Atidaryta gigantiška gamykla Nevados dykumoje: jei planas pavyks, tai bus mirtinas smūgis tradiciniams automobiliams (Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

immortallt 2016-07-28 13:30
Straipsnyje nerašo, kad statyba buvo paspartinta dviem metais. Taip pat maksimalus pajėgumas visgi paaiškėjo, kad yra dar 4 kartais didesnė, nei pradžioje teigta. Tačiau, tai geriausiu atveju atsikastų 2% automobilių pramonės. Jau žymus konkurentas, bet ne gigantas.
T 2016-07-28 13:33
Na paziuresim, as tuo labai skeptiskas. Jauciu, po isankstyniu uzsakymu ivykdymo gamykla merdes. Manau licio bateriju kainos liuto dali sudaro litis, cia netinka ta salyga, kad ivedus darbo pasidalinima ir konvejerine gamyba, ju savikaina turi sumazeti.
immortallt 2016-07-28 13:57
T, deja ne litis Kai pradės gaminti, Model 3 užsakymų padaugės. Ne visi nori pirkti katę maiše. Taip pat turės kur mažinti kainą. Asmeniškai planuoju ateityje nusipirkti Tesla M, ypač jei liks dar parkingo lengvatos - atsipirks greitai mašina lyginant su devėta VDV.
Audrius 2016-07-28 14:11
Tesla yra viena is akciju, kurias pirkciau 15-20-ciai metu. Nerealiai aiski vizija ir strategija kaip tai pasiekti. Plius, lyginant su kitais autogamintojais, nera jokios inercijos ir vidiniu interesu testi VDI gamyba. Beje, Tesla M, cia mocas? Nesu apie toki girdejes..
T 2016-07-28 14:20
immortallt Namanau, kad tu ieini i 1 proc turtingiausiu Lietuvos gyventoju, kurie gali uz automobili pakloti 100 000 eur. Beje, kas tiek gali sumoketi, tam nerupi parkingo kaina.
vanduo4 2016-07-28 14:23
- Sakyčiau tai ne tik smūgis "tradiciniams automobiliams", tai ženklas artėjančiam smūgiui naftos produkciją eksportuojančioms šalims. - Tai bus tikras smūgis, nes perėjimas nuo naftos prie atsinaujinančių energijos šaltinių bus žaibiškas - Europa tam ruošiasi netgi teisiškai, o JAV ruošia gamybinius pajėgumus.
aurimokas 2016-07-28 14:40
Taip jau ima ir puola visi savo devetus automobilius uz 3k EUR keist i elektronikos prifarsiruota automobili uz 70k EUR kuris isjungus kondicionieriu, lempas, radija, nekraunant telefono ir laptopo, bei vaziuojant ne daugiau 70 km/h greiciu nesugeba nuvaziuot is Vilniaus i Klaipeda ir grizt atgal su vienu ikrovimu (VDV analogas vienas pilnas bakas kuro). Turi butinai planuot marsruta per kazkokius uzkampius kur tau visiskai nereikia vaziuoti ir dar sedet ten 4 valandas ir rukyt. Neje, kiek tu stoteliu Lietuvoj? 10? Ir praktiskai visos Vilniuj, Kaune, Klaipedoj. Jeigu as gyvenu Zarasuose ir isigysiu Tesla. Kokios man lengvatos, kur galesiu kasdien automobili krauti?
Audrius 2016-07-28 14:49
dar naudoji sena nokia? ar nauja smartphon'a? zinai, su sena nokia, tai viena karta pakrovei ir vaikstai savaite, o dabar, speju kas nakti krauni, bet visvien naudoji, ane? tas pats ir su tesla, tik ten ne 5x, o mazdaug 2x karto maziau laiko batarke lyginant su VDV, kas siaip visiskai okay normaliam gyvenimui, nebent po 500km kasdien reik nuvaziuot. Bet lyginant visus kitus parametrus, tesla yra galva auksciau nei bet kokia kita VDV masina.
