Hibridų atsisakysime anksčiau nei planuota? Jau visai greitai jie nebebus laikomi žaliosiomis investicijomis

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

who 2021-04-15 12:45
Taigi hibridai ne tam, kad juos krauti iš rozetės, bet panaudoti energiją iš stabdžių. Praktiniai duomenys rodo, kad kuro sunaudojimas kaip dyzelinių, o co2 išmetimas telpa į griežtesnes normas. ES galvoja, kad juos išgelbės elektrifikacijos forsavimas? Iš kur paims tiek elektros, ar užteks žalios energetikos?
jilted 2021-04-15 12:53
"Elektromobilių statusas šiuo metu nesiskiria nuo elektromobilių." sunku pasakyti kuo jie gali skirtis, kai net pavadinimas identiškas
who 2021-04-15 12:59
Bent jau pas mus, tai atitiktų tuos el. mobilius, kurie be baterijos dar turi generatorių, kad galėtų važiuoti toliau, arba plug-in hibridų versijas. Klasikiniai hibridai pas mus neturėjo lengvatų.
Benediktas 2021-04-15 13:09
Kažkodėl nesukelia nepasitenkinimo, nei graudulio
immortallt 2021-04-15 13:42
Jei absoliučiai visas transportas ir žemės ūkio technika, kranai, ir net šildymo sistemos ir pan. kurie perka dyzeliną ar benziną (bei dujas transportui) pereitų ant elektros, elektros energijos sąnaudos išaugtų apie 30%. Jei tai įvyktų staiga - padidintų elektros kainas, bet elektros turėtume. Net jei elektrą gaminti naudotume tą patį dyzeliną ir benziną elektrinėse, taršos būtų mažiau. Žalia energetika Lietuvoje pvz. šiuo metu išvis vos judinama. Plėtojant vėjo energetiką, per paskutinius 5 metus atsirado daug daugiau ribojimų ir apsunkinimų, nei palengvinimų ir paskatinimų. Pvz., regioniniai parkai 30 km atstumu nuo regioninio parko aiškina apie vizualinę taršą, bet keliai, aukštos įtampos stulpai, ūkiai, melioruotos žemės 0-10 km atstumu jiems nėra vizualinė tarša. Dar neišnaudotas individualių namų potencialas. Pvz. vidutiniam elektromobiliui užtenka 17 kWh/100 km, per metus vidutiniškai nuvažiuoja tarkime 20k km individualaus namo gyventojas (vidurkis Lietuvoje kažkur 12-14 k km), tai elektros per metus reikės 3400 kWh, na tarkime 4 MWh dėl nuostolių šiluminių. Vidutinis namas, jei šildosi dujomis, sunaudoja kokius dar 4 MWh elektros per metus. Taigi, 8 kW sistema tokiam namui per metus patenkinti visiems poreikiams - per akis. P.S. šildomės mes elektra gryna (jokių ŠS), tai panašu į metus vis tiek tilpsime į 10MWh. Namas 170 kv.m., atsiradus elektromobiliui garantuotai eis ŠS, jei ne anksčiau (anksčiau dėl vėsinimo per grindis, kaimynai jau turi, numuša patalpoje temp per 5 laipsnius).
kestutisz 2021-04-15 13:57
Kaip ir biurokratų marazmai. Juk tie hibridai iš esmės ir buvo tam išrasti, kad atsiknistų biurokratai - kad vidutinė ligoninės temperatūra (co2 tarp elektros kamštyje ir normalaus variklio trasoje) būtų normoje. O dabar vėl keičiamos žaidimo taisyklės. Gamintojai pradės atskirai gaminti elektrinius kibirus nuvažiuojančius 50km ir spec įstatomus generatorius kuriuos galėsi įsistatyti aftermarkete? :)
AAA000 2021-04-15 14:13
tu matyt mazai supranti apie hybridus. yra visokiu automobiliu hybridizacijos schemu. dazniausia - tiesiog palegvina vdv variklio darbo optimizacija. vdv ekonomiskas tik vidutinese apsukose. o labai neekonomiskas kai dirba mazose apsukose (startai), ir kai dirba perkrovos rezime (maksimalus gazas). ir tipinis hybridas starto rezimus tiesiog keicia elektros varikliu. negalingu variikliuku - nu iki 10-20% nuo vdv galios. o perkorovos rezimuose tiesiog papildomai padeda vdv varikliui. ir isgaunama VDV ekonomija. stabdymo energija ten isvis neaktualu - tiems hybridams. akumuliatoriu jie uzkrauna tiesiog ijungdami vdv. pvz kai stovi auto. o rekuperacija su mazais akumais neefektinga. nes ir taip mazam hybrido akume palieka apie 30% laisvos vietos. kuri uzsikrauna labai greit, ir tos stabdymo energijos paskui isvis nera kur kist. elektromobilyje laisvos vietos akume buna faktiskai VISADA! ir jis visada gali sugert stabdymo energija. hybride toks rezimas labai retas... o su mazu elektrifikacijos laipsniu - faktiskai hybride tokio rezimo net nebuna... ----- visai kas kita - "teisingi" hybridai. kur vdv sistema salutine ir pagalbine. ijungiama tik ekstra atveju - pvz asaugot akumuliatoriu nuo issikrovimo. ar jei uzstrigai kur nera rozetes arti. ten elektromobilis sudaro ne maziau 70-80% viso auto. vdv sistema nedidele - faktiskai generatoriukas. o tokiu beveik negamina - nes jie brangesni uz elektromobilius va ir viskas... hybridai issivarte tiesiog i vdv auto su elektrifikacijos priedu... nes pigu. ir tokius perka + pirkejai jauciasi "eko" glusais. nes daba mada "eko" glusu... visi aplink apie tai tik ir sneka... o teisingu neperka - nes per brangu... nu tai ir negamina...
immortallt 2021-04-15 14:27
Taip, nes Prius perka "ekogluši", o ne skaičiuojantys išlaikymo sąnaudas (kurą + remontai). Nors kaip bebūtų keista, gan daug teisingų išvadų sugebėjai padaryti. Na tik niuansas, nestabdai dažniausiai važiuojant agresyviai, todėl paima tą stabdymo energiją gan neblogai.
who 2021-04-15 14:32
Įdomu būtų sužinoti daugiau, nes kaip tik galvoju apie Prius. Kuro sanaudos panašiai kaip dyzelio, vien ant kuro per kelis metus susitaupo nemaža suma lyginant su paprastu benzininiu, gedimai Toyotoms nėra dažni, pajudant iš vietos nereikia nuodyti pėsčiųjų/kaimynų. Ką svarbaus praleidau?
AAA000 2021-04-15 15:16
nieko nepraleidai. ekonomija priklauso nuo vaziuotojo. jei tu nori taupyt kura ir turi rozetes - namie ir darbe - ir atstumas ne daugiau 30-40km - tu gali drozt hybrido ta 20% elektrine sistema. nu kaip pilnaverti elektromobili. ir vazinet ant to silpno akumo. nors vistiek kai kada isijungs vdv, gana sunku maksimaliai isgaut ta ekonomija nes ten programiniai apribojimai yra visgi. taupo ta akuma vnz - toks rezimas ne kiekvienam - o tik biski trenktiems ir kur neiperka elektromobilio... bet jei vazinesi kaip "tipinis" - nu tai tiesiog pasyvus auto ir sanaudos kaip golfo kokio... o jei draskysi - tai isvis antiekologinis auto - bet sustras ir malonus vairuot. jis duoda viska - isskyrus ekologija... arba ekologija+hemorojus... malonumo+ekologija varianto ner... va apie tai straipsnis. ekologiniu mokesciu parama nuejo ne ekologijai, o buhalteriniams rodikliams gerint... tarp kitko geras straipsnis - kaip nekeista kazkas prasimuse per visuotini buhalterizma...
who 2021-04-15 15:22
Turėjau omenyje hibridus, kurie iš rozetės nekraunami. Ekologija vis tik yra, nes iki 130g CO2 jokio didesnio šeimos auto nepaimsi, jei tai ne hibridas (čia ta sąlyga pridavus seną dujų kaminą gauti 1K eur ir važiuoti kaip sakei ekologiškiau, bet nebūnant tokiu bagotu, kad vairuoti Tesla).
Xdmin 2021-04-15 15:49
Na jei virsysi 130g tai 30-60e mokestis neturetu daryti dideles itakos auto pasirinkimui. Geriausiai tau papasakotu apie Priusus tai taksistai, issikviest Bolta, kol tave vezios ratais papasakos kas genda, kiek valgo, ir parodys kiek traukia Prius draugauja su dujomis, valgo ju 6l tiek mieste tiek uzmiestyje. E.variklis leidzia greitai isibegeti mieste, 0-100 ±10s, tai tikrai nera prastas rezultatas. Dujinio Priuso nuriedeto kilometro kaina labai panasi i elektromobilio, tik tiek kad pats automobilis yra gerokai pigesnis ir neturi jokiu elektromobiliui budingu minusu. Mano nuomone, tai vienas ekologiskiausiu ir ekonomiskiausiu devetu automobiliu siuo metu, neveltui juos taip megsta taksistai. Bet nusipirkti gera Priusa nebus taip paprasta - kad ir koks geras automobilis, bet jei bus nuvaziaves puse milijono, daug daliu bus susideveje, o rasti si modeli su maza rida bus itin sunku
blokas 2021-04-15 16:00
Teko nuomuotis Priusą darbui Bolte. Kadangi skirtas buvo darbui, tai su dujomis. Dujų žiemą 7 litrus, per didžiuosius šalčius ir 8 litrus šimtui, kadangi variklis dažnai pasijunginėja pečiuko pašildymui, o per šalčius jis greičiau atvėsta (kalba eina, kai sėdi vietoj ir lauki užsakymų). Gedimų pora smulkių pasitaikė. Važiuoklė atlaikė ir žvyrkeliu žiemos metu, ir baisius senamiesčio grindinius. Bėgėjasi nuo šviesoforo iki 50-60 km/h gan greit. Atsistoja šalia koks trilitrinis dyzelis mechanas, tai Priusas greičiau bėgėjasi, kadangi nepraranda laiko pavarų perjunginėjimams. Ir apskirtai pavarų toj dėžėj nėra, bepakopė ji. Bet jei nori šokti į trasą, tai va tada įsibėgėjimo nėra. Kaukia, ūžia, skaičiukai spidometre sunkiai juda link 100km/h. Tą kaukimą kiek žinau prideda ir ta pati grečių dėžė, kadangi ji yra bepakopė (belaipsnė). Pavarų nėra, transimisija perduodama per diržą. Kas dar domina?
AAA000 2021-04-15 16:29
tu nesuvoki kas yra ekologija. ir kas yra hybridai. dauguma sunkiai suvokia, net jei isaiskini vistiek savo nesamones pradeda vartyt. skaiciuot co2 visokius ir pan... ekologija yra tvari sistema. kuri stabili. negeneruoja perteklines tarsos. ekologijoje TARSA YRA LEIDZIAMA ar net BUTINA salyga sistemos balansui palaikyt. siuo atveju be co2 aplamai visa gyvybe uzsilenktu... nes co2 yra butinasis elementas. net svarbesnis uz deguoni. ir jo is esmes yra pastovus trukumas - sito junginio. o zmones tera antraeile gyvybes forma. po esmines gyvybes formos - augalu. va cia yra teisingas ekologinis poziuris. vegetarizmas kaip ideja ar ideologija yra is esmes ekologijos priesai nr1. nes vegetarizmas savo esme yra antraeiles gyvybes formu intereso iskelimas auksciau uz gyvybes apsauga. o tas co2 klausimas - cia tiesiog nekomforto zona - antraeilei gyvybes rusiai... kurioje vietoje nisiniai interesai yra ekologija? ekologijos esme - gyvybes issaugojimas ir rusiu ivairoves klestejimas... o ne siltnamio salygos konkreciai zmonems ir keliems ju pamegtiems gyvuneliams... kurie is esmes net ne naturalus, o kazkokie isveisti hybridai... ------ daba kas liecia elektromobilius... ziurint buhalteriskai (is esmes -debiliskai ), yra VDV auto - krastinis. ir kitas krastinis elektromobilis. tipo sventoji elektristu karve kazkokia... nu ir kazkokie pereinami etapai - hybridai. tipo