Mašinų laikas. Kodėl kompiuterio pergalė – istorinis įvykis  (1)

Google programuotojai šioje diskusijoje padėjo tašką. Kad įveiktų žmogų „paskutiniajame žaidime“, kompiuteriai užtruko trumpiau nei 20 metų. Alphago naudoja mašininio mokymosi algoritmus ir sugeba savo žaidimą stiprinti kur kas sparčiau, už Deep Blue, sukurtą specialiai kovai su Kasparovu. Tai, ką demonstruoja Alphago turnyruose su žmonėmis (iki Lee Sedolo programa įveikė Europos čempioną), specialistai pagal sudėtingumą prilygina žmogaus intuicijai. Todėl Alphago – žingsnis į kokybiškai naują taikomųjų DI sistemų vystymo lygį.Charakteringa, kad turnyrą prieš pasaulio čempioną – žmogų inicijavo Google, pastaraisiais dešimtmečiais pakeitusi pažangiausios technologijų kompanijos vaidmenyje IBM. Kompanijos marketologai puikia suvokė savo kūrinio galią ir efektą, kokį visame pasaulyje padarys naujiena apie žmogaus įveikimą.

Tuo tarpu DI paremtų taikomųjų sprendimų naudojimas pasaulio technologijų korporacijų darbe tampa visiškai įprastu dalyku. Pavyzdžiui, Facebook juostą, rodančią jums būtent tuos draugų įrašus, kurie bus jums įdomiausi, faktiškai valdo programinis robotas. Funkciniu požiūriu tai ir yra tikras DI, ką bekalbėtų skeptikai. Marvinas Minsky'is tikriausiai mirė šypsodamasis: jis tapo realaus mašinų sukilimo pradžios liudininku. Mašinų, kurioms nereikia kariauti su mumis, nes mes patys perdavėme joms savo gyvenimo kontrolę – tiesiog neturime kitos išeities.

Marvinas Minsky'is tikriausiai mirė šypsodamasis: jis tapo realaus mašinų sukilimo pradžios liudininku

Žaidimai su visa turima informacija mašinoms nebeįdomūs – jie iš šių žaidimų išaugo. Koks gali būti kitas žingsnis? Kokius tikslus išsikels Google ir kitų kompanijų programuotojai po „paskutiniojo žaidimo“? Specialistai tvirtina, kad po go kompiuteriai užsiims pokeriu ir pasiek ten analogiškos sėkmės. Mašinos mokysis blefuoti, derėtis, rizikuoti ir vertinti savo oponentų elgesį. Šia prasme pokeris daug panašesnis į užduotis, kurias žmonės atlieka realiame gyvenime, kur niekas neturi visos informacijos apie tai, kas vyksta.

 
Kirilas Martynovas

Fi­lo­so­fi­jos moks­lų kan­di­da­tas, NRU HSE on­to­lo­gi­jos, lo­gi­kos ir pa­ži­ni­mo teo­ri­jos ka­ted­ros do­cen­tas

Tyrinėjant pokerį įgytus įgūdžius mašinos galės panaudoti darbui medicinoje, dalyvavimui derybose ir kiberatakų atrėmimui realaus, atviro pasaulio sąlygomis. Dabar pagrindinė pasaulio spaudos tema – intelektualinių darbo vietų robotizacija ir su tuo susijusi rizika prarasti darbą vidurinės klasės atstovams.

*Turnyro rezultatai:
  1. Kovo 9 d.:
    Pirma partija
    1:0
  2. Kovo 10 d.:
    Antra partija
    2:0
  3. Kovo 12 d.:
    Trečia partija
    3:0
  4. Kovo 13 d.:
    Ketvirta partija
    3:1
  5. Kovo 15 d.:
    Penkta partija
    4:1

Кирилл Мартынов
slon.ru

Aut. teisės: www.technologijos.lt

1 | 2

(36)
(2)
(34)

Komentarai (1)