immortallt 2016-07-28 14:53
Atsiprašau, ten ne Tesla M, o Tesla Model 3 turėjo būt, mintis užstrigo ir nepataisiau Reiktų pirma pasižiūrėti, kad Tesla Model 3 nekainuoja 100,000€. Turėtų kainuoti US$35,000. Pagal makrorpognozes ir tikėtiną šiokį tokį pigimą po 3-4 metų tikiuosi Eurais su PVM atsieis €40,000-45,000. Užtat nereikia pilti kuro, iki to laiko gal jau pilnai veiks Tesla autopilotas, tad automobilis kai man jo nereikia galės dirbti. Aišku, jei jau galės pats vežioti, gal visai nebus reikalo jo pirkti. Tame ir įdomumas, Tesla sukuria dar niekur nematytas inovacijas. Už parkingą per 7 metus laisvai gali suploti €12,000. Senamiestis, kiekvieną dieną. Audrius, Tesla akcijas nelabai dabar jau beverta pirkti. Jos tiek subrangusios visų tikėjimu, kad jos bus itin pelningos, kad dabar reikia nerealių augimų, kurių net pati Tesla kompanija nepateikia kaip tikėtinų, kad akcijos būtų bent kiek pelningos. Viskas paremta labai aukštais lūkesčiais, kaip ir Apple akcijas. Gera kompanija, tai nereiškia, kad akcijos geros. Aurimokas, kad nekainuos elektromobiliai 70k eurų po ~4 metų. Toyota yaris neįveikia 500km su pilnu baku. Jau kokius 6-7 kartus bandžiau. Nu reikia vilktis autostradoje 90, kad įveikti. 4h sedėt? Nu kam pezėt nesąmones? 30min pakrauna 70-80% bako. Ir važiuoji dar ~400km jei iki 80% krauni. Ir laisvai įveikia atstumą tarp Klaipėdos-Vilniaus važiuojant 120. Tiesa, tuo tarpu jau panašu greit galėsi ir miegoti, kol kas dar reikia prižiūrėti. Kiek stotelių Lietuvoje buvo prieš 2 metus? 0. Kiek dabar? Berods jau 20. Darom prognozę, kaip Lietuvos populiaciją prognozuoja - dar po 4 metų bus da**ja stotelių. Viskas vystosi, ir vystosi sparčiai. Kas tau liepė pirkti Tesla ar kitą elektromobilį? Niekas. Nenorėsi - nepirksi. Aš kalbėjau apie save. Kiti pirks, nes ir stotelių bus daug, ir kaina elektromobilių susilygins su VDV. Ir reikalavimai VDV 2020 dar griežtėja emsijų ribojimai CO2 nuo 130g/km iki 90g/km - reikės daugiau aliuminio naudoti, brangesnes technologijas kišti ir realiai net gali elektromobiliai likti pigesni + nėra kam gesti, priešingai nei VDV.
Audrius 2016-07-28 15:15
sutinku, kad siai dienai, akcijos stipriai pervertintos, uztad ir pirkciau minimum 15-kai metu. Sianien Teslos market cap apie 33 Mlrd USD. Jei tesla padaro pilnai autonomines masinas (link ko jie greitai juda), kuriu, kaip pats sakai, net nebutina pirkt, kad naudotis-ji iskart paiima Uber rinka (Uber market cap apie 2x Tesla) ir daug daugiau. Plius, tesla ir toliau tik ples ir tobulins tiek savo produktu (batarkes namams, masinos, truck'ai) tiek serviso (krovimo stoteles, ateity-tesla ride on demand), tiek financinius produktus-masinu isperkamoji nuoma, siaip nuoma, ir pan. Jei sudesim Uberi, Toyota, batarkiu gamyba kitiems autogamintojams + naujas paslaugas, tai manau, visai realu tiketis, kad uz 15+ metu teslos market cap. kai nieka gali buti 500mlrd+. Del to ir pirkciau.
