Kibernetiniai saugumo žaidimai tampa įprastine JAV armijos kareivių parengimo programos dalimi  (4)

Praėjusį mėnesį vyko karinis žaidimas „West Point“: kadetų komanda per keturias paras turėjo sukurti kompiuterių tinklą ir apsaugoti jį nuo Nacionalinės saugumo agentūros („N.S.A.“) kompiuterių piratų, bandžiusių įsiskverbti į jų tinklą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„N.S.A.“ šią užduotį pasunkino įdiegusi į įrangą virusų – taip realūs kompiuterių piratai apkrėtė milijonus kompiuterių visame pasaulyje. Šios varžybos buvo tarsi paskutinis egzaminas: kadetai konkuravo su laivyno, oro pajėgų, pakrantės apsaugos, „Merchant Marine“ ir „Naval Postgraduate“ akademijų bei Oro pajėgų technologijų instituto („Air Force Institute of Technology“) komandomis. Kiekviena komanda buvo vertinama pagal tai, kaip sugebėjo sušvelninti „N.S.A.“ grėsmes.

Šis kibernetinis žaidimas – tai tik dar vienas kariuomenės pavyzdys, rodantis, kaip stengiamasi stiprinti apsaugą nuo kompiuterių atakų. Kompiuterių atakos yra tokios pat pavojingos ir rimtos, kaip ir bombonešių atakos ar komandiniai mūšiai. Beveik nėra amerikiečių karinio padalinio ar būstinės, kuri nebūtų užsakiusi analizės, aiškinančios savo misijų kibernetinių atakų riziką. Jeigu kompiuterių piratai įvykdytų ataką, jie galėtų pakeisti tinklo informaciją bei suvaržyti interneto ryšį.

Netoli Las Vego išsirikiavo daugybė neišsiskiriančių treilerių, kuriuose labiausiai motyvuoti JAV kompiuterių piratai leido savo dienas ir naktis, stengdamiesi ištirti kariuomenės kompiuterių tinklus ir panaudoti jų trūkumus. Šie kompiuterių piratai turi oficialų pavadinimą – „57-asis Informacijos agresorių divizionas“ („The 57th Information Aggressor Squadron“), kurio būstinė yra „Nellis“ oro pajėgų bazėje. Pernai armija įkūrė „Tinklo kovos batalioną“ („The Network Warfare Battalion“), į kurį tikisi būti paskirti daugelis kadetų. Tačiau kompiuterių ekspertų gretos šiame batalione vis dar mažos.

Gynybos departamentas („The Defense Department“) kasmet diplomus išduoda tik aštuoniasdešimčiai kibernetinės kovos mokyklų studentų. Gynybos sekretorius Robert M. Gates skundėsi, jog Pentagonui trūksta žmonių, galinčių dirbti šioje srityje. Pagal dabartinį Pentagono biudžeto projektą, per ateinančius dvejus metus tokių studentų skaičius turėtų padidėti 4 kartus.

Pentagonas stengiasi padidinti karinius pajėgumus organizuodamas kibernetinių kovų žaidimus, pavyzdžiui, „West Point“. Balandžio mėnesį vykusių pratybų metu pulkininkas Joe Adams kadetus mokė informacijos apsaugos.

„Mes mokėmės technikos, kurią naudoja kompiuterių piratai ir dabar stengsimės juos nugalėti, - sakė kadetas Joshua Ewing. – Šios strategijos nėra tik teorinės. Dauguma kadetų netrukus bus išsiųsti į Afganistaną“.

Vykstant kariniams išdėstymams kovos zonoje, pirmiausia reikia užtikrinti saugų interneto ryšį. Kariuomenės ekspertai turi atremti įprastą internetinį chaosą bei atakas, skirtas ryšių sistemos išjungimui.

Balandžio mėnesį vykusiuose žaidimuose kadetai turėjo atkurti informaciją, buvusią iš dalies sunaikintame kietajame diske. „Vienas dažnai naudojamas metodas, skirtas paslėpti tekstą, yra įterpti skaitmenines fotografijas“, - sakė kadetas Sean Storey, sugebėjęs surasti slaptus dokumentus.

Kiti kadetai, dirbantys su juo, stengėsi apsaugoti visą sistemą nuo „N. S. A.“ kompiuterių piratų atakų. Kadetas Derek Taylor teigė, jog šių laikų kariai pripažįsta, jog technologinė patirtis siekiant išgelbėti gyvybes yra tokia pat svarbi kaip ir brutali jėga. „West Point“ žaidime dalyvavę kariškiai į konkursą žiūri rimtai: kadetai, padėję įdiegti ir apsaugoti operacinę sistemą, visą savaitę ją nustatinėjo.

Brian McCord, dalyvavęs diegiant sistemą, teigia, kad jis buvo pasirinktas dėl to, jog jo parengtas projektas veikė „Linux“ operacinėje sistemoje. „Atrodo keista, kad armija naudoja „Linux“, tačiau ši operacinė sistema labai pigi ir lengvai pritaikoma“, - sakė jis.

Akademija, laimėjusi penkias iš devynių varžybų, gali laikyti direktoriaus taurės trofėjų, eksponuojamą netoli vokiečių „Enigma“ kodavimo mašinos, naudotos Antrojo pasaulinio karo metu. Slapta iššifruotas „Enigma“ kodas padėjo sąjungininkas laimėti karą. Ši mašina tarsi simbolis, pabrėžiantis lemiamą technologijų vaidmenį kare.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: IT žinios
(0)
(0)
(0)

Komentarai (4)