grynas VDV, paskui kazkokia lempine klase VDV su biski elektros. paskui VDV ir elektros pusiausvyra (dvi pilnavertes sistemos), paskui elektromobiliai su pagalbiniu vdv. ir pabaigai - grynasis elektromobilis... - kai toks poziuris irgi nera teisingas... yra tik dvi technologijos. arba VDV pagrindo. arba elektromobilio pagrindo. viskas. tikrasis hybridas - tik jei abi tecnologijos kruvoje ir PILNAVERTES. irgi siauras atvejis 50% su 50% mazdaug. nu ten galima proporcijas kazkiek isderint - nes elektros pavaros ekonomiskesnes uz vdv, tai sita dalis gali but mazesne. bet nemanau kad daugiau 5-10% ribose. o VDV su siektiek elektros sistemu yra tie patys VDV auto - tiesiog su patobulinta sistema. evoliucija vdv. bet buhalteriams tai tiesiog hybridai. o elektromobiliai su papildoma generacijos sistema - kuri gali but vdv pagrindo cia yra tiesiog elektromobiliu tolesne evoliucija. kaip ir pvz integruotos saules baterijos. bet buhalteriams tai velgi kazkokie hybridai... nors ten hybridisko nieko nera is viso...
who 2021-04-15 16:34
Dėkui už info, aktualiausia patvarumas pačios hibridinės sistemos ir greičių dėžės. Kaip Xdmin rašė jei auto nuvažiavęs iki mėnulio ir rida atsukta arba nuneštas priekis ir sutvarkyta, gero nesitikėk. Pas mus ribotas pasirinkimas, randu pigesnių variantų per skelbimus Vokietijoje, dar variantas iš Skandinavijos, pati kelionė nėra labai sudėtinga lėktuvas/autobusas ir keltu atgal. Kol kas tik ateities planas, Prius lieka top sąraše
Nerkus 2021-04-15 16:40
Jei daugiau važinėji mieste, tai hibridas apsimoka. su 1.8l chr hibridu vasarą esu gavęs 3.2 l/100km pagal kompo duomenis, o jei daugiau važinėju mieste tai visada iki 4l būdavo. važiuojant užmiestyje apie 100km/h su autopilotu, tai gaunasi apie 5l/100km. Toyota į hibridus deda 1.8l atkinsono ciklo variklius, kurie netraukia starte ... ir šiaip netraukia, bet elektra "užpildo" visas variklio duobes. Šiaip skaičiavausi ar hibridas "atsiperka", tai realiai hibridas neatsiperka. Nebent reikia taksi dirbti ir visą laiką mieste važiuoti.
who 2021-04-15 16:50
Neatsiperka, nes hibridų kainos didesnės lyginant su tų pačių metų benzinu/dyzeliu?
AAA000 2021-04-15 17:31
ir ka tu cia parasei - isverst nenori? cia teigiamas dalykas ar neigiamas - ta "aukstesne samones forma"? nes man nuskambejo tavo teiginys mazdaug taip : vegetarizmas - (pagal tave) rudesnes spalvos sudas - nes zinduoliai, ir gyvybes formos su centrine nervu sistema turi siknas, kurias reikia buciuot... nu cia (pagal tave) kazkoks savaime suprantamas geris - kuris (pagal tavo tarpeilutini teigima) neprivalo but paaiskintas... va ka tu parasei tame sakiny... valgymas yra fiziologine funkcija. ji neutrali. tai tiesiog yra. jokio nei gerio nei blogio ji nekuria savaime... ji negali but kazkokia aukstesne ar zemesne... ji gali but nebent sudetingesne arba paprastesne. kaip zalia ar raidona tera tik spalvos. zalia spalva nera pranasesne ideologiskai pries kitas spalvas. tai tiesiog kita spalva. ir tiek. vegetarizmas yra zalios spalvos garbinimas - jei imt kaip analogija... --------- neaisku ka jis ten ir kaip skaiciavo - bet greiciausiai per kuro kainas. kuras yra per daug apmokestintas. iskraipyta esme jo vertingumo - nes mokesciai sudaro virs 50% jau kelis desimtmecius. visi ekonominiai skaiciavimai tampa beprasmiski... nes svarbiau tampa valdymo itaka - kaip tu ta kura ir kokius kiekius gauni. kas su daugiau itakos - laimi ekonomiskai - ir tampa parazitu. o buhalterizmas - parazitizmo aptarnavimo nisa. ir tiek. tu ten gali koki nori hybrida pirkt - naudos jis tau neduos nes svarbiau yra pirkimo proceso niuansai ir eksplotacines salygos. as pvz sitas sanaudas perkeliau i darbo salygas naudoju ne pagal paskirti, o savo poreikiams ir tiek. nes per visokius idiotus, kur nieko nesupranta ekologijoje - vien registracija jau ekonominiu islaidu problema. as galeciau turet savo auto ir mazai terst. bet man pigiau daug terst su valdisku auto ir gaut ta pati rezultata jei man neleidzia nuvaziuot iki krautubes nusipirkt bulkutes su vidutines tarsos individualiu auto visokie imortaliniia buhalteriai , as ta darau su fura ar traktorium nes jie legalizuoti ir turi isimtis... o paskui tie visokie glusai stebisi , kad ju labai priotingos idejos (nes buhalteriskai supaprastintos ir suderintos) neveikia praktikoje ir didina bendraja tarsa... su hybridais ivyko lygiai tas pats... su elektromobiliais greiciausiai bus dar sudiniau... nors galbut ir issilaikys vdv lygyje... sunku pasakyt. as ekologijos problemas spresciau visiskai kitaip. sutelkciau ribojimus ir mokescius i pagrindines tarsos priezastis. o ne i kazkokius pelningumus. kaip daro konservai ir panasus...
kestutisz 2021-04-15 18:26
Jau surašė dėl apsipirkimo - labai tamsus miškas tai. Paties kuro kaina yra išvis dzin jei ne mokesčiai. Šiaip tai taip - pradinės išlaidos ir naujam bent pas mus didenės (kol visai nepersistengė "ekologai"). Bet jei galėtum be visokių ten ekologinių nesąmonių tiesiog imti (na iš lempos, tiesiog dabar žiūrinėjau Peugeot RXH) tą patį 2ltr dyzelį (na ar Lexus hibridų atvejų trilitrinius benzininius) - tai dauguma juos tokius dar vakaruose ir imtų, ir hibridų tiesiog nebūtų. Bet kadangi ekonaciai valdo - yra išrastas 2ltr + kažkiek ten kw elektrinis hibridas. Nes nu tas 1.6 ar dar mažesnis tai išvis nesąmonė. Dėl realios ekologijos tas be baterijos gal net ekologiškesnis, bet grynai dėl biurokratų yra atvirkščiai :)
Benediktas 2021-04-15 19:04
Ar nėra taip kad VDV naudingumas prastesnis, nei, kad kurent kura elektrinese ir vazinet ju pagaminta elektra? Plius uzterstumas aplinkai kietosiomis dalelemis is kuro n kartu mazesnis, del technologiju elektrinese? VDV naudingumas: Dar nepamirškim, kad prie VDV dar neiskaičiuota kuro išvežiojimas po platų kolonėlių tinkla, kas VDV naudinguma dar sumažintų. Elektros linijos irgi turi aptarnavimo kainą, bet man atrodo kuro vežiojimas brangiau kainuoja. Plius VDV mažesnis patikimumas už elektros variklio, kas sukuria papildomas išlaidas. O žmonių sveikata dėl kietujų dalelių miestuose kiek kainuoja? Praktiškai bent du kartus elektriniu auto važinėt yra efektyviau, nei VDV, netgi gaunant elektrą iš to pačio kuro. Taigi pasauliui užtektų dvigubai mažiau kuro sudeginti, kad atlikti tai, ką atlieka VDV, jei būtū tik EV. Kiek daug pinigų būtų galima skirti kitoms reikmėms, o ne sudeginti į orą. Ir čia dar atsiranda galimybė panaudoti saulės ir vėjo energiją, kas VDV atveju neimanoma, nebent elektra sintetinti kurą, kas būtų absurdas