„Neste“ laboratorijos vedėjas paaiškino, kas bus, jei kovodami su šalčiais dyzeliną atskiesite benzinu  (7)

Šąlant orams dyzelinių automobilių vairuotojai ima ieškoti būdų, kaip palengvinti automobilio užvedimą. Vienas siūlomų sprendimų – įpilti į baką šiek tiek benzino. Tačiau ar tai išties veikia?


Visi šio ciklo įrašai

  • 2015-11-02 „Neste“ laboratorijos vedėjas paaiškino, kas bus, jei kovodami su šalčiais dyzeliną atskiesite benzinu  (7)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Įdomu tai, kad šis klausimas vis dar kyla vairuotojas ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Europos šalyse. Ypač tose, kurios labiau nutolusios į šiaurę.

Teiraujasi ir suomiai

Viename didžiausių Europoje naftos perdirbimo įmonių kompleksų netoli Porvo miesto įsikūrusios „Neste“ gamyklos variklių laboratorijos vedėjas Aris Engmanas sakė, kad to bent keletą kartų per metus jo teiraujasi ir patys suomiai.

„Keletą kartų per metus vis tiek atsiranda kas manęs klausia, kiek jis galėtų įpilti benzino“, – juokėsi pašnekovas.

Tokiais atvejais jis visada atsako: niekada to nedarykite. Anot inžinieriaus, tokį sprendimą buvo galima taikyti aštuntajame dešimtmetyje, tačiau „common rail“ ir kitos naujos sistemos to jau visiškai netoleruoja.

A. Engmanas pasakojo, kad į dyzeliną patekęs benzinas sugadins aukšto slėgio siurblį ir purkštukus, o tai automatiškai reiškia labai brangų remontą.

Kitaip nei dyzelinas, benzinas neturi tepumo savybių, taip pat garuoja gerokai greičiau, todėl pirmiausia bus pažeistas siurblys. Dėl trinties atskilusios smulkios dalelės pateks į sistemą ir užkimš purkštukus.

Kas nutinka varikliui?

Variklių laboratorijos vedėjas sakė, kad padariniai gali būti pastebėti ir po ilgesnio laiko.

„Įpylėte benzino, ir kurį laiką automobilis gali puikiai važiuoti, tačiau po dviejų ar penkių tūkstančių kilometrų galite visiškai sustoti“, – sakė A. Engmanas.

Kietosios dalelės degalų tiekimo sistemoje iš pradžių sukelia nedidelį detalių dėvėjimąsi, tačiau pažeidimų mastas labai greitai auga.

Anot pašnekovo, tokiais atvejais dažnai nutinka taip, kad vairuotojas, pamatęs užsidegusią variklio gedimo lemputę, važiuoja į servisą ir tik ten sužino, kad jo laukia labai brangus remontas.

Kuo naujesnį automobilį vairuojate, tuo daugiau problemų turėtumėte į dyzeliną pripylę benzino.

Atsitiktinai patekęs nedidelis kiekis nebus žalingas, tačiau, kaip paaiškino suomių specialistas, 50 litrų talpos degalų bake užtektų į dyzeliną įpilti vos penkis litrus benzino, ir variklis gali sustoti.

Reikia didelio kiekio

O būtent tokia proporcija, A. Engmano teigimu, yra reikalinga tam, kad šaltu oru padidintumėte dyzelino stingimo temperatūrą.

Lietuviams, kuriems vis dar kyla pagunda išbandyti šį „receptą“, primenama, kad naujesnės kartos dyzelinių modelių remonto kaina, sugadinus degalų tiekimo sistemą, prasidėtų maždaug nuo 800–900 eurų.


 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Saulius Rinkevičius
(55)
(3)
(52)

Komentarai (7)