„Volvo“ tyrimas: gaminant elektromobilį išmetama 70% daugiau teršalų, nei gaminant automobilį su vidaus degimo varikliu - kodėl taip yra? (Foto)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Benediktas 2021-11-23 15:00
Taip, bet skirtumas issilygina po 1-1.5 metu eksloatavimo. Ir po to gaunasi, kad VDV visa savo gyvavimo laikotarpi, iskyrus pirmus 1-1.5 metu, vien tik tersia.
Paramotoras 2021-11-23 15:34
Na jau na. Elektricka 100km suvartoja taip kokia 20kwh elektros. Kuri turi buti isgauta is kazkur i ivertinus nuostolius tarpinese grandyse gaunasi kokia 30kwh 100km. litras diezelio turi 10kwh savyje. diezeline masina vartoja taip 4-5 litriukus kas ekvivalentu 45kwh. skirtumas matomas bet ne tokia jau ta nuline emisija. o ivertinus gyvavimo laika tai jau ir visai skirtumas mazeja.
Benediktas 2021-11-23 16:34
iš 20kwh i 30kwh = 50% nuostoliai? Čia sovietinių tinklų metodika. Pilna šalių, kur elektros tinklai deliverina su 5% nuostoliais. O koks VDV naudingumas dyzelio? Tik k=0.4, reiškia 60% nuostoliai. Be to už 50 metų, niekas tų anglių nedegins elektrai. EV važiuos tik ant žalios energijos. Net ir dabar mažiau teršiama, jei kurą degini elekrineje ir vaziuoji ant jos pagamintos alektros.
iPienius 2021-11-23 17:06
jeigu jau skaiciuoji elektros pagaminima, perdavima, tai paskaiciuok ir dyzelio. ar dyzelis degalinese auga ir jam nieko nereikia, kad butu pagamintas?
immortallt 2021-11-23 17:08
Lietuvoje tame tarpe tinklų nuostoliai ir svyruoja tarp 4-6%. Kraunant akumuliatorių ir iš jo naudojant dar kokie 5%. Kas įdomiausia, kai daugės akumuliatorių prijungimas prie tinklo, tinklo nuostoliai mažės. 20 kWh čia jau didesni elektromobiliai naudoja tiek, arba trasoje, kur nėra pagrindinis kilometražas. Dyzelio 4 litrus Man patinka tokie objektyvūs - kai ima EV, tai ima 7-vietį, kai ima VDV, tai ima golfą, ir tai su golfu į 4 litrus dyzelio nesutilpsi, net į 4,5 vargu ar sutilpsi. O jei imsi vidutinį sedaną, arba kaip benzingalviai dažniausiai važinėja - BMW5 ar X5, tada pasirodys ir 8 litrai eina, ir 12. O teisybės dėlei taršą kai skaičiuoji, priskaičiuoji kad po 5-7 metų dyzeliai teršia 3x daugiau nei deklaruojama, nes niekas nekeičia katalizatorių ir DPF į naujus? Ai ne, tada pasirodys kad "ilga eksploatacija" tik kenkia Elektra labai sparčiai žalinasi ir tokiais tempais po 20 metų Daugiau nei pusė pasaulio elektros bus pagaminta iš saulės ir vėjo. Dar niuansėlis, elektromobilio gamybos taršą dabar skaičiuoja be perdirbtų medžiagų panaudojimo, nes tiesiog nėra ko perdirbinėti. Kai nusidėvės elektromobiliai ir prasidės jų perdirbimas, tarša ir gamybos metu kris, nes VDV būtent taip ir skaičiuojant ta tarša gaunasi mažesnė. Anglis elektrai gaminti Europoje benaudoja lenkai ir vokiečiai iš esmės. Anglai jau anglių visai atsisakė, vokiečiai irgi neužilgo atsisakys. Iki 2040 ES net iš dujų gamins <20% elektros. Elektromobilio akumo eksploatacija trumpa? Na vidutinis lietuvis nuvažiuoja apie 12k km per metus, akumuliatorius tarnauja laisvai 300k km, tai kiek čia, 25 metai? Na o jei tą akumuliatorių naudoti jį prižiūrint (na automobilio tepalus irgi pakeisti reikia, o tai nenuvažiuosi ir 50k km), tai nuvažiuosi ir 500k km, o tada nudėvėtą akumą parduosi už kokį trečdalį ar ketvirtadalį kainos ir pridėjęs 4000-5000€ nusipirksi naują, geresnį. Kiek kainuoja naujas katalizatorius ir DPF (keisti per 300k km reikia bent 3 kartus, kad nuvažiuoti 600k km tvarkingai) bei tepalų keitimas dyzeliui 20 kartų?
