„Continental“ daugiau nei 120 metų siūlo racionalų padangų sprendimą  ()

Aukščiausios klasės padangų gamintojas „Continental“ sunkvežimių ir autobusų padangų restauravimą naudoja daugiau nei 120 metų – pirmą kartą ši technologija buvo pristatyta dar 1903 metais ir nuo tada šis procesas leidžia taupyti žaliavas ir mažinti išlaidas, kasmet atnaujinant daugiau nei milijoną padangų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Fraunhoferio aplinkosaugos ir energijos technologijų instituto atlikto tyrimo duomenimis, atnaujintos padangos CO2 emisiją sumažina iki 50 procentų, palyginti su naujomis padangomis. Perdirbtų ir atsinaujinančių žaliavų kiekis restauruotose padangose gali siekti iki 85 proc., o tokios restauruotos padangos sukibimu ir saugumu nenusileidžia naujoms padangoms.

„Daugiau nei 120 metų esame sunkvežimių ir autobusų padangų restauravimo technologijų lyderiai, – sako Jorge Almeida, „Continental Tyres“ Tvarumo padalinio vadovas. – Restauruojant padangas taupomos žaliavos ir mažinamos sąnaudos – tai yra puikus sprendimas tiek transporto priemonių parkų operatoriams, tiek ir tausojant aplinką ir išteklius.“

Seno pavertimas nauju: karštas ir šaltas protektoriaus restauravimas

Be kitų elementų, padangos turi karkasą ir protektorių. Ir kai padangos karkasas dar yra tinkamas naudoti, jų protektorius dažniausiai būna nudilęs. Remiantis pramonės ataskaitomis ir praktiniais padangų gamybos tyrimais, 2022 metais maždaug 70 procentų sunkvežimių ir autobusų padangų buvo tinkamos restauruoti.

Restauravimo metu ant protektoriaus (naudojant karštą restauravimo metodą – ir padangos šoninės sienelės) likusi guma yra nuvaloma, taip paruošiant karkasą antram ir netgi trečiam padangų naudojimo laikui. Karštojo restauravimo proceso metu yra visiškai nuvalomas padangos karkasas, ant kurio liejamas naujas gumos mišinys – „Continental“ šį procesą vadina „ContiRe“. Atliekant šaltą restauravimą, „Continental“ žinomą kaip „ContiTread“, ant poliruoto karkaso uždedamas iš anksto vulkanizuotas padangos protektorius. Įprastai maždaug 70 procentų originalios padangos medžiagų gali būti pakartotinai panaudota tiek karšto, tiek šalto restauravimo metu.

Žiedinės ekonomikos plėtra

 

Padangų restauravimas yra „Continental“ pažangių žiedinės ekonomikos sprendimų pavyzdys. Šis procesas padeda mažinti poveikį aplinkai, nes jo metu žymiai mažiau sunaudojama vertingų žaliavų, pvz., žalios naftos, natūralaus kaučiuko ir vandens. Be to, restauravimas padeda taupyti CO2 emisijas, kadangi sunaudojama iki 70 procentų mažiau energijos, palyginti su naujos padangos gamyba. O tai, kad daug karkasų galima naudoti pakartotinai, leidžia mažinti išlaidas.

 

„Continental“ nuolatos tobulina novatoriškas technologijas ir tvarius gaminius bei sprendimus visoje vertės grandinėje – nuo tvarių medžiagų tiekimo iki nebenaudojamų padangų perdirbimo. Bendrovė taip pat naudoja padangų pirolizę ir siekia, kad vėliausiai iki 2050 metų būtų iš naujo panaudojama iki 60 procentų padangų gamybai reikalingų medžiagų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(2)
(0)
(2)

Komentarai ()

Susijusios žymos: