Trumpa automobilių istorija: nuo varomo burėmis iki pirmojo Lietuvoje (Video)  ()

Ši mašina buvo triratė, joje nebuvo jokio tinkamo stabdžio, o toje vietoje, kur vėlesnių laikų automobiliai turėjo variklį, pūpsojo milžiniškas garo katilas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Bet ji išpildė seną žmonijos svajonę apie vežimą, kuris savarankiškai be žmogaus ir arklio judėtų į priekį. To siekdamas olandų matematikas Simonas Stevinas 1600 m. net buvo sukūręs burinį automobilį, o iš tiesų – jachtą su ratais, kurioje tilpo 30 asmenų.

Naujųjų laikų transporto priemonę 1769-aisiais sukūrė Prancūzijos karo inžinierius Nicolas Josephas Cugnot. Labiau panaši į traktorių nei automobilį, ji buvo sumanyta sunkiems pabūklams tempti. Garų, kurie per kolbas įsukdavo priekinį ratą, varomas vežimas galėjo gabenti daugiau nei 2,5 tonos. Didžiausias greitis – 2–4 km per val.

Šiam automobiliui tekdavo kas 15 min. daryti pertrauką, kad susidarytų naujas garo slėgis.

Anglijoje 1803 m. jau važinėjo garu varomi taksi automobiliai, o po dviejų dešimtmečių gariniai omnibusai su priekabomis keleivius vežiojo tarp miestų. Tiesa, greitis buvo vos 30 km per val.

Ir pagaliau taip ilgai lauktas išradimas: sugalvotas vidaus degimo variklis. 1885 m. pirmąjį benzininį automobilį – triratį – pagamino vokiečių inžinierius Karlas Benzas.

 

Dar po metų vokietis Gottliebas Daimleris sukonstravo keturratį automobilį ir įkūrė pirmąją pasaulyje automobilių gamybos bendrovę.

Vėliau, susijungus Daimlerio ir Benzo firmoms, atsirado bendrovė „Daimler-Benz“, ir šiandien gaminanti „Mercedes“ automobilius. K.Benzas ir G.Daimleris laikomi šių laikų automobilio kūrėjais, nors mums įprastą pavidalą automobilis įgijo tik apie 1910-uosius.

 

1892 m. amerikietis Henry Fordas pagamino pirmąjį automobilį JAV ir 1903 m. pradėjo serijinę jų gamybą.

Automobiliai kasmet tobulėjo: juk pirmieji neturėjo nei priekinio stiklo, nei valytuvų, buvo labai triukšmingi ir rydavo labai daug degalų.

Lietuvoje pirmasis automobilis užregistruotas 1896-aisiais – „Panhard et Levasseur“, priklausęs Rusijos susisiekimo ministerijai.

1924 m. Kaune akcinė bendrovė „Auto“ pradėjo eksploatuoti pirmąją Lietuvoje autobusų liniją. Vilniuje nuolatiniais miesto maršrutais autobusai pradėjo važinėti 1926 metais.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(8)
(3)
(5)

Komentarai ()