Už tokio automobilio vairo tikrai nesėstumėte - tik pažiūrėkite, kaip dūžta automobilis, saugumo bandymuose surinkęs nulį taškų (Video)  (3)

Normalūs kiniški automobiliai, parduodami Azijoje, iš esmės yra laikomi saugiais, kaip tokią pačią įrangą turintys japoniški, amerikietiški ar europietiški automobiliai. Tačiau kiniški automobiliai, parduodami Afrikoje, tokie, kaip „Great Wall Steed 5“ pikapas, yra kita istorija. Visiškai neseniai vienas toks pasaulinių automobilių saugumo vertintojų „Global NCAP“ buvo įvertintas nuliu žvaigždučių už saugumą.

Visgi pasižiūrėjus į automobilio saugumą įrangą „popieriuje“, arba, žinoma, pasižiūrėjus vaizdo įrašą, kaip buvo atliekamas bandymas, pasidaro aišku, kodėl pikapas nepelnė nė vienos žvaigždutės.

Žinia, Afrikos rinkai skirti kiniški automobiliai kuriami taip, kad būtų nebrangūs. Pavyzdžiui, kaip „Wingle 5“ geriau žinomas pikapas kainuoja 14 627 JAV dolerius. Ir nepaisant visko, ši kaina yra kiek didoka, mat pigiausias JAV rinkoje parduodamas automobilis – „Mitsubishi Mirage“ – kainuoja 15 135 JAV dolerius, ir nors yra siaubingai nepatrauklus, saugumo bandymuose jis pasirodė gerokai geriau.

 

Taip yra dėl to, kad „Steed 5“ neturi daugybės dalykų, siejamų su modernia saugumo įranga. Pavyzdžiui, automobilis turi saugos diržus, kas jau yra gera pradžia, tačiau saugos diržai neturi įtempėjų, nors šiuos turi kone visi kiti automobilių rinkos žaidėjai. Be to, pikapas neturi saugos pagalvių: nė vairuotojo, nė keleivio. Ir netgi neturi stabdžiams užsiblokuoti neleidžiančios ABS sistemos.

 

Tiesa, prošvaisčių yra. Pavyzdžiui, jeigu vaikai tinkamai prisegti saugos kėdutėse (mat „Steed 5“ neturi „Isofix“ tvirtinimų), šansas, palyginti su suaugusiais keleiviais, išgyventi yra. Taip todėl, kad tikrintojai „Steed 5“ vaikų saugumą įvertino 1 žvaigždute. Priekinėje sėdynėje sėdintis keleivis taip pat turi didesnę tikimybę išvengti sužalojimų avarijoje, greičiausiai, todėl, kad priešais jį nėra vairo kolonėlės.

Aut. teisės: delfi.lt

(15)
(3)
(12)

Komentarai (3)