Paramotoras 2021-11-23 17:23
Siaip jau tesla x pilnai su zmonem stabialiai 35kw eda be problem. Hyundai ionikas 15 stabiliai su vairuotoju ir vaiku. Taip kad nereikia lia lia kaip cia uz dyka. Norvegijoje jau ivedineja galios mokesti nes tinklai nebeveza. Paziurim kiek ev po avarijos utilizuojama. Visos kuriu baterija pazeista. Naujos kaina ir keitimas kainuoja daugiau nei masinos likutine verte. Paziurim kiek 10 metu amziaus ev vertos demesio kaip transporto priemone. Nei vienos. Lavonai sulipinti is keliu ir besibaigianciom batarkem. As kaip eilinis pilietis sau perku 10-15 metu masinika ir vazineju. Paliekam tik ev. Ka as nepajamingas pirksiu. Tikriausiai traktoriu. Situ kolkas nesiruosia uzdrausti.
Benediktas 2021-11-23 18:02
Turi būti jau didelė avarija, kad beterija kuri uz visu balkiu paslėpta - saugiausioje vietoje būtų pažeista, nemanau, kad VDV nebūtų utilizuojama po tokios avarijos. Kad ir pažeistą bateriją, kas tuo užsiima gali perpanaudot kitoms nei auto reikmėms ją, juk iš daug celių susidaro.
lizunas 2021-11-23 19:48
WV tiguan (naujas) žmona telpa į 5.5l, aš su Q7 3.0l (3 metų) telpu į 7l. Tai kur čia su nauju golfu netilpsi į 4.5?
gytis13 2021-11-23 20:40
Reiktų atlikti žurnalistinį tyrimą - perku seną elektromobilį. Skelbimų pilna su Nissan Leaf dešimt metų senumo už maždaug 3500eur. Pažiūrėtum kiek automobilio likę tame elektromobilyje
sigun 2021-11-23 22:03
Biški pasakas sekate. Mieste stabčiojant kamštyje nu tikrai ne 5.5l/100km. Kad užmiestyje tiek, tai galiu patikėt. Ir nebūtina rodyt automobilio skydelyje rodomo skaičiaus - jis neskaičiuoja stoviniuojant suvartotų degalų.
Dziao 2021-11-23 22:03
Gyvenu DK, tureti elektromobili ir krauti ji namuose, per menesi nuvaziuojant iki 2000 km, turint omeny apie 18kwh/100km ir 5ltr dyzelio net dabartinemis kainomis, man kainuotu 1,5 karto brangiau. O eko naciams galiu pasakyt, kad dabar virs 80% el yra pagaminama deginant anglis. Zalioji dalis tipo sparciai pleciasi, bet realiai per paskutinius 5 metus pasieke gal tik 1,5 % augima
sigun 2021-11-23 22:32
Nežinau kaip Danijoje, bet Lietuvos naktinė/savaitgalinė elektra 11 cnt/kWh. Tad 100km kainuoja ~2 eur. Ir tiek kainuoja mieste, stoviniuojant kamščiuose. Turintiems nuosavą namą ir saulės elektrinę ant stogo apskritai gali artėti link 0. Dyzelis kainuoja panašiai 1,3 eur/l. Lietuvos didmiesčiuose standartiniam žmogui, kuriam vaikus į darželį/mokyklą vežti ir į darbus nuvažiuoti gaunasi piko metu per kamščius, niekaip nebus mažiau nei 7 l/100 km. (Mano ir žmonos realūs buvo dar didesni, bet tiek to, nesigilinam). Tad su dyzeliu 100 km kainuoja ~9 eur. Per metus 10k km su elektra 200 eur (o jei sava saulės elektrinė ir jau atsipirkus, tada 0 eur), dyzeliu 900 eur. Net jei čia supuls masė įrodinėti kaip jie su dyzeliu mieste sugeba į 5 l tilpti, pridėkite kasmetinę priežiūrą (tepalai, filtrai, retkarčiais dar kas blogiau) ir vis tiek skirtumas bent 800-1000 eur kasmet. Tad per 5 metus 4-5 tūkst. eur. elektromobilio naudai. Dar pridedam 5000 eur kompensaciją perkant naują elektromobilį ir bent jau Lietuvoje ID3 pradeda atrodyti patraukliau nei golfas. Jei planuojam automobilio nekeisti po 5 metų, tada apskritai keista galvoti apie VDV. Kalbant apie naudotus elektromobilius ir VDV, viskas dar labiau elektrinio pusėje, atsipirkimas per kelis metus. O dar jei pridėsim nemokamą parkavimą mieste, važiavimą A juosta... Tiek dyzelio, tiek elektromobilio sąnaudos paimtos ne iš teorinių skaičiavimų, bet mūsų šeimos, t.y. vidurinės klasės miestiečių.
poi 2021-11-23 22:45
Baisiausia fanatizmas, kurį reiškia kai kurie akli impotentai. Trukt už valdžių vėl iš pradžių. 1. Pasauline statistika apie 70% elektros pagamimama is iškastinio kuro. 2. Šią akimirką vis dar nėra padaryta pramoniniu būdu baterijų perdirbimas. 3. Nuostoliai yra tiek kad nk yra žemesnis - elektrineje pagaminimas, perdavimo linijose, transformatorinėje, krovimo grandyje ir galiausiai važiuojant. 4. Norint nuvažiuoti ta pati atstuma reikia daugiau baterijų - o ju svoris dar labiau mažina nk. 5. Auto yra visokie katalizatoriai, bet ar elektrinese jie yra tokio lygmems kaip euro6d? 6. O kiek išnaudojama žemiškų resursų kol pagaminama baterija? Kodėl nėra traukinių varomu baterijimis? Laivų? Lėktuvų? Juk NK yra dyyyyyydelis!
gytis13 2021-11-23 22:49
Kaip čia tie vidutinės klasės miestiečiai sugeba svajoti apie elektromobilius....Romantikai
poi 2021-11-23 22:57

IceBullet 2021-11-23 22:57
Kažkaip nežavi tie EV. Aš kaip tik atvirkščiai, svajoju pasinaudoti paskutiniu šansu paturėti tikrą 5,7 HEMI V8, kol dar ne vėlu. EV hyunday teko vaziuoti - jausmas primena troleibusa. Traukia gerai, bet tyliai ir nekvepia benzinu Žodžiu, toks auto-indaplovė ar tai šaldytuvas. Nedžiugina.
poi 2021-11-23 22:57

sigun 2021-11-23 23:06
Šią vasarą atlikta studija, nagrinėjusi visas sąnaudas nuo pagaminimo iki perdirbimo. Priklausomai nuo šalies ir jos gaminamos elektros, EU elektromobilis 62-68% ekologiškenis nei VDV, JAV 60-64%, Kinijoje 40%, Indijoje 20-30%. Traukinių niekas nedaro su baterijomis, nes pigiau nutiesti laidus. Laivų pradeda rastis. Lėktuvams per daug svarbu svoris.
