Elonas Muskas atskleidė pagrindinę priežastį, kodėl taip sunku sukurti autonominį automobilį

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Talkatif 2021-05-03 20:53
Benderis iš Futuramos pritartų požiūriui į žmones.
gytis13 2021-05-03 21:54
Paskaičiau tokį straipsnį ir peršasi išvada, kad tas dirbtinis intelektas palyginti su žmogumi yra visiškas š. Jeigu jam didelė problema kaip kelio ženklą ar liniją atpažinti. O juokingiausia tai mintis apie specialius kelius, tai rodo visišką to dirbtinio protelio bejėgiškumą.
Benediktas 2021-05-03 23:36
Taip, bet dirbtinis intelektas galu gale taps didesnis už žmogaus. Neabejoju, kad žmogus kuo toliau, tuo labiau integruos technologijas, galiausiai ir į savo smegenis, kuna, kol bus prieita riba, kai nieko organiško ir nebereikes. Tada ir keliones uz saules sistemos taps realybe, nes masinos bus atsparios spinduliuotei, laikui, gales save taisyti, atnaujinti.
Talkatif 2021-05-04 07:55
Realiau, kad gavę tiesioginę jungtį į smegenis, išeisim į virtualius pasaulius.
immortallt 2021-05-04 09:30
Pirma, nėra tas autopilotas dirbtinis intelektas visgi. Antra, kompas gali matyti geriau nei žmogus, bet reikia atitinkamų daviklių. Taip pat kompas niekada nepavargsta, kompas nedaro neracionalių sprendimų, priešingai nei žmogus. Tai ir gerai, ir kuria problemas, kai reikia važiuoti kartu su žmonėmis. Gyti, kam statyti ženklą, kai gali statyti RFID siųstuvą, kurį automobilis matys geriau? Kam piešti linijas, kurios išblunka, ir šiaip ir aš sunkiai matau kai lyja ir saulė žemai arba jos nėra. Ir taip pat, kam statyti šviesaforus, kai automobiliai tarpusavyje bendraudami gali prasilenkti nestabdydami eismo? Žmogaus vairuojamas automobilis to negali/negalės. O šiaip vien rezultatas, įskaitinių avarijų, t.y. kad 10x rečiau, nei tik žmogaus vairuojamas automobilis - jau rodo nerealiai gerą rezultatą.
Benediktas 2021-05-04 09:47
Gali būti. Bet jei intelektas tobulės ir bus savisaugos programa, perimta iš žmonių, tai turės įgyvendinti skridimą iš saulės sitemos vien dėl saulės tapimo raudonaja milžine.
kukulis4 2021-05-04 10:09
Va butent - eliminavus zmogu, visas autonominiu automobiliu judejimo uzdavinys paprasteja, ir stipriai. Ir manau, kad laikui begant self driving liks tiesiog kaip pramoga.
immortallt 2021-05-04 11:00
Tai self driving turės stumti laukan vien dėl pavojaus sveikatai ir gyvybei. Jei autopilotas įsivelia į avariją kurioje žūsta žmogus kas 10 mln. kilometrų, tai tragedija. Kad žmogui vairuojant žūsta kas milijoną kilometrų - normalu.
HardAxe 2021-05-04 11:52
įdomu ar mano vaikai dar vairuos patys, ar jau nebeturės teisių?
conjurer 2021-05-04 13:09
Kad realiai žmogaus smegenys yra daug atsparesnės radiacijai, nei kompiuterių procesoriai, ypač modernūs, greiti. Mikroprocesoriuje gali užtekti kad didelės energijos dalelės sugadins kelis tranzistorius, ir jis darys skaičiavimo klaidas. Pagrindinis tokios elektronikos pliusas, kad užtenka elektros energijos, ir kosmose ją gauti lengviau nei cheminę. Taip pat reikėtų atskirti kad yra kompiuterinis intelektas, ir žmogaus intelektas. Nors šios frazės turi tą patį žodį, tačiau veikimo principas visai kitoks. Dirbtinis intelektas gali praplėsti žmogaus intelektą, bet pakeisti, tikrai ne.
