Pristatytas pirmasis pasaulyje komercinis vandeniliu varomas nepilotuojamas orlaivis  (1)

Rugpjūčio 11 dieną Vašingtone (JAV) vykusioje parodoje AUVSI pristatytas pirmasis pasaulyje komercinis tolimojo nuotolio vandeniliu varomas nepilotuojamas lėktuvas. "BlueBird Aero Systems" sukurtas elektra varomas "Boomerang" sveria 9kg, gali išsilaikyti ore iki 9 valandų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Energiją naujajam orlaiviui tiekia moderni vandenilio kuro elementų elektros jėgainė, kurią specialiai sukūrė Singapūro kompanija "Horizon Fuel Cell Technologies". 2kg sverianti energijos posistemė "Aeropak" gali suteikti 900Wh galią, taip ženkliai padidina skridimo nuotolį ir iki minimumo sumažina orlaivio matmenis ir jo skleidžiamą triukšmą. Nepilotuojami lėktuvai turi daug pritaikymo sričių. Jie naudojami karinėms reikmėms, visuomenės saugumui užtikrinti, gamtai stebėti, atmosferai tirti ir pan. Unikali "Boomerang" savybė - galimybė vykdyti tolimojo nuotolio misijas - bus ypatingai naudinga pasienio kontrolei, įvairios paskirties infrastruktūros priežiūrai ir aplinkos stebėjimo misijoms. Naująjį gaminį su integruota protonų apykaitos membrana (angl. proton exchange membrane, PEM) "BlueBird Aero Systems" kūrė 3 metus. Daugiausia laiko praleista kuriant tokias pagalbines sistemas, kaip hibridinė galios sistema galios tiekimui dubliuoti, kuro elementų aušinimo mechanizmas ir panašios technologijos. Kuro elementais varomų nepilotuojamų orlaivių skrydžiams licenziją jau yra suteikęs Izraelis; šios šalies ekspertų technologija yra vertinama kaip pasiekusi "brandumo" lygį. "Horizon Fuel Cell Technologies" kompanija yra žinoma kaip didžiausio energijos tankio PEM kuro elementų gamintojas. Jų pagrindu pagaminti kuro elementai savo savybėmis visa eile pralenkia tai, ką įmanoma sukurti naudojant pačias geriausias ličio baterijas. Didžiausią progresą kompanijos teigimu jai pavyko pasiekti pastaraisiais mėnesiais. Gamintojas taip pat teigia, jog dabar jų siūlomas produktas yra lengviausia ir kompaktiškiausia energijos saugojimo ir tiekimo sistema pasaulyje, idealiai tenkinanti mažų nepilotuojamų ir elektra varomų orlaivių energetinius poreikius. Elektra-vandeniliu varomi nepilotuojami orlaiviai suteikia daug naujų pranašumų – sumažintas jų skleidžiamas triukšmas, dydis, padidintas efektyvumas.

Šios pramonės šakos analitikai prognozuoja, kad nepilotuojamų orlaivių įsigijimo apimtys vien tik JAV išaugs iki 44 milijardų dolerių per metus. Remiantis kompanijos "G2 Solutions" atstovo Ron’o Stearns’o duomenimis, pardavimų apimtys augs, nes "nepilotuojamų orlaivių naudojimo žvalgybai potencialas yra neprilygstamas. Pasitelkus naująją kuro elementų technologiją, bus galima patobulinti visus jų parametrus - jie taps galingesni, lengvesni ir mažesni".   

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
Autoriai: Evaldas Greičiūnas
(0)
(0)
(0)

Komentarai (1)