Robotas „Ford” inžinieriams atskleidžia žmogiškus pojūčius  (7)

Žmogiški pojūčiai yra labai subjektyvūs ir sudėtingi – juos sunku pamatuoti. Automobilių interjero dizaineriai iki šiol pasikliaudavo klientų atsiliepimais, pagal kuriuos nuspręsdavo, kurios medžiagos, įrengimai, mygtukai labiausiai patinka didžiajai daugumai pirkėjų. Pamažu šį darbą perimti pradeda robotai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Ford Motor Company” yra pirmoji automobilių gamintoja, pradėjusi naudoti robotą, kuris vertina jungiklius, paviršius bei bendrą išvaizdą. „Ford” robotas, vardu RUTH (vardas gautas iš trumpinimo „Robotized Unit for Tactility and Haptics”)  leidžia inžinieriams tobulinti įvairias interjero vietas,  kad jos objektyviai atitiktų platų subjektyvių klientų poreikių spektrą.

„Ford” Europos tyrimų centro Aachene (Vokietija) inžinieriai pasinaudojo roboto pagalba kuriant beveik visų esamų ir būsimų „Ford” modelių interjerus. RUTH lietimai vertinami moksliniu požiūriu. Trintis, šiurkštumas, minkštumas ir temperatūra – tai tik keletas parametrų, pagal kuriuos matuojamos automobilio interjero dalys. Matavimai palyginami ir koreliuojami su klientų atsiliepimais apie aukštos kokybės pojūtį. Kitaip nei kiti automobilių gamintojai, testuojantys komponentus ar medžiagas laboratorijose bei atskirai nuo viso automobilio, RUTH atlieka vairuotojo vaidmenį ir „jaučia” komponentus sukurto prototipo viduje, elgdamasi už vairo įprastai, kaip žmonės: junginėja mygtukus, reguliuoja ortakių kryptį ir panašiai.

Keli RUTH atliekamų funkcijų pavyzdžiai:

•    Matuojamas mygtukų ir pasukamų jungiklių standumas, norint užtikrinti, kad jie nebūtų nei per laisvi, nei per sunkiai paspaudžiami ar pasukami. Robotas taip pat palygina jungiklius ir mygtukus tarpusavyje, kad jų visų valdymas būtų vienodai taisyklingas.

•    Nustatomas paviršių medžiagų minkštumas ar kietumas, kuris turi atitikti klientų išreikštą supratimą apie medžiagas. 

•    Tikrinama komponentų temperatūra, turinti atitikti lūkesčius. Pavyzdžiui, metalizuota spalva dažyti paviršiai turi būti šalti, kad atitiktų aukštos kokybės suvokimą.

•    Išmatuojami tarpai tarp sudedamųjų dalių: jie turi būti minimalūs ir sukurti glaudumo vaizdą.

„Visi šie nedideli matavimai leidžia sukurti daug geresnės kokybės pojūtį nuo pat to momento, kai atsisėdi į „Ford“ automobilį.  Vystome lietimų matavimą, nes norime, kad aukštos kokybės interjerai būtų ne tik prabangiuose modeliuose, bet ir prieinamuose automobiliuose,“ – sakė „Ford of Europe“ automobilių interjero inžinierius Mark Spingler. „Spėliojimą pakeičia mokslas. Kas turi būti juntama, galime išreikšti skaičiais. Todėl, naudojantis šiais duomenimis, sukuriame reikiamas specifikacijas atitinkančias automobilio interjero dalis“, - pridūrė M. Spingler.

Siekiant įgyvendinti šį projektą, „Ford” modifikavo įprastą, gamykloje prekes pakuojančio, roboto modelį. Robotas pritaikytas specifinėms mokslinėms reikmėms, kurios padeda analizuoti suvokiamą automobilių interjero kokybę. Robotas dirba jau beveik 4 metus ir jo darbo rezultatai atsispindi „Ford” modeliuose visame pasaulyje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (7)

Susijusios žymos: