Mokslininkai mano sukūrę žaidimo taisykles keičiančią bateriją: jokio kobalto, įkraunama per 10 minučių, dirbs 3,2 mln. km, o kaina jau dabar prilygsta vidaus degimo varikliams

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

kestutisz 2021-01-27 14:50
Tai kur, kada ir už kiek persikvalifikavę dujininkai jau galės sudėti vietoj VDV į senus auto?
Galonas 2021-01-27 14:55
Autoriai, ar jum patiems neatsibodo tas blevyzgas apie baterijas spausdint? Visas straipsnis vien tik tušti žodždiai ir skambios frazės. Nenaudos kobalto, 1kWh kaina mažesnė nei 100€... Kokia mašina dabar nuvažiuoja 320km su 40kWh? Reikia atlikti daug daugiau tyrimų, bet šaut 3.2 mln kilometrų atstumą nebėda. Tesla su savo 100kWh dar tik svajoja apie 1 mln. km., tai jei ši būtų 100kWh, tai suprask nuvažiuos 2,5 karto daugiau - 7.8 mln. km. Taip tikrai, pasitikiu 100%.
mindaugas.vaitiekūnas 2021-01-27 15:52
Taip ir nesupratau, ar čia ta procedūra vienkartinė, ar čia kaskart taip įkraudinėti ją reikia? Nes jei kaskart, tai vėl papildomi technologiniai mazgai atšaldymui, pašildymui... ir galiausiai paaiškėtų, kad technologija labai nepraktiška
House_of_gold 2021-01-27 15:55
Man tai jau irgi pradėjo nepatikti tokios antraštės ir tokie straipsniai. Parašykit, kai visa šitai bus realiai naudojama masinėje gamyboje, nes dabar dažnai tiesiog nieko toliau neįvyksta ir net neaišku kodėl... Viena yra sukurti laboratorijoje, visai, kas kita yra pritaikyti pramonėje.
mindaugas.vaitiekūnas 2021-01-27 16:24
Dabar tokie laikai - svarbu daug prištampuoti, o vertės tai... Man labai patiko straipsnis kaip užvesti automobilį su "krokodilais". Dabar labai norėčiau sužinoti, kaip TV pultelyje pasikeisti baterijas, nuleisti tualete vandenį ( ) ir užrakinti buto duris - čia irgi aukštasis pilotažas Ką tik supratau, kad nemoku ir klyno užsisegti (vanduo palauks)
HardAxe 2021-01-27 16:29
Gal dar kaip užsirišti batus? Jei rimtai tai rišant "Tiesųjį mazgą" batai atsirišinėja daug mažiau. Realiai tas pats mazgas ir kilputė, tik rišant kilputę reikia reipti dėmesį kuris galas eina ant viršaus
bahuriux 2021-01-27 16:58
Jei kažkas atrodo pergerai kad būtu tiesa, tai 99,9% taip ir yra.
HardAxe 2021-01-27 17:15
Nebūtinai. Blogiausiu atveju marketingo skyrius uždės teisingą kainą ir bus geriau, bet ne per gerai.
Linas000 2021-01-27 21:41
40kWh talpos ant 320 km išdalinus - 12,5 kWh/100 km. Jei per 10 min įkrauna 40 kWh bateriją, tuomet krovimo galia - 240 kW. Tesla, čia tu?
mindaugas.vaitiekūnas 2021-01-27 23:14
Jei 240kW trifazėj sistemoj (400V), tai į tą krovimo stotelę reikės atvesti 2 varinius kabelius 4x150mm^2. Kadangi varinis gerokai brangesnis už aliuminį, tai bus pasirinktas AL sprendimas. Tačiau aliuminis yra blogesnis laidininkas, ko pasekoje stotelei reikės 2vnt 4x240mm^2 Tokio kabelio diametras apie 55-65mm. Kadangi su viena stotele viso miesto automobilių nepakrausi, tai ir su keliais kabeliais čia neapsieisi. Tad su laiku kabelių trasos pradės atrodyti kaip kokie vandentiekio vamzdynai, kitaip sakant mums prireiks naujos infrastruktūros Projektams įsibėgėjus būtinai atsiras koks "mokslininkas", kuris pasiūlys šioje sistemoje pakelti įtampos lygį, ko pasekoje sumažės srovės ir tuo pačiu nebereiks tokių storų kabelių (bent jau laidininko prasme). Tad per ateinančius keletą metų bus įvestas naujas standartas krovimo stendams. Ko pasekoje vėl bus griaunamos senosios stotelės ir diegiamos naujos tuo pačiu keičiant visą infrasttruktūrą. Tačiau dar nespėjus "apsodinti" visos planetos šia technologine naujove, rinkoje pasirodys miniatiūriniai branduolių sintezės reaktoriai, ko pasekoje pereisime prie "išgauk energiją vietoje" technologijos - žaidimo taisyklės bus dar kartą pakeistos Nespės prabėgti nė keli dešimtmečiai susigyvenus su naujausia-naujausia technologija, kaip ši technologija taps atgyvena: pasirodo "mechaninis keliavimo būdas" buvo niekam tikusi idėja - prasideda teleportacijos era Nu va "žymę" turiu, bus įdomu pažiūrėti kiek fantastikos virs tikrove
HardAxe 2021-01-28 11:10
tai jungs nuo skirtomųjų linijų tiesiai ir baigsis problemos. Lietuvoj lyg 6-35kV? plius gal stvoės 4-6 krovimo taškai ir 240 kW galėsi gauti tik kai niekas kitas nesikrauna. Arba stotelių blokas gali turėti kažkokią talpyklą, į kurią užsikrauna buferį kai nėra didelio vartojimo (paskutiniai procentai nesikraus pilna galia) ar kol pasikeičia vairuotojai. Tada stotelė trumpam bus pasiruošusi pirstelėti gerokai stipriau. O tau gal ir užteks greito 50km pirstelėjimo, pilnai pasikrausi namie.