kernel_panic 2016-07-28 15:48
"Mirtinas smūgis" - kiek per stipriai pasakyta. Visuose kontekstuose. Žaibiškai niekas nevyksta. Bus tam tikras pereinamasis laikotarpis, kuris jau yra prasidėjęs. Ta pati Norvegija žada uždrausti VDV 2025m. Taigi - ne rytoj, ne po ryt, o dar už gerų 7 metų. Ir tai tik viena šalis, kas reiškia, kad kitur perėjimas prie elektromobilių nebus toks greitas ar motyvuojantis. Ir tai tik šnekant apie europą ir šiaurės ameriką, o kur dar visa likusi pasaulio dalis, kuri sėkmingai po šiai dienai drožia 1988m Toyota Hilux'us... Derėtų nepamirši, kad elektromobilis - tai irgi automobilis. Kas reiškia, kad klasikiniai gamintojai turi daug esamų technologijų, kurias gali greitai pritaikyti naujo tipo varikliui: kėbulai (oro tuneliai etc.), interjeras, važiuoklė, elektronika. Autopiloto nebūtina daryti patiems, yra tam tikrų komercinių sprendimų, kaip kad nvidia drive. Neabejoju, jų atsiras dar. Juos tik reikia toliau develop'inti. O kur dar visokiausi "test facilities", galu gale - salonu tinklai. Didžiausi VDV gamintojai turi sukaupę kapitalo, jie turi pakankamai resursų per trumpą laiką pakeisti variklių techninę bazę. Taip pat klasikiniai gamintojai turi susikurtus brand'us ir jų įvaizdį - kaip sakoma, mersas ir afrikoj mersas. Tam tikra prasme, jiem pereiti prie elektromobilų bus daug lengviau, nei Teslai teko sukurti jį iš naujo. Baterijas gaminti patiems irgi nebūtina - galima pirkti iš trečiųjų šalių. Aš nesidomiu gigfactory reikalais, bet nenustebčiau, jeigu jie gamintų baterijas ne tik sau - kas yra visiškai logiška. Viską apibendinus - kažkokios revoliucijo nelaukčiau. Tai bus daugiau technologinis procesas, trunkantis ne vienerius metus. Klasikiniai VDV gamintojai, bent jau didieji, esant reikalui, persiorganizuos. Tai, kad dabar Teslos automobiliai pažangiausi nieko nuostabaus, nes esami VDV atstovai neskiria tiek dėmesio ir resursų savo elektromobilių linijoms. Kas kaip ir logiška - kam kokiam BMW'ui sitpriai developinti savo i-seriją, jeigu dyzelinius X5'tus ir 5serijas visi graibsto, ypač JAV...
kukulis4 2016-07-28 16:05
As irgi apie elektromobili galvoju kaip apie realia perspektyva keliu metu begyje. Pries metus pirkau nauja automobili, ir sumokejau apie 26k eur. Jeigu ekonomines tendencijos Lietuvoje isliks panasios, reiskiasi mano alga kils, automobiliu kainos kris, tuo paciu elektromobiliai tobules. Reikai nepamirsti konkurencijos. Nors Tesla ir yra neabejotinas lyderis, bet yra ir neblogu konkurentu. Visumoje, 4 ar 5 metu begyje matau realias perspektyvas persest i apie 40k eur kainuojanti, kokius 600-700km vienu ikrovimu nuvaziuojanti, nebutinai pats save pilotuojanti elektromobili.