gytis13 2021-05-04 13:51
Bet kaip su miško ar lauko keliukais, jei ženklai ir linijossiųstuvais keičiami? Atvažiuoji iki miško ir stop, automobilis atsisako važiuoti? O jei automobiliai bendrauja tarpusavyje, tai visai nesunku išsivaizduoti kad sutrinka ryšys ir vienas automobilis ima daužyti kitus nes nesupranta kad tai kliūtys. Optinis vaizdo atpažinimas, ką daro žmogus yra visgi gana neblogas metodas, kai infrastuktūrai pakanka minimalių primityvių priemonių. Tame ir yra visa autopiloto poezija ir didybė, kad jis "mato kaip žmogus". O siūloma žengti žingsnį atgal kad autopilotus prakišti. Infrasturuktūros keitimą aš suprantu kaip žingsnį atgal, tai gal reikia bėgius gatvėse nutiesti kad lengviau vairuoti būtų. Kaip galima pasijuokit, atrodo daugkartinę raketą sukurti paprasčiau negu elektromobilį ar autopilotą.
conjurer 2021-05-04 14:13
Problema tame, kad abu dalykai senai sukurti. Autopilotas praktiškai pradėtas naudoti antro pasaulinio karo metu sparnuotose raketose, o daukartinio panaudojimo raketos prasidėjo nuo shuttle programos. Bet automobiliui netinka autopilotas, jam reikia autonominio vairuotojo. Autonimoniam vairuotojui reikia daugiau informacijos apie kelią, tarkim iš lazerinio radaro, kas vis dar neįperkama, bei didesnių skaičiavimo galingumų, kas tik nesenai tapo prieinama eiliniam žmogui. Automobiliai su veikiančiais autoniminiais vairuotojais yra, bet ne civiliams. Jei pirktum automobilį kuris kainuoja tiek kiek raketa, manau autonominis vairuotojas jame lenktų viską kas dabar yra rinkoje.
who 2021-05-04 15:04
Kai kurios kompanijos testuoja LIDAR, bet Muskas sako, kad tai bullshit, nes jam per brangu. Keista girdėti iš šio žmogaus, kad reikia pagalbinių kelio priemonių, kai jis sakė kad visas sritis DI daris geriau nei žmogus. Gal jis kalbėjo apie ilgalaikę perspektyvą. Dėl standartų sukūrimo, niekas netrukdo būti pionieriumi, kaip ir daviklių/DI algoritmų tobulinime, Tai viena iš tų sričių, kurią dar galima smarkiai vystyti, kad ir grupelei entuziastų garaže (geresni šansai laboratorijose), tikintis, kad sėkmingą posistemę nupirks mega kompanijos.
conjurer 2021-05-04 15:58
Tiek kamera, tiek žmogaus akis daug lemia vairavime. Pvz straipsnyje minėta problema dėl atsispindinčių paviršių netgi taip pat sprendžiama - žmogui su poliarizuotais akiniais, o kamerai su poliarizuotu filtru. Kita vertus smegenys yra geras superkompiuteris, kuris intuityviai duoda atsakymus į sudėtingus matematinius uždavinius, bet stringa kai bandome atlikti paprastus. Net labiau stebina paukščiai ir vabzdžiai, kurie turėdami mažiau neuronų tai atlieka dar greičiau, kas leidžia greitai keisti skrydžio trajektoriją, išvengti susidūrimų, ir nusileisti beveik pilnai sustabdžius savo kūną ore. Aišku primityvesni gyvūnai turi mažiau "bloatware", kas palengvina darbą. Maži ir pigūs kompiuteriai realiu laiku tai imituoti sugeba tik paskutinius 10 metų, ir vis tiek daug lemia davikliai. Jei kameros kokybė bus prasta, ir bus naudojama viena kamera, tai galima palyginti su piratu be akies, kuriam praverstų akiniai. Joks algoritmas neduos gerų rezultatų iš prastos įvesties (input). Su laiku manau atsiras pakankamai pigių pagalbinių priemonių, kad būtų galima sukurti labai tikslų 3D aplinkos žemėlapį, ir galėsime jas dėti į automobilius.
lufryys 2021-05-04 16:21
kitos kompanijos ne tik testuoja Lidar, bet ir paleido i masine gamyba - Xpeng P5
Talkatif 2021-05-04 17:23
Autonominį vairavimą racionaliau būtų diegti moduliais. Pradėt nuo didmiesčių kvartalų pritaikymo autonominiams auto. Ir taip plėsti bei jungti.
Benediktas 2021-05-04 19:40
Apie kokį laiko tarpą kalbi į ateitį?
conjurer 2021-05-04 20:47
Benediktas 2021-05-04 20:56
Tu kalbi apie technologijas, kurios dabar yra, o aš kalbu apie tas kurios bus po 100, 200 metų, kur net nežinome, kokios jos bus ir negalime žinoti, bet kad viskas tobulėja tai faktas.
mixed 2021-05-04 22:48
Apie lidar keista, kad sako per brangu kai namie siurblys ji turi. Cia gal labiau kai ju nevienas ir gali pradeti pyktos?