immortallt 2021-01-28 12:29
Aliuminio kabelius kas nors dar kloja? Aliuminis per kilogramą pigiau, bet ne per galią (prie įprastų sąlygų). Didelės galios krovimo stotelių plėtra, kai pvz jau turėsi 1 MW galios kabelį ir iš 5 stotelių po 240 kW plėsi iki 10 stotelių, tai pastatysi akumuliatorių dar kokį 1-2 MWh talpos (čia jau reikia srautų analizės). Niekada nebus 100% išnaudojama galia, nes krovimas maksimalia galia vyksta trumpą laiką viso ciklo metu, plius dar dalį laiko po to stovi, kol savininkas atjungia, ar jei krauna ilgiau, krovimo galia krenta. O ir nebūna taip kad visą laiką kas nors prijungtas bus. Naktimis iš viso tuščia bus.
Marius.brn 2021-01-28 17:48
Aliuminis yra geras laidas. Tik jis yra naudojamas kur jo reikia ir ten kur jo paskirtis, Nes CU yra sunkus ir brangus. Ir nezinau kiek kainuoja laidai lietuvoje, bet pvz norvegijoje 25mm2 Al kainuoja apie 2.5 eur, kur 16mm2 CU kainuos minimum 6 eur (panasus galios santykis). Negana to reikia atsizvelgti pagal situacija ir i svori. Bet taip, jokiu problemu problemu net ir 20 greitu krovimo stoteliu vienoje vietoje, stovi aukstos itampos transformatorius ir nedideliais atstumais isdalina elektra. O jei ir bus zutbutiniu 20 norinciu krautis ta pacia minute, tai logika suveiks ir tiesiog padalins krovima arba pagal kas pirmesnis arba visiems po lygiai. O kas snekant apie pacia baterija, tai I have a dream, that one day, all batteries wil be like that. Bet kartais tikrai nusibosta laukti tos vieninteles ir nepakartojamos...
vilius.kuchalskis 2021-01-28 23:02
Čia su Google vertėju verstas straipsnis?
mindaugas.vaitiekūnas 2021-01-29 08:27
Žinoma, kad kloja. Ir net per galią gaunasi daug pigiau.
HardAxe 2021-01-29 09:42
Aš kalbu apie linijas, kurios ateina į pastotes miestuose, kaimuose. esi turbūt matęs tokį: https://www.elga.lt/uploads/images/Gall ... C_4932.jpg arba tokį: https://s1.15min.lt/images/photos/2015/ ... 510382.jpg Tai blogiausiu atveju pastotę pastatysi šalia krovimo stotelės, geriausiu - į stotelę eis aukštesnį įtampa. Bet jūs tik akumuliatorius duokit, kaip krauti mes sugalvosim. p.s. O tu pagalvok apie usa, ten išvis tik 110V
mindaugas.vaitiekūnas 2021-01-29 11:30
Tai ir sakau, kad pakeliant įtampą, reikėstų keisti visą infrastruktūrą Kas liečia USA, tai kiek suprantu, tie 120V yra "buitiniame lygmenyje". Kitaip sakant, jie turi ir aukštesnius įtampos lygius. https://www.worldstandards.eu/electrici ... ric-power/
bahuriux 2021-01-29 12:15
Kaikurie laimingieji USA gali įsivesti 240V 1F (vien tik dėl to krovimo galia padidėja ne du, o 4 kartus), bet nevisiems ten techninės sąlygos yra tą padaryti, mačiau kaip vienas Teslos savininkas verkė dėl to, jam net neužtenka įkrovimo per naktį ir savaitgaliais, iš 120V kad galėtu naudotis pilnai savo reikmėm, niekur papildomai neįkraunant, todėl yra priverstas naudotis fast chargeriais ir mokėti daug brangiau. Europa tuo klausimu dešimtmečiais prieky.
mindaugas.vaitiekūnas 2021-01-29 20:39
Įdomu kodėl istoriškai jie ten ties tais 120V apsistojo. Ar ten buvo principas "darykim kitaip negu visas pasaulis" ar vis gi manė, kad 120V bus saugiau? O gal JAV pirmoji pradėjo naudoti elektrą (nežinau istorijos), o Europa pamanė, kad būtų geriau pasikelti įtampą iki 220/230? Realiai labai senas ir įsišaknijęs reikalas, bet būtų gerai visame pasaulyje turėti bendrą standartą. Kai kurie buitiniai prietaisai dirba 100-240V diapazone, bet dar yra visa pramonė - kalnas reikalų visiems prie bendro standarto pereiti. Jau neskaičiuojant kiek trafų reikėtų pakeisti