Audrius 2016-07-28 16:13
@kernel_panic na, nebuciau toks tikras, kad esami gamintojai yra geresnej pozicijoj ieiti i elektramobiliu rinka nei tesla. O tiksliau, tai esu visiskai tikras, kad taip nera. Versle galioja labai paprasta taisykle-tavo didziausias pranasumas yra ir tavo didziausia blogybe (nu kazkas panasaus). Ir ji ypac galioja, kai eina kalba apie nauju technologiju eras. Del sitos taisykles IBM nesugalvojo Windows ir MS Office, Microsoft neismaste internet search, Google nesugalvojo socialiniu tinklu, Facebook'as visu zinuciu apsu, Sony neismaste ipod'o ir t.t. Visos sitos kompanijos turejo milziniskus resursus, visus planetos protus, rinkos pozicijas ir visa kita. Del tos pacios taisykles bankrutavo Kodak, Nokia ir GM. Del to, beje, visas pasaulis varvina seile del Tesla Model S, o ne Audi Model S. Griztant prie masinu gamintoju, pvz vokietijoj by law darbininkai turi stipria reprezentacija visose valdybose. Issivaizuok, dabar bmw nusprendzia stipriai restrukturizuotis i elektramobilius. Tai reikstu, kad nebereikia tukstanciu VDV, pavaru dezes, ismetimo sistemos, tepalu, sankabu, pompu pompeliu, siurbliu ir t.t indzinieriu, surinkeju, projektuotoju + nereik istisu departamentu vadovu, valdybos nariu. Tu manai zmones taip lengvai atsisakytu 200k plius per metus algos vardan kompanijos sviesaus rytojaus? Neatsisakytu. Tokios kompanijos yra kaip gerai isibegeje tankeriai, joms pakeisti krypti labai sudetinga. Todel BMW ir kiti gigantai dar ilgai gamins ir VDV ir elektramobilius.Kol taip bus Tesla visiems kraus malku, nes ju vizija, short term ir long term strategija, komanda, marketingas ir del to produktai bus maksimaliai susifokusave i elektramobilius, o ne 40% dyzeli 50% benza ir 10% iskastruotiems bmw i3. plius dar zmogiskieji resursai. Issivaizduok baigei MIT indzinerija ir nori dirbti kuriant ateities elektramobilius. Kur tu eitum dirbti? Kurti vieno is 100 bmw modeliu, t.y. bmw i divizija? Ar prisidetum prie pasaulio keitimo Tesloje?
kernel_panic 2016-07-28 16:29
Aš manau kiek kitaip. Pirmiausiai, tai Tesla neturi tiesioginio konkurento šiai dienai. Apskritai, Tesla neturi realios konkurencijos, nes nėra nei vienos "milijardinės" kompanijos, kuri visą dėmesį skirtų elektromobiliams, o VDV gamintojų elektromobiliai šiuo metu daugiau yra kažkokio brand promotion'o įrankiu nei realia jų motyvacija šia sritimi. Dėl šių priežasčių, lyginimas su VDV gaminamais elektromobiliais tampa savotiškas. Na, čia tas pats, kas lyginti TREK dviračius su BMW dviračiais. Aišku, kad TREK bus geresni. Klausimas, kieno būtų geresni dviračiai, jei kažkas BMW vadyboje padarytų dviračius įmonės prioritetu nr.1... Tai čia kaip ir nėra dėl ko ginčytis. Faktas, jog Tesla - elektromobilių lyderis ir dar tokiu bus bent kurį laiką. Aš verslu ir rinka nesidomiu, nes esu inžinierius. O kaip inžinierius galiu pasakyti, kad VDV gamintojui elektromobilį yra padaryti daug lengviau, nei X gamintojui, kuris sumastė jį daryti nuo 0. Tik tiek. Kas dėl rinkos, vadybų, darbininkų - ne mano sritis. Elektromobiliai nėra kažkokia super high-tech afigienai neįmanoma technologija. Tiesą pasakius, tai Tesla nesukūrė nieko fundamentaliai naujo, tik padarė elektromobilį patrauklų ir premium klasės. Kaip, kad Apple'as asmeninį kompiuterį. Apple savo laiku irgi buvo asmeninių kompiuterių lyderis, iki kol IBM'as, NEC'as ir kiti, nenusprendė pakeisti savo pozicijos ir irgi įeiti į šią rinką. O dabar Apple'as net nesudaro daugumos PC rinkos. Man ši IT analogija daug priimtinesnė, kas dėl pačios rinkos. Faktas tas, kad Tesla šiai dienai nesusiduria su realia konkurencija. Tai įvyks tik tada, kai VDV gamintojai (ar kažkas kitas) daugumą resursų permes ant elektromobilių ir padarys juos prioritetu. Iki tol, su jais lyginamas Tesla tik todėl, kad daugiau nėra su kuo lyginti.
T 2016-07-28 17:03
O kas butu, jei teta turetu usus. Ogi jinai butu dede Visko gali buti. Siuo metu statistinis i Lietuva importuojamas automobilis yra 10 metu senumo ir kainuoja kokius 3 000 - 5000 eur (na cia viska imu is akies). Tai kur cia vieta visokiems Tesla ir t. t.? Gal pagaliau pakinkys visokiu elektriniu silumos nuostolius, gal vandenilio technologijos pasakys savo zodi, gal privaciu automobiliu labai sumazes, gal, gal, gal. Zmones pradejo naudoti angli, kai pasidare turtingesni. Mediena brango, kol galu gale apsimokejo kasti angli, o zmones isgalejo uz ja sumoketi. Todel manau VDV automobiliu ekspluatavimas turetu pabrangti iki tiek, kad jau apsimoketu naudotis elektromobiliais, o jie ar nupigtu, ar praturtetu zmones.
kukulis4 2016-07-28 21:51
O kam ziuret i vidutiniokus? Siu metu balandi Lietuvoje parduoti 2324 nauji lengvieji automobiliai. Tiesa, 213 is ju reeksportuota, bet vistiek lieka 2000 su trupuciu. Taigi, naujus automobilius Lietuvoje perka. Tam, kad po kokiu penkiu metu, bent 5% nauju parduodamu auto butu elektriniai (o toks kiekis jau butu realiai pastebimas gatvese), manau, reikai dvieju dalyku. Pirma, - padidinti vidutini nuvaziuojama atstuma, kas yra visiskai realu ziurint i Tesla. Antra, - pasiekti, kad ekonomines klases elektrycka nekainuotu kaip premuium klases auto su vdv, del ko nesu toks tikras... Kodel Tesla tokia populiari? Visu pirma todel, kad tai masina su realiai supercaro duomenimis, uz premium klases automobilio kaina. Su savo Model 3 tesla, panasu, kad taiko i vidutiniosios klases pirkejus, na o kazkada ateis laikas ir ekonominiam luomui.
immortallt 2016-07-28 22:26
Šiaip 2020 metais turėtų VDV ir elektromobilio kaina išsilyginti. Pagal optimistines prognozes 2018-2019. Pagal pesitimistines vėliausiai 2022. Ką tada rinksis? Beja, tesla model S nederėtų lyginti su kibiriukais ar senom mašinom - lyginkit su tokiom, kurios bent per 5s gali pasiekti 100km/h, kuriose sedėti gali kaip limuzino klasės automobilyje. Ir kurių sąnaudos bent jau telpa į 10l/100km, o ne srebia po 25l.
Vytax 2016-07-28 23:05
Kai elektromobilius taps gaminti pelninga, situacija pasikeis.
DaFTaz 2016-07-28 23:54
Kaip matau per daug hype čia. Pamirštat kelis faktorius: A) iškastinis kuras, tai iš tai, ko gyvena valstybės. Kaip galvojat, kas bus, ka elektromobiliai bus >20 proc rinkos? Jiems irgi bus uždėti mokesčiai tam tikrom formom, nes kitaip nebus iš ko išlaikyti kelių etc. Prieš kelis metus buvo toks klausimas Norvegijoj keliamas (dabar ten viena iš Tesla nišinių rinkų, jų nemažai ten), t.y. nuimti subsidijas Elektromobiliams po n metų. Oi kaip Tesla akcijos drebėjo. Viskas baigės tuo, jog Norvegai pratęsė subsidijas elektrai, A juostas, parkavimus etc. Iš esmės subsidijos yra tai, iš ko gyvena Tesla, apart hype. Subsidijos US rinkoj iš esmės dėl to, jog vietinis gamintojas, tikintis, jog pritrauks atleidžiamą darbo jėgą iš sunkiai gyvenančių US auto gamintojų. Irgi laikinas dalykas. Kolkas Tesla yra nuostolinga, ir gyvena tik iš išankst. užsakymų, subsidijų ir hype. Rizikingas lošimas.
DaFTaz 2016-07-28 23:57
B) kur kas didesnė grėsmė visiems gamintojams, incl. Tesla, yra daiktų naudojimosi kultūra, teoriškai priversianti mažinti apimtis iki vargano penktadalio. T.y. asmeninis auto, vdv ar elektros, bus daugiau egzotika, palenktyniavimui, retro etc., ir bus prabangos daiktas. Dalinsimės visi auto.