Pirmasis sovietinis automobilis, skirtas neįgaliesiems – „SMZ S-1L Cyclop“: turėjo daugiau trūkumų, nei privalumų, ir daug garsesnis jo „brolis“ (Foto, Video)  ()

Antrojo pasaulinio karo metu tarp 4 milijonų demobilizuotų karių, 2,5 mln. iš jų buvo neįgalūs. Ir maždaug pusė milijono iš jų buvo netekę galūnių.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Daugelio šių nukentėjusių buvusių karių judėjimas buvo apribotas, nes Sovietų Sąjungos infrastruktūra neteikė pirmenybės neįgaliųjų poreikiams. Nesant to, buvusiems kariams prireikė tokios transporto priemonės, kurią būtų lengva vairuoti, net jei vairuotojas būtų neįgalus ir stokojantis galūnių.

Šeštojo dešimtmečio pradžioje, 1952 m., Serpuchovo motociklų gamykla (SMZ) (esanti Maskvos srityje) pagamino 3 ratų automobilį, skirtą naudoti neįgaliems vairuotojams – „SMZ S-1L“. Dėl vienintelio apvalaus priekinio žibinto transporto priemonė buvo praminta „Ciklopu“.

 

Šio automobilio dizainas toli gražu nebuvo estetiškas. Jis turėjo mažą korpusą, du galinius ratus ir tik vieną priekinį ratą. Vienišas automobilio priekinis žibintas suteikė jam šiek tiek gremėzdišką išvaizdą. Be to, vietoj tinkamų metalinių durų ir stogo buvo panaudota brezentinė danga.

Vietoj tradicinio vairo automobilio viduje buvo sumontuotas motociklo vairas, kuris leido kojų netekusiems žmonėms vairuoti transporto priemonę. Taip pat buvo atlikti papildomi pakeitimai žmonėms, kurie turėjo tik dešinę arba kairę ranką.

Deja, mažos šių automobilių gamybos sąnaudos taip pat lėmė prastą vairavimo patirtį. Sukant automobilis dažnai nukrisdavo į vieną pusę, nes vienas priekinis ratas neužtikrino tinkamo stabilumo lygio, ypač staigiuose posūkiuose.

 

Be balanso problemos, pirmoji modelio versija taip pat turėjo silpną, vieno cilindro motociklo variklį, dėl kurio maksimalus greitis siekė tik 30 km/h. Todėl įvažiuoti į stačias įkalnes „ciklopams“ buvo sunki užduotis.

1956 m. modernizuota transporto priemonės versija „S-3L“ gavo galingesnį variklį, kuris padidino bendrą greitį ir dinamines charakteristikas.

„Ciklopų“ gamyba buvo nutraukta 1958 m. Per šešerius gamybos metus iš viso buvo pagaminta 20 000 automobilių. Kadangi skaičius yra palyginti mažas, šiandien sunku rasti išlikusį „Ciklopo“ modelį, nors retkarčiais rinkoje pasirodo restauruotų versijų.

 

„SMZ S-1L“ modelį 1958 m. pakeitė „S-3A“, labiausiai žinomas dėl 1965 m. Leonido Gaidajaus filmo „Operacija Y ir kiti Šuriko nuotykiai“.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(23)
(1)
(22)

Komentarai ()