Bangų energiją naudojantis laivas  (0)

Suntory Mermaid laivas ką tik išvyko į šešių tūkstančių kilometrų kruizą. Jis neturi nei burių, nei sraigto, tačiau plaukia... dėka bangų energijos.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pripažinkime, tai tikrai nuostabiai skamba – tarsi pats vandenynas jam padeda judėti. Tiesa, nors ir negreitai, bet ekologams ir romantikams toks kelionės būdas turėtų nesukelti didelių nepatogumų. Šis laivas, praėjusį sekmadienį išvykęs iš Honolulu (Havajai), gegužės mėnesio pabaigoje turėtų pasiekti Japonijos rytinėje pakrantėje esantį Kij sąsiaurį. Plaukdamas vidutiniškai 3 mazgų (arba mažiau nei 6 km/h) greičiu jis turėtų nukeliauti apie šešis tūkstančius kilometrų. Į kelionę išsiruošusį 69 metų Kenichi Horrie toli gražu nepavadintum nepatyrusiu. Šis nuolatinis jūros nuotykių mėgėjas - vienišius yra labai daug keliavęs tiek su pedalais minamu, tiek su saulės energija varomu laivu. Galbūt dėl to jis ir buvo išrinktas išbandyti šią naują bangomis varomą laivą, kurį suprojektavo mokslininkas Yutaka Terao iš Tokai University (School of Marine Science and Technology). Turbūt labai įdomu, o kaip gi jis veikia? Ogi laivo pirmgalyje įtaisytas ir panardintas iš dviejų metalinių plokštelių susidedantis mechanizmas, kurio sekcijos panašios kaip lėktuvo sparno. Esant bangomis šios plokštelės horizontalioje padėtyje sukasi. Iš pradžių jų priekinė dalis vandens jėgos pakeliama, o po to ji nusileidžia ir pastumia ją atgal. Šis judėjimas primena tarsi delfino plaukimą. Vis dėlto tai nėra nauja idėja. Pasak New York Times, pirmosios žinios apie bangų energiją naudojantį laivą siekia 1895 - uosius metus. Vėliau, 1988-aisiais tas pats Yutaka Terao su savo kolega Hiroshi Isshiki pagalba suprojektavo šio laivo prototipą. Tačiau daugiau niekas šioje pirmojoje, vienkorpusinėje versijoje tuomet nebepasistūmėjo. Vis dėlto Yutaka Terao neapleido savo idėjos ir pasirinko kitokį sprendimo būdą. Taip pasaulį išvydo katamarano modelio, dvikorpusinis Suntory Mermaid II (Kompanija Suntory yra viena iš projektų rėmėjų). Šis laivas sveria apie tris tonas, yra 9,5 metrų ilgio ir 3,5 metrų pločio. Nenumatytiems atvejams jame įmontuoti dar du klasikiniai motorai ir dvi burės.

Šis gamtos išbandymas greičiau primena gražų nuotykį. Mažai tikėtina kad toks plaukimo būdas labai paplis. Tačiau vien jau mėginimas yra girtinas, tuo labiau kad šiais laikais visuomenėje populiarūs nauji atsinaujinančios energijos būdai laivininkystėje tebėra reti (apie vieną iš tokių laivų mes esame rašę čia). Be to, kas žino, gal kūrybingiems inžinieriams ši patirtis duos naujų idėjų?

Parengė: Edita

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (0)