Paskutinė valanda milžiniškai 15 tūkst. tonų naftos gavybos platformai: be didžiausio pasaulyje laivo tokių dalykų lengvai nepadarysi (Video)  ()

Naftos gavybos platformos – milžiniški, kvapą gniaužiantys statiniai. Vis dėlto jie nėra amžini. Baigiasi jų tarnavimo resursas, konstrukcijos ir įrenginiai pasensta. Ateina metas, kai metalinė sala atviroje jūroje virsta beverčiu statiniu. Taip ateina naftos platformos paskutinioji valanda.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2016-10-12 Paskutinė valanda milžiniškai 15 tūkst. tonų naftos gavybos platformai: be didžiausio pasaulyje laivo tokių dalykų lengvai nepadarysi (Video)  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Ji nėra vienoda. Kai kurios platformos (pvz., Meksikos įlankoje) nuskandinamos ir tampa jūrų gyvybės namais. O štai Šiaurės jūros platformos buksyruojamos – šis procesas įspūdingas, reikalaujantis kruopštumo ir preciziškumo.

Viena pastarųjų tokių operacijų – platformos Yme MOPU (Mobile Offshore Production Unit) demontavimas. Jį atliko olandų bendrovė Allseas ir didžiausias pasaulyje laivas Pioneering Spirits (neseniai pervadintas iš Pieter Schelte, kuris siejamas su naciais).

Platforma demontuota rugpjūtį, tačiau įspūdinga 10 min. trukmės dokumentinė darbų eigos apybraiža internete pasirodė visai neseniai.

Nors sumanymas iš principo gana paprastas – platformai nupjaunamos "kojos" (atramos), o korpusas nuplukdomas – vis dėlto operacija gana sudėtinga. Juk platforma sveria 15 tūkst. tonų, o ir jūra – ne asfaltas. Nors minėtas Pioneering Spirit laivas pajėgus buksyruoti 45 tūkst. tonų krovinį, panašaus pobūdžio darbai būtų neįmanomi be specialių kompensacinių sistemų, eliminuojančių platformos judėjimą, sukeltą bangavimo.

Operacija ėjosi sklandžiai ir pavyko sėkmingai – platformai lėtai, bet užtikrintai pasiekė krantą, kur buvo demontuota. Tačiau operacijos procesas vertas dėmesio. Kviečiame pasižiūrėti.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(37)
(4)
(33)

Komentarai ()