2009 metų automobilių naujovių penketukas  (11)

Sveitainė Gearlog.com pristatė geriausių šių metų automobilių penketuką pagal ekonomiškumą. Automobiliai rinkti iš Detroite vykstančios Šiaurės Amerikos automobilių parodos dalyvių.


Tiesa, panašu, jog rinkimuose nedalyvavo mažos ir ultra mažos klasės automobiliai, tad išrinktų modelių charakteristikas reiktų lyginti tarp savos klasės atstovų. Tačiau vis tiek smagu, jog ir pakankamai prabangių modelių atveju ima jaustis energijos taupymo mada. Na, o pats penketukas išsirikiuoja taip:

Nr.1 Hibridinis Toyota Prius

Kurdama jau trečios kartos ir kol kas populiariausią hibridą pasaulyje „Prius“, „Toyotai“ teko užpatentuoti per 1000 naujų išradimų bei patobulinimų. Gerokai padidintas variklių efektyvumas, lengvesnės, mažesnės dalys su aerodinamišku korpusu sukuria dar efektyvesnį automobilį. Šimtui kilometrų tiek mieste, tiek užmiestyje šio erdvaus bei galingo automobilio kuro sąnaudos sieks vos 5,6 l/100 km.

Nr.2 Hibridinis „Honda Insight“

Pirmasis kompanijos „Honda“ bandymas „įšokti“ į hibridinių automobilių rinką buvo nesėkmingas. 1999 metais tuo pačiu vardu pavadintas dvivietis automobilis nepateisino vartotojų lūkesčių. 2010 metų modelis labiau primena pirmos kartos „Prius“, tačiau su šiek tiek tobulesne aerodinamika. Šį karta automobilis pilnavertis penkiavietis hečbekas, kuris savo pagrindinį konkurentą „Prius“ bandys nurungti keliais tūkstančiais dolerių mažesne kaina. Vienas esminių automobilio trūkumų yra tai, kad jis negalės važiuoti vien elektros varikliu taip, kaip tai daro „Prius“. Vidutinis kuro suvartojimas sieks 6,9 l/100 km. JAV rinkoje automobilis pasirodys balandžio mėnesį.

Nr.3 BYD F6 DM

BYD – mažai žinoma kompanija tikisi dar iki 2025 metų tapti didžiausia automobilių gamintoja. Gal tai tėra ambicinga savireklama, tačiau į šios kompanijos akcijas pinigus yra „įmerkęs“ ir geriausiu pasaulyje investuotoju laikomas Vorenas Bafetas. Na, tikėkimės, jog šis pirmasis stambus kompanijos bandymas bus sėkmingas ir Kinijoje įsikūrusi kompanija ras savo nišą.

Kompanija taipogi neslepia ir antrosios savo verslo pusės – akumuliatorių mobiliesiems įrenginiams gamybos. Šias technologijas sėkmingai pritaikius naujajame automobilyje išėjo išties neblogas kūrinys. Vienu įkrovimu automobilis vien dėl akumuliatoriuose sukauptos elektros energijos galės nuvažiuoti iki 100 km. Tuo tarpu su įjungtu nedideliu dyzeliniu generatoriumi atstumas padidės iki 400 km. Pusę išsikrovusios baterijos talpos iš elektros tinklo bus galima įkrauti vos per 10 minučių. Ypatingos šios kompanijos kuriamų akumuliatorių charakteristikos privertė ir kitas didžiąsias automobilių gamintojas tapti BYD partneriu bei užsisakyti akumuliatorius savo automobiliams.

Nr.4 Lexus HS 250h

Pirmasis vien hibridiniu modeliu leidžiamas „Lexus“ sukurtas pasinaudojus „Toyota/Lexus“ gamyklos sukurtomis dalimis. Šiame automobilyje sumontuotas keturių cilindrų hibridinis variklis. Tiesa, automobilis yra kur kas didesnis nei „Prius“, todėl ir kuro suvartojimas sieks apie 8,5 l/100 km.

Keisčiausia yra tai, kad šis „Lexus“ modelis taip smarkiai primena „Toyota Prius“, jog parodos dalyviai jau spėjo jam duoti naują vardą – „Lexus Prius“.

Nr.5 Mercedes-Benz BlueZero Concepts

Ir pabaigoje „Mercedes“. Šis keturvietis koncepcinis „Mersedeso“ modelis turi net tris numatomas konfigūracijas. Automobilį norima pagaminti varomą vien elektra, kurią suteikia kuro elementai, bei įkraunamo hibrido modelius.

Pirmuoju variantu vienu įkrovimu automobilis nuvažiuos iki 200 km. Visiškai užpildytais kuro elementais atstumas padidėtų ligi 400 km, o modelis su nedideliu dyzeliniu generatoriumi nuriedės net iki 600 km.

Praeis dar šiek tiek laiko, kol parodoje pristatyti automobiliai išriedės į gatves, tačiau tendencijos aiškios: pamažėle į rinką žengia elektriniai bei įkraunami hibridiniai modeliai, taigi gal dar po metų vyksiančioje parodoje išvysime dar daugiau ir dar pigiau eksplotuojamų automobilių.

Aut. teisės: alfa.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (11)