Kada būtina keisti žiemines padangas?  ()

Automobilių padangos sensta eksploatuojamos ir dėl netinkamo sandėliavimo. Jų ilgaamžiškumui taip pat turi įtakos užteršimas, vairavimo įpročiai, temperatūra ir tai, kiek kartų buvo atliktas remontas. Tačiau žieminės padangos yra ypač jautrios dėl agresyvių žiemos sąlygų, žemos temperatūros.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kaip atpažinti žieminių padangų susidėvėjimą ar pažeidimą?

„Inter Cars Lietuva“ Padangų skyriaus vadovas Dmitrijus Murnikovas teigia, kad vairuotojas, per metus savo automobiliu nuvažiuojantis maždaug vienodą atstumą (pavyzdžiui, tarp 15 ir 20 tūkst. km), gali po kiekvieno žiemos sezono pamatuoti protektoriaus gylį. Tuomet jis galės apskaičiuoti, kad vidutiniškai per sezoną padangų protektoriaus gylis sumažėja, pavyzdžiui, 1,0–1,2 mm, ir žinos, kada jis pasieks saugų leistiną gylį (žiemos metų tai 3 mm).

„Padangų gamintojai rekomenduoja žiemines ir universalias padangas keisti jau tuomet, kai jų protektoriaus gylis pasidaro mažesnis nei 4 mm. Protektoriaus gylį vairuotojas gali patikrinti savarankiškai – pigiausią matuoklį galima įsigyti vos už kelis eurus“, – sako D. Murnikovas.

Vertėtų keisti ir tokias žiemines padangas, kurioms jau daugiau nei 10 metų. Jos gali gražiai atrodyti ir turėti gilų protektorių, bet sena guma kelia padangos konstrukcijos pažeidimo grėsmę. Kaip savarankiškai nustatyti padangos amžių? Jį galima sužinoti iš keturių skaitmenų kodo, užrašyto ant padangos šono: du pirmieji skaitmenys rodo metų savaitę, o du paskutiniai – metus. Pavyzdžiui, kodas 3516 reiškia, kad padanga buvo pagaminta 2016 metų 35-ą savaitę.

„Būtinai atkreipkite dėmesį ir į padangos išvaizdą: ar padanga neturi ryškių mechaninių pažeidimų išorėje, ant protektoriaus arba ant šono. Jie dažniausiai atsiranda po agresyvaus važiavimo nelygiu, prastos kokybės kelių arba kliudžius aštrų daiktą. Taip pat žiemines padangas būtina keisti, jei padangos vidinė briauna yra pažeista. Tai elementas, užtikrinantis be kamerinės padangos sandarumą. Padas tiesiogiai priglunda prie ratlankio briaunos. Jei padas yra pažeistas, padanga tikėtina leis orą, – aiškina D. Murnikovas.

Gamintojo rekomendacijos ir tinkama padangų būklė

 

Transporto priemonės gamintojo rekomendacijos yra labai svarbios. Pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į padangų tipą ir matmenis. Automobilio gamintojas dažniausiai nurodo, kokios padangos yra rekomenduojamos konkrečiam transporto priemonės modeliui.

„Šią informaciją galima rasti automobilio priežiūros instrukcijoje – knygutėje, kuri gaunama kartu su nauju automobiliu. Tinkamų padangų matmenų ir tipo parinkimas yra labai svarbus transporto priemonės vairavimo savybėms ir saugumui“, – tvirtina D. Murnikovas.

 

Pasak jo, svarbus yra ir protektoriaus susidėvėjimo rodiklis. Dažnai minėtoje knygutėje pateikiamos rekomendacijos dėl minimalaus protektoriaus gylio, kurį pasiekus padangas būtina keisti. Automobilių gamintojai dažnai nurodo konkrečias reikšmes, kurios skirtingos vasarinėms ir žieminėms padangoms. Šie nurodymai padeda užtikrinti optimalų vairavimą.

Priežiūros instrukcijoje taip pat gali būti pateikiama informacija, susijusi su padangų rūšimi, rekomenduojama konkrečioms klimato sąlygoms. Verta laikytis šių rekomendacijų, ypač regionuose, kuriuose žiemą klimatas yra atšiaurus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(5)
(0)
(5)

Komentarai ()