Bjauriausias visų laikų prezidentinis lėktuvas, kuriuo tikrai nenorėtumėte skristi – ir kruvinas „Mirties pirklio“ pėdsakas (Foto, Video)  (2)

Buvęs nedidelės Afrikos šalies prezidentas Yahya Jammeh garsėjo tuo, kad šalyje buvo uždarytos nacionalinės oro linijos, tačiau jis turėjo net 4 lėktuvus.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2022-12-30 Bjauriausias visų laikų prezidentinis lėktuvas, kuriuo tikrai nenorėtumėte skristi – ir kruvinas „Mirties pirklio“ pėdsakas (Foto, Video)  (2)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Plėtosiu regionus, kurie balsuoja už mane, bet jei nebalsuosite už mane, nieko nesitikėkite“ – Yahya Jammeh.

Pateikiame naują Steino Mitzerio ir Justo Olimanso straipsnį apie tai, kaip atrodo Gambijos prezidentinis lėktuvas, vadinamas „bjauriausiu prezidentiniu lėktuvu pasaulyje“.

Ne paslaptis, kad pasaulio lyderiai daug keliauja. Tiesiog pažvelkite į JAV „Air Force One“ arba prabangų VIP lėktuvų parką, priklausantį Kataro karališkajai šeimai. Nors visi šie lėktuvai pasižymi skirtingu prabangos lygiu, vienas dalykas yra tikras: galingi pasaulio lyderiai nori skraidyti stilingai. Tai galioja visiems pasaulio lyderiams, išskyrus dabar nuo valdžios nušalintą Gambijos Respublikos prezidentą Jammehą, kuris galėjo pasigirti VIP lėktuvų parku, kuriame yra bene prasčiausio pasaulyje interjero Il-62M.

Sovietinis reaktyvinis lėktuvas su 1970-ųjų interjeru, priklausantis Afrikos diktatoriui, kuris jį įsigijo už vyriausybės pensijų fondo pinigus ir kurį aptarnauja bei pilotuoja įgula iš Kubos: kas gali būti geriau?

Iki 2017 metų Gambiją valdė Yahya Jammeh, geriau žinomas kaip vyriausiasis ginkluotųjų pajėgų vadas ir vyriausiasis Gambijos konstitucijos sergėtojas, Jo Ekscelencija šeichas profesorius Alhaji Dr. Yahya Abdul-Aziz Awal Jemus Junkung Jammeh Naasiru Din Babili Mansa.

Iš pradžių, 1994-1996 m. jis valdė kaip karinės vyriausybės vadovas, o vėliau – nuo 1996 m. iki pašalinimo 2017 m. buvo  Gambijos prezidentu. Šiuo metu jis pabėgęs į Pusiaujo Gvinėją.

 

Savo valdymo metais Jammehas išgarsėjo tarptautiniu mastu teigdamas, kad gali išgydyti ŽIV/AIDS, astmą ir nevaisingumą, taip pat sukūręs vieną didžiausių pasaulyje prabangių automobilių kolekcijų vienoje skurdžiausių pasaulio šalių. Ne mažiau neįtikėtinas buvo Jammeh VIP lėktuvų parkas, kuriame vienu metu buvo:

  • vienas IL-62M;
  • du „Boeing 727“;
  • vienas „Bombardier Challenger 601“.

Nors keturių VIP lėktuvų parkas yra daug bet kurios šalies vyriausybei, jis tampa dar ekstravagantiškesnis, kai pagalvoji, kad vienintelis jo naudotojas buvo pats Yahya Jammeh. Dar blogiau, kad šalies nacionalinė oro linijų bendrovė „Gambia International Airlines“ turėjo užsidaryti, nes neturėjo orlaivių.

Net Gambijos oro pajėgos (nors jos niekada nebuvo oficialiai įsteigtos) dirbo tik Jammeh labui – vienas artimo nuotolio atakos lėktuvas Su-25 ir du žemės ūkio lėktuvai AT-602 skraidė per paradus ir tręšė Jammeh valdas. Tai buvo iki tol, kol Jammeh asmeniškai atleido Su-25 pilotą, po kurio šio lėktuvo eksploatavimas nutrūko.

Gambija yra mažiausia žemyninės Afrikos šalis (10 689 km2), kurioje gyvena kiek daugiau nei du milijonai gyventojų. Keturi VIP lėktuvai galėjo skristi tik oficialių valstybinių vizitų užsienyje metu (po vieną, todėl keturių lėktuvų nereikia). Tiesą sakant, Gambija yra tokia maža, kad Jammeh net nenaudojo sraigtasparnio, kad galėtų keliauti po šalį, o mieliau naudojosi savo didele automobilių kolekcija, kad galėtų patekti iš rūmų į rūmus (ir privatų zoologijos sodą, kurį jis pastatė savo gimtajame mieste).

Tačiau būdamas musulmonų lyderiu (2015-2017 Gambija jo nurodymu net buvo vadinama Islamo Respublika) ir vienos iš nedaugelio pasaulio šalių, pripažinusių Taivaną, prezidentu (bent jau iki 2013 m.) Jammeh dažnai lankydavosi Viduriniuose Rytuose ir Taivane naudodamas savo tolimųjų reisų IL-62M. „Challenger 601“ buvo įsigytas anoniminėms kelionėms į Europą, tačiau galiausiai iš jo naudos buvo mažai.

 

Nors prezidentas Jammehas išleido milžiniškas sumas iš valstybės biudžeto, kad atnaujintų savo privačią „Rolls-Royce“, „Mercedes“, „Hummer“ ir „Land Rover“ automobilių kolekciją, jo lėktuvai buvo stebėtinai seni. Jo du „Boeing 727“ buvo pagaminti atitinkamai 1966 m. (C5-GAF) ir 1971 m. (C5-GOG), tačiau vis dėlto buvo išlaikyti nepriekaištingos būklės ir dažnai kapitališkai remontuojami Perpinjane, Prancūzijoje, o C5-GOG netgi gavo naujų variklių rinkinį. 2016 m. C5-GAF anksčiau tarnavo kaip privatus lėktuvas Saudo Arabijos karališkosios šeimos nariams. „Challenger 601“ buvo pagamintas 1985 m., o 2010 m. įsigytas iš Vokietijos „Luftwaffe“.

Pasidalinkite su draugais
(7)
(1)
(6)

Komentarai (2)