Kažkada Uber autonominiai automobiliai buvo kompanijos ateitis ir visiems kėlė susidomėjimą. Dabar jie kelia vien galvos skausmą - kodėl viskas pasikeitė ir ką su jais daryti?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Talkatif 2018-08-23 20:35
Naivu tikėtis, kad keliuose nežus žmonės.
HardAxe 2018-08-23 22:37
tą žmogų reik atgaivint ir užmušt iš naujo. Apsvaigęs, be šviesų, draudžiamoj vietoj skersai kelio palindo po mašina ir tai sustabdė pasaulinį progresą.
Skeptikas 2018-08-24 09:54
O jei būtų nutrenkę tavo artimą, vaiką ? Sistema neišdirbta ir nėra ko jos kišti į viešuosius kelius, tam yra bandymų trasos. Autopilotų kūrėjai girdavosi, kad jų auto gali vairuoti automobilį geriau už bet kurį vairuotoją, mato tamsoje, reaguoja akimirksniu ir t.t.. Tesla mėgo girtis nuvažiuotais atstumais... Gyvenimo realybė parodė kas tiesa, o kas pagyros. Teslos įskaitoje bent trys mirtimi pasibaigusios avarijos kai mašiną valdė autopilotas. Nepaisant didelės pažangos, AI tebėra kūdikystės stadijoje. Pats Elonas atsisako robotų savo gamyklose, nes jų ribotumas labiau nei aiškus.
HardAxe 2018-08-24 11:12
Uberis nėra kaltas dėl avarijos. Taip, jis jos neišvengė, bet jis nesukėlė pavojaus aplinkiniams. Kiek per tą laiką žuvo žmonių nuo paprastų vairuotojų rankos? Kiek avarijų tesla išvengė per tą laiką? Niekada nebus taip, kad automobiliai važinės be avarijų, bet jeigu autopilotas padaro mažiau avarijų už paprastą vairuotoją, tai tegu tobulėja. Vairuojantiems žmonėms tobulėti jau nebėra kur, o AI dar turi tam erdvės. Ok, tegu apriboja jiem greitį iki 50km/h (nemirtinas greitis) ir paleidžia į miesto centrus, uždeda žalius švyturėlius. Po kelių metų jie bus saugesni už dabartines mašinas. Galim pradėt lyginti AI su ką tik gavusiu teises vairuotoju, ir jeigu jis bėgant metam tobulės ne blogiau už žmones tą naudą pajusim visi. AI kartą praėjęs kudikystės stadiją nebepradės vairuoti iš naujo, be patirties.
Skeptikas 2018-08-24 12:59
tai "mission impossible". Aš pats mielai norėčiau auto, kuris susirastų parkingo vietą, leistų man nusnausti kelionės metu ar parvežtų kai esu išgėręs, bet... AI per paskutinius metus neįtikėtinai sparčiai. Tačiau tikra to žodžio prasme AI neturime. Asimo robotas puikiai atrodo aplinkoje, kurioje buvo užprogramuotas, bet tik pakeisk aplinką ir Asimo ims krėsti nesąmones. Jei nori tobulėti - tegul tobulėja, bet ne žmonių gyvybių sąskaita.
HardAxe 2018-08-24 14:48
pagal ket taisykles toje situacijoje kaltas buvo pėstysis. Jeigu būtų sėdėjęs paprastas vairuotojas tai būtų eilinis įskaitinis auto įvykis. Ubet galėjo išvengti avarijos, tačiau tai nepadaro vairuotojo kaltu. Aš neturiu statistikos kiek km/valandų/posūkių nurieda tešla iki avarijos ir kiek 16-20m amžiaus vairuotojai. Nors būtų labai įdomu tokią pamatyti. Dabar remiuosi prielaidom, kad tešlos vairuoja ne blogiau už žioplą KET dalyvį.
Skeptikas 2018-08-24 16:53
puikiai susitvarko ištikus kitam manual nenumatytam atvejui. Tuo tarpu autopilotui vaizdų atpažinimas ar vienas kitam prieštaraujantys duomenys iš daviklių yra sunkiai įkandama užduotis. Dingęs GPS signalas, apledėjimas, pūga, vėjo gūsiai, žvėrys, kelio duobės, mašinos techniniai sutrikimai, etc. Visa eilė netikėtų situacijų kur kompiuteris "nebežino" ką daryti ir netikėtai nosį krapštančiam paduoda sudėtingą situaciją. Good luck !
lizunas 2018-08-24 17:21
Manau kitokia vizija turi būti. Techninių dalykų labai nenusimanau, bet keliuose turėtų būtų įmontuotas kažkoks bevielis duomenų perdavimas, kiekvienoje juostoje, lyg nematomas bėgis. Nei GPS reiks, nei greičio ženklų. Kamščiai, sustojusios mašinos puikiai matysis ir pnš... Kai automobilinis su GPS ir pnš tik važiuotų, čia jau utopija kažkokia...
HardAxe 2018-08-24 17:36
aš puikiai suprantu tuos skirtumus. Tik man gal mažiausiai rūpi nei kitiems ar problema "autopiloto vaizdo atpažinimo klaida" ar "vairuotojas buvo pavargęs" kai miršta žmogus. Jei vairutojas vairuoja 10% saugiau, tada toje zonoje autopilotų negalima naudoti, jeigu autopilotas vairuoja 30% saugiau, tada jie skatintini. Galbūt juos galima riboti tik tam tikrom zonom, etc (pvz pagal statistiką kažkur jie patikimi, kažkur ne). Realiai tuo konkrečiu atveju aš būčiau numygęs stabdžius, bet gal kitu atveju AI vairuoja geriau. Maltoj miršta <30 žmonių milijonui, lietuvo ~90. Tai galbūt pas mus autopilotai padėtų saugoti gyventojus, o maltoje juos reikėtų drausti. Labai sudėtingas klausimas be aiškaus atsakymo. Tešlos kaip tešlos, bet būtent šiuo uber atveju, mano manymu, viskas labai politizuota ir išpūsta.