Paaiškėjo, kokiu atveju pravažiavusių „pažeidimų vartus“ vairuotojų laukia bauda  (1)

Nors buvo planuojama, kad daugiafunkcinė pažeidimų kontrolės sistema visu pajėgumu pradės veikti nuo vasario, realybė pasirodė kiek kitokia. Iškilus nenumatytoms problemoms policija kol kas negauna naujosios įrangos fiksuojamų duomenų ir neturi jokių galimybių bausti vairuotojus.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nors buvo teigiama, kad problema – viso labo tai, kad informacija apie pažeidimus pareigūnams nėra perduodama automatiškai, iš tiesų lengvųjų automobilių vairuotojai šiuo metu išvengia bet kokios atsakomybės.

Informacija kol kas prieinama tik sunkiasvorius stebintiems Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) specialistams.

Tai reiškia, kad baudos kol kas skiriamos tik reikalavimų nesilaikantiems krovinių vežėjams. Be to, kadangi administracijos specialistai viską daro rankiniu būdu, protokolai yra rašomi tik už pačius grubiausius pažeidimus.

Lengvųjų automobilių vairuotojai pro „pažeidimų vartais“ tautos pramintą įrangą pravažiuojantys be draudimo ar galiojančios techninės apžiūros atsakomybės kol kas išvengia.

Baudžia tik vežėjus

Lietuvos automobilių kelių direkcija įvardino, kad trijų daugiafunkcinės pažeidimų kontrolės postų užfiksuoti duomenys kaupiami ir administruojami šios sistemos viduje.

Taip pat duomenis apie užfiksuotus pažeidimus gauna LTSA darbuotojai, kurie juos patikrina ir paaiškėjus, kad užfiksuotas pažeidimas yra pagrįstas, imasi veiksmų.

LTSA (buvusios Valstybinės kelių transporto inspekcijos) laikinai einantis direktoriaus pareigas Genius Lukošius sakė, kad šiuo metu stebimi tik patys sunkiausi pažeidimai.

Jis patvirtino, kad baudos skiriamos tuomet, kai transporto priemonės ar jų junginio bendroji masė viršija didžiausiąją leistiną daugiau kaip aštuoniomis tonomis, o ašių apkrovos atveju – daugiau kaip keturiomis tonomis.

„Šie pažeidimai klasifikuojami kaip labai sunkūs ir turi tiesioginė įtakos eismo saugumui.

Esant tokioms perkrovoms dažniausiai viršijami transporto priemonių gamintojų nustatyti didžiausieji leistini techniniai parametrai“, – komentavo vadovas.

Nepritaikyti perkrovoms

Anot jo, praktika rodo, kad eksploatuojant transporto priemones, kurios yra perkrautos, sparčiau dėvisi jų agregatai ir mazgai.

Taip pat jas sudėtingiau valdyti ir stabdyti, nes sunkiasvoryje įrengta stabdžių sistema nėra pritaikyta tokioms didelėms perkrovoms.

G. Lukošius informuotas, kad sistema dar neveikia taip, kaip numatyta, bet LTSA pareigūnams yra suteikta prieiga ir jie gali analizuoti svėrimų duomenis.

Pašnekovas pažymėjo, kad nuolat yra stebima, kokiu laiku ir kokiomis kryptimis važiuoja perkrautos transporto priemonės.

„Taip pat sistemoje gyvai stebimi užfiksuoti galimi pažeidimai ir pareigūnai tokias transporto priemones stabdo patikrinimui.

Be to, stebimos transporto priemonės, kurioms išduoti leidimai vežti sunkiasvorius ar didelių gabaritų krovinius – sistemos užfiksuoti faktiniai parametrai sulyginami su nurodytais leidime“, – pridūrė jis.

Jau įžvelgia naudą

LTSA vadovo teigimu, per du pirmuosius šių metų mėnesius teismams naginėti buvo perduota 16 administracinio nusižengimo protokolų. Praėjusiais metais per tokį patį laikotarpį buvo surašyti aštuoni protokolai.

„Įvertinus tai, kad šiemet pasvėrus tris kartus mažiau transporto priemonių nustatyta dvigubai daugiau sunkių pažeidimų, galima sakyti, jog tai efektyvi kontrolės priemonė“, – tokią išvadą padarė G. Lukošius.

Anot jo, nesunku apskaičiuoti ir sumažėjusią naštą verslui.

Pašnekovas užsiminė, kad kontrolė su svėrimu ir dokumentų patikrinimu trunka iki valandos, net kai pažeidimas nėra nustatomas. Tuo metu analizuojant duomenis sistemoje nereikia be reikalo stabdyti transporto priemonės ir gaišinti vairuotojo.

„Šiuo metu sistemos veikimas tobulinamas – kol kas privalome sustabdyti vairuotoją ir surašyti protokolą. Pradėjus veikti duomenų apie pažeidimus automatiniam perdavimui, vairuotojas apskritai nebus trukdomas ir pažeidimo protokolą gaus paštu“, – kalbėjo G. Lukošius.

Tikslas – ne tik bausti

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) daugiafunkcinės pažeidimų kontrolės sistemos projektą įgyvendina bendradarbiaudama su Informatikos ir ryšių departamentu, Policijos departamentu ir LTSA.

Direkcijos atstovų teigimu, kaip buvo planuota, sistema veiks tuomet, kai visos bendradarbiaujančios šalys įgyvendins savo įsipareigojimus.

Skelbiama, kad pagal sutartį numatyta veikimo pradžia – 2018 metų gruodžio pabaiga.

„Buvo tikimasi, kad visi darbai bus vykdomi greičiau ir veikimo pradžia bus ankstesnė nei numatyta sutartyje“, – pripažino direkcijos specialistai.

LAKD pabrėžė, kad šio projekto pagrindinis tikslas nėra nubausti kiek galima daugiau pažeidėjų.

Stebės įvairius parametrus

Anot direkcijos atstovų, projektu siekiama užtikrinti saugų eismą ir kad kelias bei jo statiniai tarnautų visuomenei kiek galima ilgesnį laiką.

„Daugiafunkcinė pažeidimų kontrolės sistema yra efektyvi technologija, kuri leidžia vykdyti transporto priemonių kontrolę ir padeda keisti netinkamą vairuotojų elgseną“, – tokia yra oficiali direkcijos pozicija.

Skelbiama, kad tai pirmas žingsnis kuriant integruotą sistemą, kuria galės naudotis visos eismą prižiūrinčios ir transporto priemones kontroliuojančios institucijos bei teisėsauga.

Dabartinė pažeidimų kontrolės sistema, anot LAKD atstovų, suteikia galimybę stebėti daugybę parametrų ir gauti informaciją ne tik apie pažeidėjus, bet ir eismo srautus, kryptis bei transporto priemonių tipus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Saulius Rinkevičius
(3)
(4)
(-1)

Komentarai (1)