AAA000 2021-11-23 23:29
susitarkit vienakart kiek imt "tipini suvartojima" 100km jei "taupausia" imat, siulau ev 12kWh/100km ir 5l dyzelio/100km as tai imu visada realiai. maksimalia B kategorijos tacka, o ne kibirini slamsta. EV manau 25-30kwh/100km, o dyzelio 9-10l/100km. mazdaug toks vartojimas. ziema siaip ir daugiau ima, ir cia vazinejant pagal zenklus, o ne skraidant. EV siaip ir vasarom ims daugiau jei naudos rozete vartotojai. o manau naudos, kai ides masiskai ============== iskart matos, kad pritempineji EV baudai... dyzelis kainuoja ir 1,5 euro. bet jei pazisti furista koki - tai ir po 0,7-1€ buna. kas liecia gamyba namuose, "atsipirkimas" saules elektrines trunkia maziausiai 5-8 metai - cia jei skaiciuoji kad visa energija "nusiperki po 11cnt". visus tuos metus. nu tai pirmam elektromoniliui niekuo ne pigiau nei pirkt is tinkto... ir tik kai sudrosi pirma EV, ir sau nusipirksi antra elektromobili = tada jau bus pinganti elektra i ta mistini "nuli" plius tu neivertini, kad esi priristas prie tos savo saules elektrines. negali turet atsargu. ziema gal neveiks ikrovimas... logistika - visiskas sudas... o pigiau realiai nelabai daug... aplamai as linkes manyt - kad ekologiskiausias elektros vartojimo budas yra TIK visuomeniniai tinklai su lanksciu elektros normavimu. sakykim jei turi 10kwh jegaine (savo ar nuomota galia), moki uz elektra tik kai virsiji per menesi 1000kwh. o krauniesi/vartoji visur kur nori. ismani apskaita. tampytis ir statyt namuose akumus. daryt autonomines elektros salas, kad kaupt saule tera pasaulio tersimas akumais... ekologine katastrofa. cia kur imortalas vis kisa - tipo "balansuos" elektromobiliai el tinklus - cia irgi ekologine katastrofa... labai tarsios fix idejos nemastantiems net 5 minutes i ateiti... ekologija yra kai tecnologija visiskai svari. o svaru yra suvartot elektra iskart. vadinas ekologiskas prioritetas - statyt visur kur imanoma viesas rozetes. o ne prigamint kuo daugiau akumuliatorinio sudo ir viska apsikt atliekom. net manau elektriniai uzmiesciu keliai prioritete. nu nebent isras visiskai ekologiska akuma... tai jau keistu situacija. bet tokiu negirdejau... padangu normaliai nesuutilizuoja... o jos is esmes sudeginamos bent jau... kas desis su akumais - cia bus PZ kubu... imortalas svaigsta kad parduos as manau baudas mokes uz tokius "pardavinejimus"... daug batareiku ir mobilku akumu jau pardavei naudingai imortalai? ten gi naujausiu technologiju - verte didziausia...
immortallt 2021-11-23 23:46
Parodyk man kurioje šalyje ES 80% pagaminama elektros iš anglies? Ok, imkime visą pasaulį. Didžiausias anglies vartotojas - Kinija, net ta tik 65% elektros pasigamina iš anglių. Vat Indija realiai vienintelė kuri priartėja, beveik 78%. Tuo tarpu Kinija ir Indija nuolat yra tarp top5 investuojančių į atsinaujinančią. Jei neparodysi, taip ir žinosiu, kad tik trėsti ir meluoti temoki. Telpi į 7 litrus dyzelio, garantuoju ne mieste, ir iš to darai prielaidą, kad golfas telpa į 4,5. Aišku galima tilpti. Aš su hibridu telpu į 3,8 litrus BENZINO, bet tik pradedi nebeidealiai važiuoti ir iškart 6 litrai. Su paprastu Yariu galiu sąnaudas nuleisti iki ~5 litrų, bet tik atsipalaiduoju ir važiuoju kaip man patinka, arba tenka daugiau pasivažinėti miesto centre, sąnaudos šaunu iki 7 litrų benzino. Taip kad nepūskit čia arabų apie 4 litrus dyzelio ir tada 30 kWh elektros, nes tada lyginame su hummer'iu, kuris 30-50 litrų per valandą srebia.