Kaip „Continental“ koncepcinės technologijos pritaikomos serijinėms padangoms  ()

Didžiausiose automobilių parodose, tokiose kaip „IAA Mobility“, „Continental“ nuolatos pristato pačias pažangiausias technologijas. Vienas iš svarbiausių gamintojo tikslų yra tvarumas. 2021 metais „Continental“ pristatė koncepcines „Conti GreenConcept“ padangas, kurios buvo pagamintos iš žemės ūkio atliekų išgautos silikos, poliesterio iš perdirbto PET plastiko ir kitų atsinaujinančių bei perdirbtų žaliavų. O šiandien „Continental“ daugelį šių technologijų jau naudoja serijinėms padangoms gaminti – pernai buvo pristatytos tvariausios serijinės padangos rinkoje „UltraContact NXT“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Tvarios inovacijos turi būti kelyje, o ne parodose. Mes siekiame, kad koncepcinėse padangose pristatytos naujovės ir inovacijos būtų įdiegtos ir pradėtos gaminti kuo greičiau, be kompromiso saugumo ir savybių sąskaita. Mes esame pirmieji, kurie serijinėms padangoms panaudojo tokias technologijas kaip perdirbtas PET plastikas. Taip pat buvome pirmieji padangų gamintojai, pristatę modelį, kuris turi itin didelę dalį atsinaujinančių ir perdirbtų medžiagų. Tuo mes patvirtiname savo žodžius siekiant didesnio tvarumo pasaulyje“, – sako Jorge Almeida, „Continental Tyres“ Tvarumo padalinio vadovas.

Poliesteris iš plastiko butelių: nuo koncepcijos iki serijinės gamybos vos per metus

Plastikiniai PET buteliai dažnai patenka į atliekų deginimo gamyklas arba sąvartynus. Naudodama „ContiRe.Tex“ technologiją, „Continental“ su partneriais iš perdirbtų plastiko butelių pagamino aukštos kokybės poliesterio gijas padangoms. Priklausomai nuo dydžio, vienai padangai galima pakartotinai panaudoti nuo devynių iki penkiolikos plastiko butelių. Šie buteliai yra surenkami išskirtinai iš tų regionų, kuriuose nėra uždaro perdirbimo ciklo.

Be to, ši technologija serijinei gamybai buvo pritaikyta greičiau nei per metus. Tai itin svarus pasiekimas, kadangi be gamybos procesų keitimo gamyklose, naujų žaliavų naudojimas yra didelis iššūkis padangas kuriantiems „Continental“ inžinieriams ir medžiagų ekspertams. Juk tik tada, kai visos medžiagos puikiai dera tarpusavyje, padangos pasižymės maksimaliu saugumu, energijos taupymu, atsparumu ir dideliu našumu.

Serijinėms padangoms naudojama iki 65 proc. tvarių medžiagų

„Conti-Re.Tex“ technologija taip pat prisideda prie to, kad šiandien „UltraContact NXT“ yra vienos tvariausių serijinių lengvųjų automobilių padangų rinkoje, gaminamos naudojant ypač daug tvarių medžiagų. Daugelis padangoje esančių technologijų buvo pristatytos „Conti GreenConcept“ koncepcinėse padangose 2021 metų rudenį „IAA Mobility“ parodoje, o serijinė šių padangų gamyba pradėta 2023 m. liepos mėn. Lusado mieste Portugalijoje.

 

Turėdamos iki 65 procentų atsinaujinančių, perdirbtų ir sertifikuotų medžiagų, serijinės padangos apjungia didelę tvarių medžiagų dalį su maksimaliu saugumu ir našumu. Visų dydžių padangos pelnė aukščiausią ES padangų ženklinimo („A“) pasipriešinimo riedėjimui, stabdymo ant šlapios dangos ir išorinio triukšmingumo įvertinimą. Iki 2030 m. „Continental“ savo padangose siekia naudoti daugiau nei 40 procentų atsinaujinančių ir perdirbtų medžiagų, tad „UltraContact NXT“ yra svarus padangų gamintojo žingsnis siekiant ambicingų tvarumo tikslų.

Inovacijos visoje vertės grandinėje

2023 m. „IAA Mobility“ parodoje pristatyta „Conti CityPlus“ technologija didina padangų energijos naudojimo efektyvumą iki 10 procentų. Tai pasiekiama optimizuojant padangų savybes miesto eisme dažnai sustojant ir pajudant – šios padangos leidžia sumažinti degalų sąnaudas ir CO2 emisiją automobiliams su vidaus degimo varikliais, o elektromobiliams – padidinti nuvažiuojamą atstumą. Artimiausiu metu šią naujausią „Continental“ technologiją taip pat ketinama pritaikyti serijinių padangų gamyboje.

Sistemingai judant didesnio tvarumo link

 

„Continental“ nuolat stengiasi kurti vis pažangesnes technologijas ir tvarius gaminius bei paslaugas visoje vertės grandinėje – nuo tvarių medžiagų naudojimo iki nebenaudojamų padangų perdirbimo. Iki 2030 metų padangų gamintojas savo padangose siekia naudoti daugiau nei 40 procentų atsinaujinančių ir perdirbtų medžiagų, o vėliausiai iki 2050 m. padangos bus gaminamos iš 100 procentų tvarių medžiagų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(1)
(0)
(1)

Komentarai ()

Susijusios žymos: