Vykstantis karas įgauna pagreitį – ar tikrai Apple, Samsung, Asus ir kitų kompanijų įrenginių negalima taisyti patiems? Technologijų milžinai bando tą uždrausti, bet sulaukia vis stipresnio pasipriešinimo

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

kukulis4 2021-07-27 11:56
Toks aktualus straipsnis, ir be komentaru? Yra du niuansai - mes kaip vartotojai, reikalaujam 'nince and shiny with bells and whistles' irenginiu - svarbu dydis, forma, dizainas, galimybes, galiausiai zenkliukas ant nugaros, ir tai daro irenginius sunkiai remontuojamais. Gamintojui is tiesu daznai apsimoka keisti ne pati smulkiausia komponenta, bet stambesne detale, arba net visa irengini, jeigu jo remonto kastai (detales + darbas + logistika, +etc) atsieina salyginai brangiai, be to, bet kokiu atveju, daiktai yra gaminami taip, kad garantiniu laikotarpiu gedimo tikimybe butu kuo mazesne. Ok. Bet yra kita puse - pogarantiniu laikotarpiu, arba vartotojo kaltes atveju, gamintojas nera suinteresuotas, kad klientas daikta remontuotu. Jis suinteresuotas, kad klientas daikta ismestu, ir nusipirktu nauja. Todel negarantinis remontas, jei ir siulomas, tai siulomas uz neadekvacia kaina (zr. Louis Rossman youtube konkreciai apie apple, bet situacija panasi praktiskai visur). Apple, tuo paciu metu, yra vieni aktyviausiu ir investuoja didziulius pinigus i tai, kad atsargines detales, tiek atskiru smd komponentu lygiu, tiek detaliu lygiu 3rd parciams butu neprieinami. Netgi tokiu atveju kai zmogus remontuoja savo macbook'a autorizuotam servise, ir jam reikia pakeist MB, tai ta MB autorizuotas servisas gauna tik tuomet, kai pristato Apple neveikianti MB, idan't jis nepakliutu i 3rd party rankas, ir nebutu panaudotas, kaip SMD komponentu saltinis. Toliau, yra dar graziau - daznas atvejis, kad atskiros detales arba net smd komponentai uzprogramuojami taip, kad pateke i sistema, kuri nera pribindinta prie konkretaus irenginio, tiesiog save nukillina, arba tiesiog neveikia. Ir tai yra, parazitizmas. Nepriklausomai nuo to, kas gamina, ir koki produkta, visada privalo buti: 1. Garantinis servisas 2. Galimybe rinktis kaip, kur ir kokiomis salygomis atliekamas pogarantinis servisas 3. Jokiu dirbtiniu kliuciu prieeigai prie atsarginiu detaliu ir komponentu. Jeigu TX gamina kazkoki SMD apple ar samsungui ar dar kazkam, tai ta komponenta turetu galet isigyt kas tik nori. Ty tik TX gali nuspresti, kam ji parduoti ir kam ne. Turiu realu labai idomu case'a, kur radau toki labai akivaizdu parazitizmo atveji pas tevuka javu kombaine. Buvo pries kelis metus, tuo metu kombainas jau buvo ne naujas, gal kokiu 2011tu gamybos, ar panasiai. Stovejo jame toks LCD ekranas, i kuri pajungtas is paziuros paprastas, bet gerokai storesnis DB25 kabelis (male/female jungtys galuose) - nu principe kaip seno printerio. Per ji ateina duomenis is ivairiu daciku kombaine. Kabelis kazkada parejo, pradejo gliucint, ir tevas bande nupirkt nauja. Kainuoja 900eur+pvm. Galvoju - debilai. Pajungiau paprasta DB25 kabeli - aiskiu, kad neveikia. Pradejau ziurinet sena suluzusi, pasirodo pamaisyti kontaktai - jeigu paprastam db25 visi kontaktai eina is eiles, tai tame viskas sumaisyta, atrodo, kad atsitiktine tvarka, ir 1 kontaktas vienam gale yra 9tas kitam, ir nei vieno sutampancio. Nu taip nupirkau dvi papildomas db25 jungtis, atspausdinau dezute, ir padariau toki paprasta adapteri, katras jungiasi tarp normalaus kabelio ir kompo, bei atlieka ta kontaktu sukeitima pagal sena kabeli. Reikejo truputi pasiknist, kol teisingai surinkau visus kontaktus, nes senas kabelis buvo suluzes keliose vietose, bet realiai kokios 4val darbo, apie 10eur detalems, ir gali jungt betkoki db25 kabeli.
punktyras 2021-07-28 08:15
Vienas iš veiksnių, paskatinusių įkelti straipsnį, buvo pamatytas modulinis Framework kompas. Idėja ne nauja, bet labai tikiuosi, įsigalėsianti. Beje, tarp jį kūrusių yra ir Apple inžinierių Linuso apžvalga: https://www.youtube.com/watch?v=0rkTgPt3M4k
kukulis4 2021-07-28 10:14
Jo maciau sita. Gal ir ne pats geriausias laptopas, bet labai geras pavyzdys, kad galima gamint ir kitaip. Cia viskas atsiremia i kompaniju goduma bei vartotoju bukuma. Kazkada po kita panasia tema nesugebejau vieno tokio itikint, kad cia yra gamintojo pareiga bent jau nesudarinet dirbtiniu kliuciu jo gaminamos produkcijos pogarantiniam remontui.