Automobilių pramonės ateitis keičiasi: šioje srityje kinų nebepavys niekas  (2)

Kinija nuo 2025 metų gamins tris kartus daugiau elektromobilių baterijų negu visas kitas pasaulis kartu sudėjus. Į klausimą, kodėl kinai taip smarkiai pabėgo šioje srityje ir ką daryti kitiems, atsakoma „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Bloomberg“ apie tai pasakoja per didžiausio pasaulyje automobilių baterijų gamintojo CATL pavyzdį. Tai viena didžiausių Kinijos kompanijų.

Neseniai Vokietijos Tiuringijos žemių valdžia pasirašė susitarimą su kinais, kad jie įsteigs savo kompaniją, kuri gamins baterijas. Ironiška, nes būtent Vokietijoje prieš beveik 150 metų Karlas Bencas (Karl Benz) sukūrė pirmą automobilį pasaulyje, o dabar kinai čia atidarys gamyklą, kurios vokiečiai neturi, bet ji gyvybiškai svarbi ateities automobiliams.

Tai bus didžiausia baterijų gamykla Vokietijoje, kuri tieks baterijas daugeliui Vokietijos automobilių gamintojų.

Šiuo metu Vokietijoje kas septinta darbo vieta priskiriama automobilių pramonei. Ši pramonė šaka sudaro penktadalį viso Vokietijos eksporto ir ji tampa pakankamai smarkiai priklausoma nuo paprasto dalyko – baterijų, kuriomis pati apsirūpinti negali, todėl tenka tartis su Kinija.

Anot „Bloomberg“, tai įrodymas, kad automobilių pramonė, kuri visą laiką buvo šalies variklis, kažkur užstrigo ir kažko nenumatė. Ne todėl, kad vokiečiai nesugeba pagaminti gerų ir geidžiamų automobilių, bet todėl, kad nesugebėjo nuvesti šalies į naują amžių.

Vokiečiai neturi baterijų technologijos, kuri patenkintų rinką, todėl tenka nusilenkti ir prašyti malonės iš vienų didžiausių konkurentų – kinų. Ne tik vokiečiai, ne tik Europa, bet ir visas pasaulis nespėjo įšokti į nuvažiuojantį traukinį, kurį dabar užtikrintai valdo Kinija.

Kai kinas Zeng Yuqun prieš 24 metus įkūrė CATL kompaniją, niekas negalvojo, kad automobilių pramonė taps itin priklausoma nuo baterijų, o štai dabar ši įmonė yra didžiausia baterijas gaminanti kompanija pasaulyje, nuo kurios priklausomos ištisos šalys.

 

Nors baterijos buvo išrastos dar 18-ame amžiuje, tikras jų atgimimas prasidėjo tada, kai mokslininkai išrado ličio jonų baterijas ir prasidėjo naftos krizė. Tada imta skubiai ieškoti alternatyvų tradiciniams degalams ir mokslininkai atsigręžė į elektrą. Beje, už ličio jonų akumuliatorius trys chemikai gavo Nobelio premiją.

Z.Yuqun tarsi numatė ateitį ir įkūrė kompaniją, kuri ėmėsi ličio jonų akumuliatorių verslo, labai greitai, vos per dvejus metus, ji pardavė baterijas dviems milijonams elektronikos įrenginių.

Viskas prasidėjo nuo buitinės elektronikos, o pirmus akumuliatorius elektromobiliams kompanija pradėjo gaminti prieš 17 metų, jie buvo vieni pirmųjų pasaulyje.

Norėdami vystyti savo technologijas, kinai ėmė pirkti technologijas ir patentus, kurie leido tobulinti baterijas. Tada jie buvo vieni iš vos keleto Kinijos kompanijų, kurios leido milijonus dolerių, investuodamos į technologijas, nes tuo metu šioje šalyje daugelis technologijas vogdavo ir kopijuodavo.

 

Maždaug prieš 12 metų Kinijos valdžia ėmė dotuoti šalyje gaminamus elektromobilius su čia pat pagamintomis baterijomis. Štai čia ir sužydėjo CATL, kuri per gerą dešimtmetį tapo didžiausiu baterijų gamintoju pasaulyje, tiekiančių baterijas visiems automobilių gamintojams, tarp jų net ir „Teslai“.

Įmonė turi gamyklas keliose pasaulio šalyse, bent tris turi ir Europoje, tai leidžia jiems diktuoti savo sąlygas automobilių gamintojams ir vargu, ar kas nors artimiausiais metais bent šiek tiek prisivys šį monstrą.

Be to, CATL savininkai yra vieni turtingiausių žmonių Kinijoje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Žinių Radijas
(8)
(3)
(5)

Komentarai (2)