Automobilių rinka: nuo naujų investicijų iki sudėtingos ekonominės situacijos  (10)

Nors visos pasaulinės rinkos daugiau ar mažiau yra paliestos įsibėgėjančios ekonominės krizės, skirtingų regionų automobilių gamintojai skelbia apie visiškai priešingus ateities planus.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Ford“ investuoja 70 mln. svarų į variklių gamybą

„Ford“ pranešė apie naują investicinę programą variklių gamybos padalinyje Bridgende (Velsas, Didžioji Britanija), kur bus gaminami naujos kartos benzininiai, keturių cilindrų 1.6l varikliai su itin žema CO2 emisija.

Investicijos į šį gamybos padalinį siekia 70 milijonų svarų sterlingų, o darbuotojų skaičius pirmą kartą nuo padalinio įkūrimo prieš 28 metus augo iki 2000.

Per paskutinius penkerius metus į šį padalinį buvo investuota 315 milijonų svarų sterlingų. Ši papildoma investicija padidins padalinio gamybos apimtis iki 1 000 000 variklių per metus. „Welsh Assembly Government“ („Velso savivaldos asamblėja“) parėmė šį „Ford“ padalinį 13,4 milijonų svarų sterlingų.

Investicija į globalias technologijas

Naujieji 1,6l varikliai bus pradėti gaminti per artimiausius dvejus metus. Pasiūlydamas prieinamą ir aktualią technologiją, „Ford“ siekia patenkinti būsimus viso pasaulio klientų poreikius. Šie varikliai bus pirmieji iš naujosios kartos benzininių agregatų, vadinamų „EcoBoost“, ir turės turbinos bei tiesioginio įpurškimo technologiją.

„Ford EcoBoost“ benzininiai varikliai užtikrins ekonomiškumą ir mažas CO2 emisijas, nepakenkiant važiavimo savybėms. Tai bus alternatyva hibridiniams ar dyzeliniams varikliams.

Lyginant su didesnio litražo ir tokio pat galingumo dabartiniais varikliais, naujieji užtikrins ne tik puikias važiavimo savybes, bet ir 20 procentų mažesnes kuro sąnaudas, 15 procentų mažesnes CO2 emisijas.

„EcoBoost“ varikliai prisijungs prie taupių ir itin žemas CO2 emisijas turinčių dyzelinių variklių „Ford ECOnetic“ gamos. Su „ECOnetic“ varikliais šiemet pristatyti „Focus“ (115 g CO2/km), „Mondeo“ (139g) ir naujoji „Fiesta“ (98g). Naujasis „Ford Ka“ taip pat bus komplektuojamas su šiuo varikliu.

Bridgendo padalinio plėtra

„Ford of Europe“ prezidentas John Fleming sakė: „Džiaugiamės, turėdami galimybę ir toliau investuoti į gamybos padalinį Bridgende. Čia dirbanti komanda atlieka svarbų vaidmenį kuriant šiuos naujus variklius. Novatoriški sprendimai benzininių variklių technologijose užtikrins mažą aplinkotaršos lygį ir puikias eksploatacines ir vairavimo savybes. Tai esminės savybės, kurios atitiks klientų visame pasaulyje poreikius ateityje.“

„Ford“ padalinio Bridgende vadovas Graham Edwards pridūrė: „Esame daug jėgų reikalaujančioje ir konkurencingoje industrijoje, tačiau mūsų darbuotojai parodė, kad galime toliau progresuoti ir gauti naujų investicijų. Naujojo variklio kūrimo programa padės išsaugoti darbo vietas ir įgūdžius – komanda tam įdėjo daug pastangų. Jungtinė darbo taryba, regioninės ir nacionalinės sąjungos ir mūsų darbuotojai kartu su vadovaujančia komanda sunkiai dirbo, kad sukurtų naująjį variklį. „Welsh Assembly Government“ („Velso savivaldos asamblėja“) mums taip pat suteikė vertingą pagalbą ir paramą “.

Japonijos automobilių gamintojams smogė krizė

Visiškai kitokiomis nuotaikomis gyvena Japonijos automobilių pramonės atstovai. Portalas valstietis.lt rašo, jog Japonijos automobilių gamintojai pranešė apie darbuotojų atleidimą, gamybos mažinimą ir galimą naujų projektų "užšaldymą".

Kompanijos "Toyota" atstovai informavo, kad bus iš esmės peržvelgti gamybos planai, kuriuos neigiamai įtakoja pasaulinė finansų krizė. Pirminiais duomenimis, per šiuos metus šios kompanijos pardavimai sumažėjo 6,3 proc., o pelnas - 47,6 proc, praneša naujienų agentūra "RIA Novosti".

"Mūsų kompanija dar niekada nebuvo patekusi į tokią sunkią situaciją. Ji iš tiesų itin sunki", - teigė "Toyota" kompanijos viceprezidentas Micuo Kinosita (Mitsuo Kinoshita). Anot vieno iš šios kompanijos vadovų, "kalbant atvirai, situacija prastėja kiekvieną dieną ir sunku prognozuoti, kuriuo momentu ji galėtų stabilizuotis".

Atliktais skaičiavimais, iki kitų metų kovo kompanija tikisi gauti viso labo tik trečdalį anksčiau planuoto pelno. Jau dabar "Toyota" ketina sumažinti naujų gamyklų Brazilijoje, Indijoje ir JAV statybų tempus. Iki 2009-ųjų pavasario ši Japonijos automobilių gamintoja planuoja atleisti iš darbo 3 tūkst. darbuotojų.

Kita Japonijos automobilių gamintoja "Nissan" taip pat pranešė apie gamybos apimčių sumažinimą. Numatoma pagaminti 200 tūkst. automobilių mažiau, nei buvo suplanuota. "Nissan" buvo numačiusi pagaminti 3,85 mln. automobilių. Taip pat ši gamintoja iš darbo atleis 2,5 tūkst. darbuotojų, kurie dirba gamyklose JAV ir Ispanijoje, bei tūkstantį - Japonijoje.

"Mazda" kompanija taip pat ketina sumažinti automobilių gamybos apimtis 70 tūkst. automobilių nuo planuotų 1,12 mln. Automobilių prekybos asociacija paskelbė duomenis, kuriuose nurodoma, kad per šių metų spalį automobilių pardavimai krito 13,1 proc., palyginus su tuo pačiu praeitų metų laikotarpiu. Iš viso per spalį buvo parduoti 233,922 tūkst. automobilių - tai pats mažiausias parduotų automobilių kiekis per paskutinius 40 metų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (10)

Susijusios žymos: