Lėktuvų variklių testai arba skrydžių pavojai (video)  (9)

Neseniai įvykusi Hadsono upės nelaimė, kuomet lėktuvas buvo priverstas nusileisti ant vandens įvyko dėl į lėktuvo variklius patekusių paukščių. Tokie susidūrimai nėra retenybė, varikliai kuriami su mintimi, jog panašūs nutikimai gali įvykti.

Šiuo atveju turboreaktyvinis variklis gali atlaikyti kelių nedidelių paukščių patekimą tarp menčių, tačiau esant didesniam paukščių būriui neišvengiamas nepataisomas gedimas.

Kad kuo geriau numatyti galimas susidūrimo su paukščiais pasekmes mokslininkai atkuria šią įvykių seką ant žemės – „šauna“ įvairius daiktus į besisukantį variklį. Kas vyksta variklio turbinoje, galima pamatyti šiame video intarpe:

 

Ne ką mažiau pavojų sukelia mentės atsipalaidavimas arba visiškas atsikabinimas variklio darbo metu. Ant greitai besisukančios mentės pritvirtinamas nedidelis sprogmuo, kuris variklio darbo metu sprogsta. Rezultatus galite pamatyti patys. Tokiu atveju tikimasi, jog variklis neišlakstys į šipulius, pažirusios dideliu greičiu skrendančios detalės neprakirs skylių fiuzeliaže ar lėktuvo sparnuose kur laikomas kuras.

Aut. teisės: alfa.lt

(0)
(0)
(0)

Komentarai (9)

Susijusios žymos: