją savaitę pagerintas net kelis kartus. Remiantis naujausiais duomenimis, „Steam“ platformoje šiuo metu galima surasti net 22 milijonus aktyvių vartotojų, žaidžiančių vienu metu. Ir šis skaičius auga beveik kasdien.

„Steam“ fiksavo stabilų augimą nuo 2010-ųjų pradžios, kai buvo išleisti įvairūs „Valve“ sukurti žaidimai, tokie kaip „Portal 2“, „Counter Strike: Global Offensive“ ar „DOTA 2“. Čia taip pat galima įsigyti bei žaisti kitus pasaulyje populiarius žaidimus, tad „Steam“ galime vadinti svarbiausia platforma asmeninių kompiuterių žaidėjams. Visgi per 10 metų tokio aktyvių vartotojų šuolio dar nebuvo.

Lietuviai irgi pastebi augimą

„Steam“, „Epic Games Store“ bei kitų populiarių pasaulio platformų žaidimų aktyvavimo kodais, papildymais prekiaujanti platforma „Eneba“, kurią įkūrė lietuviai, taip pat pastebi išaugusį žaidėjų aktyvumą.

„Eneba“ marketingo vadovas ir kompanijos bendraįkūrėjas Žygimantas Mikšta teigė, kad kone kiekvieną savaitgalį fiksuojamas vis naujas rekordas, o bendras kovo mėnesio pardavimų rezultatas yra 30 procentų geresnis nei vasario mėnesį.

„Platformos statistika sparčiai kyla į viršų Europos šalyse – ypač ten, kur taikomos griežčiausios karantino priemonės: Italijoje, Ispanijoje bei Prancūzijoje. Tačiau augimas matomas visame regione, įskaitant ir Lietuvą. Tai leidžia manyti, kad žaidėjai tvarkingai laikosi rekomendacijų ir leidžia laiką namuose,“ – teigia Ž. Mikšta.

Pasak jo, taip pat mažėja atotrūkis tarp vaikinų ir merginų, o tai leidžia teigti, jog karantino metu žaidimais susidomi ne tik namuose nuobodžiaujantys vaikinai.

„Lyginant su vasario mėnesio statistika, kovą turėjome daugiau nei įprastai pirkimų iš merginų, jos sudarė 21 procentą mūsų auditorijos. Taip pat verta paminėti, kad žaidimas „The Sims 4“ šovė į populiariausių žaidimų topą, kur seniau dominavo šaudyklės.“

Visgi populiariausi žaidimai, anot Ž. Mikštos, nestebina. Geriausiai parduodamų žaidimų sąrašo viršuje puikuojasi „karščiausi“ kovo startai – „Doom Eternal“ bei „Animal Crossing: New Horizons“.

Ne tik žaidžia, bet ir žiūri

Naujus rekordus skaičiuoja ne tik žaidimų pardavėjai, tačiau ir populiariausios žaidimų transliavimo platformos, tokios kaip „YouTube“, „Twitch“ ar „Mixer“. Remiantis naujausiais „Streamlabs“ duomenimis, augo ne tik žiūrovų skaičius, tačiau ir bendras transliacijų žiūrėjimo laikas.

Skaičiuojant valandomis, „Twitch“ kovo mėnesį augo labiausiai. Bendras laikas, kurį žiūrovai praleido žiūrėdami turinį platformoje, padidėjo 21 procentu, nuo beveik 1 iki 1,2 milijardo valandų. Bendras unikalių žiūrovų skaičius augo net 33 procentais. Kitos žaidimus leidžiančios transliuoti platformos pastebėjo kiek kuklesnį pokytį. „Mixer“ fiksavo 15,9 procentų augimą, o „YouTube“ žaidimų transliacijos sulaukė 10,7 procentais daugiau žiūrovų dėmesio.

Dauguma šalių karantiną įvedė tik kovo mėnesio eigoje, tad balandžio mėnesį tikimasi dar didesnės žaidimų pardavimo ir žaidimų transliavimo platformų statistikos.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(6)
(5)
(1)

Komentarai ()